Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
przeróbka na 70ccm
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kubagliw
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniewkowo

PostWysłany: Wto 9:31, 28 Lip 2009    Temat postu: przeróbka na 70ccm

Mam pytanie adekwetyne do tematu. Jestem w trakcie przerabiania cylindra na 70 ccm. Jaka powinna być minimalna grubość tuleji? Bo wiem że powinno sie roztoczyć cylinter na ok 48mm i nie wiem o jakich wymiarach zamówić tuleje Smile I jeszcze jaki tłok pod to? najlepiej od membranowca jakiegoś. Bo od simsona chyba będzie sie trzeba bawić z otworem na tulejkę (za mały o chyba 2mm). Z góry dzięki za odpowiedzi Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody1432
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:39, 28 Lip 2009    Temat postu:

1,5 - 2mm na ściankę powinno wystarczyć. kubagliw, nie pamiętam dokładnie, ale chyba Kawasaki KX80, Honda CR80 i coś tam jeszcze, chyba Yamaha YZ80 mają tłoki na sworzniu fi14mm i średnicę ~48mm. Problem jest taki, że są ileś tam niższe od tłoka Jawki, kilka mm. Musiałbyś dokładnie sprawdzić w katalogu tłoków Vertex na www.motor-tech.katowice.pl . 48mm to by było 80cc... Więc trochę za duże. A robiłeś nowe otwory na szpilki i powiększyłeś kanały dolotowe w radiatorze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubagliw
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniewkowo

PostWysłany: Wto 10:46, 28 Lip 2009    Temat postu:

zasadniczo to jeszcze sie za to aż tak nie wziąłem Smile ale mam zryty cylinder z wybitą tuleją i kombinuje. Wiem że nie trzeba robić nowych otworów ale jak będzie trzeba to sie zrobi. Narazie chce zebraz więcej wiedzy na ten temat i zrobimy to ze znajomym mechanikiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody1432
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:30, 28 Lip 2009    Temat postu:

Musisz dorobić nowe otwory na szpilki bo odległość miedzy przekątnymi otworami wynosi ~45mm, a musisz jeszcze tuleje wcisnąć czyli ~47 - 48mm. Ja bym nadlał trochę materiału pomiędzy żeberka w radiatorze i zrobił miejsca na szpilki ~52mm i nad spawał kartery żeby zrobić miejsce na powiększenie kanałów.

EDIT:
A głowice od czego pasujesz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mlody1432 dnia Wto 13:31, 28 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 14:13, 28 Lip 2009    Temat postu:

Robisz tak:
-Projektujesz tuleje 45mm i dajesz do wykonania odpowiedniej firmie
-Roztaczasz radiator do odpowiedniego wymiaru
-Kupujesz tłok 45mm do simka i dorabiasz tulejkę na wał
-Wiercisz odpowiednie kanały, tak aby pasowały do tłoka (simsonowski jest niższy od jawki)

a tutaj masz strony na których możesz zamówić dorabianą tuleję
http://www.redo.dlawas.pl/
http://www.gregorius.pl/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubagliw
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniewkowo

PostWysłany: Wto 16:16, 28 Lip 2009    Temat postu:

czyli zozstawu szpilek nie trzeba zmieniać? Tak sie upewniam;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Wto 16:40, 28 Lip 2009    Temat postu:

mlody1432 napisał:
... i nad spawał kartery ...


A miały byś spawarkę do aluminium? Bo jak nie to koszt takiego spawania jest bardzo drogi no i niewiele firm się tym zajmuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mlody1432
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:04, 28 Lip 2009    Temat postu:

Black Dog napisał:
A miały byś spawarkę do aluminium? Bo jak nie to koszt takiego spawania jest bardzo drogi no i niewiele firm się tym zajmuje


Spawarka do aluminium to TIG lub MIG w zależności kto jaką metodą spawa. Mój starszy jest zawodowym spawaczem więc wiem. Kosz nad spawania karterów nie powinien przekroczyć 30zł (cenę podałem z dużą tolerancją), a taką usługę możesz sobie załatwić prawie w każdej firmie, w której coś spawają. Idziesz do spawacza i mówisz jaka jest sprawa, jeżeli to jest wysokiej klasy specjalista dajesz załącznik w postaci % i dopłaty a po skończeniu pracy odbierasz i robisz co chcesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Black Dog
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śl.

PostWysłany: Wto 18:06, 28 Lip 2009    Temat postu:

Mój Tata też jest zawodowym spawaczem i ja też spawam więc nie musisz mnie uczyć co, jak, gdzie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Black Dog dnia Wto 18:11, 28 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kubagliw
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniewkowo

PostWysłany: Wto 18:37, 28 Lip 2009    Temat postu:

no u mnie jest z tym gorzej bo większość nie jest taka chętna albo wykwalifikowana;d ale coś sie wymyśli przecież. grunt to być optymistą;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Przywrócony_id:(1449)
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:48, 28 Lip 2009    Temat postu:

Tuleja powinna mieć max 45 mm, wtedy pojemność będzie wynosić blisko 70 ccm. Musisz zmieniać rozstaw szpilek, bo nie wejdzie cała reszta, musisz rozwiercać kanały w karterach, musisz dać nowy, wzmacniany wał, musisz wzmocnić sprzęgło, skrzynia opcjonalnie ale długo nie pochodzi, najlepiej membrana, większy gaźnik, zapłon bateryjny, głowica, ogólnie koszt około 800 zł, jeśli chcesz zrobić porządnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hondansr70
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Wto 18:54, 28 Lip 2009    Temat postu:

to już lepiej sprzedać jawke kupić coś innego Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 20:12, 28 Lip 2009    Temat postu:

nie sztuka jest kupić coś mocniejszego, ale sztuką jest wzmocnić to co się ma.

I tak go podziwiam że w ogóle pomyślał o tym że chce zrobić sobie 70ccm. gorzej jest zawsze z wykonaniem. A ja myślę że nie trzeba zmieniać rozstawu szpilek. zerknij na to. ma szpilki jeszcze w tulei


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hondansr70
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Wto 20:17, 28 Lip 2009    Temat postu:

Mnie to ciekawi ile natym bendzie palił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 20:23, 28 Lip 2009    Temat postu:

według mnie max 0.5 litra-1litra więcej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin