Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
poradnik na zwiekszenie mocy 0 40%!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JoJo
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dolsk

PostWysłany: Czw 20:31, 08 Lut 2007    Temat postu: poradnik na zwiekszenie mocy 0 40%!!

Słuchajcie kiedyś od kolesia z allegro dostałem poradnik (dobrze zagadałem i mi dał za frii Very Happy ) jak przerobić napięcie w silniku od motorynki tak żeby miała więcej mocy tylko nie bardzo wiem jak to zastosować w jawce bo ten koleś mówił że też można !!

Oto ten poradnik !! Tzn strony które mi przesłał :

TUNING ZAPŁONU, CZYLI 40% mocy więcej, JAWKA, ROMET,SHL,WFM,WSK ITP.

W tym wydaniu poradnika opisze jak w prosty sposób wykrzesać z silnika 1,5-2 KM więcej (nie jak niektórzy piszą 4-5, to poprostu niemożliwe i nierealne) Dzięki tej nie bardzo skomplikowanej przeróbce można bardzo wiele zdziałać, nie ingerując zbytnio w budowe silnika. Motor po takiej przeróbce powinien pojechać 20-30km/h szybciej i reagować na gaz natychmiastowo.Jest to patent często stosowany w motorach wyścigowych tzn. żużel, motoGP. Przeróbka ma swoje dwie strony, po pierwsze: zyskujemy na momencie obrotowym oraz mocy i prędkości maksymalnej, po drugie: zmniejszamy opory i siły działające w silniku -zwiekszając przy tym jego żywotność. Dzięki zastosowanemu zapłonowi świeca nie mostkuje się nagarem- bardzo szkodliwym dla silnika( o tym napisze za chwilę), ponadto jest szeroka, wiele bardziej gorętsza, i długa, co w znacznym stopniu przekłada się na zmniejszenie oporu jaki stawia maszyna podczas rozruchu. Z moim zapłonem praktycznie każdy motor pali od pierwszego kopnięcia.Ponadto zmniejsza się szkodliwe wytwarzanie zbyt duzej ilości nagaru przez to ,że cała pobrana mieszanka ulega spaleniu pod wpływem gorącej iskry. A teraz przejdźmy do konkretów:

Oto co będzie ci potrzebne do wykonania takiej przeróbki:

WERSJA STANDARD:
• Akumulator :6V 6Ah na allegro do kupienia juz od 20 zł nalezy przed założeniem ładować ok 10 godzin prądem 1/10 pojemności czyli ok. 0,6 A dla 10Ah =1A, prąd powinien mieć moc 8V aby naladować akumulator.
• cewka z jawy 50(lub innego motocykla na 6V) = ok 10zł uzywana 20zł w sklepie
• dwa kable ok 1m niebieski i czerwony
• troche wolnego czasu i dokładność
Z ŁADOWANIEM AKUMULATORA:

• 3x mostek prostowniczy na 6 Amperów
• dioda zwykła
• sprawne magneto w motorowerze
• troche wolnego czasu i dokładność


A więc zaczynamy: Demontujemy dekiel od strony magneta, zdejmujemy magneto (są do tego specjalne ściągacze)
wyjmujemy wszystko -cały iskrownik odkręcamy od kartera. Dalej iskrownik rozmontowujemy na części pierwsze, czyścimy wszystko rozpuszczalnikem( lub jakąś inna substancja która odparuje i zmyje wszelkie osady)następnie do podstawy wmontowujemy spowrotem przerywacz(platynki) i kondensator (dla większej iskry proponuje kupić dodatkowy z jawki)następnie przygotowujemy magneto( ta część z magnesami) i odcinamy od niego krzywkę, musimy zwrócić szczególną uwagę aby po odcięciu krzywka miała kształt idealnego koła, nastepnie montujemy ją na wale razem z iskrownikiem( który po przeróbce zawiera już tylko kondensator i przerywacz. (JEŚLI CHCEMY MIEĆ ŁADOWANIE AKUMULATORA MUSIMY ZOSTAWIĆ MAGNETO BEZ OBCINANIA)

Gdy juz wszystko zamontowane czas na osadzenie akumulatora (ja radze ukryć go gdzieś w schowku na narzędzia, w motorynce nalezy zdjąc plastiki i przerobić schowek aby akumulator pasował- mozna przyciąć odpowiednio gorącym nożem, ja tak zrobiłem, akumulatora praktycznie nie widać), od bieguna + akumulatora ciągniemy przewód- najlepiej niebieski(potrzebne są dwa kolory aby odróznic + od -) bezpośrednio do złącza oznaczonego "15" na cewce 6 voltowej (ta z jawki). biegun ujemny mocujemy tak aby ładunek został odcianany przez platynki(przerywacz) Różne motocykle mają inne przerywacze, proponuje zrobić to więc intuicyjnie, wieć tak: ładunek ujemny masa musi byc przerywany przez platynki , czyli kabel minus dajemy do masy przerywacza (punktu w którym styka się z silnikiem) ten sam kabel montujemy na drugim styku przerywacza - tam gdzie podłączony jest kondensator, kabel ten ma isc od tego zlącza do złącza cewki 6voltowej oznaczonej liczbą "1"
pozostaje nam tylko zamontować wyłącznik całego układu w dowolnym jego punkcie, tak aby odłączany był ładunek+ ( kabel od bieguna + akumulatora) najlepiej umieścić go na kierownicy kupując specjalny przełącznik motocyklowy.

Proszę nie zwracać uwagi na to ze ładunek minus- nie jest izolowany od silnika ani ramy pojazdu, takie rozwiązanie zwane jest masą i jest jak najbardziej normalne, nie powoduje rozładowania się akumulatora. Ważne jest tylko aby ładunki + i - nie spotykały sie w żadnym punkcie obwodu. Po wykonaniu takowej przeróbki pozostaje nam tylko regulacja zapłonu i zajefajna jazda z nową prędkością i mocą.
Efekt zapłonu bateryjnego zauważalny jest odrazu po włączeniu silnika- koniecznie pobaw się troche manetką gazu aby zauważyć różnicęSmile


REGULACJA ZAPŁONU
Zrobilismy już zapłon, mamy dobre chęci, odpalamy a tu zonk!!!Zapłon nie działa jak powiniem.Co robić?

Regulacja zapłonu akumulatorowego jest bardzo prosta. To że nie wyszło za 1 razem nie powinno Cię zniechęcać ponieważ czeka Cię zupełnie nowa przygoda z twoim motorem jeżdzącym duzo szybciej.

Głównie regulacja sprowadza się do tego aby eksperymentalnie dobrać przerwe zapłonu, która nie powinna być ani za duża ani też za mała, najlepiej jest ustawic przerwe na nominalną dla danego modelu silnika i stopniowo zwiększać lub ją obniżać. Regulacja powinna przebiec bez żadnych problemów, gdyż nawet na złym ustawieniu motor będzie odpalał i łatwo dawał sie wyregulować, Wyprzedzenie zapłonu zostaje takie jak jest orginalne w danym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:30, 08 Lut 2007    Temat postu:

jasne jasne jasne....
4 kabelki, magiczny sposób i nagle masz jawę w wersji ultra sprort 12 KM , przyśpieszenie do 100km/h poniżej 15 sekund i 3 turbo wodotryski ;]

Nie wierz w takie bzdury jak +40 % mocy tak o. Jawa ma silnik spalinowy a nie elektryczny i grzebanie w elektryce Ci nie da 1.5KM więcej ;] Zapewniam Cię, że przy projektowaniu jawy brali udział profesjonaliści i sami by wprowadzili takie modyfikacje po wersji 555 jeśli byłyby możliwe.

Pewnie, że z silnika da się wykrzesać więcej, ale to już albo dokupując części (np cylinder 60cc) albo kosztem mniejszej lub większej utraty żywotności silnika. (pewnie da się zrobić i jawę koło 7KM, tylko że taki silnik przejedzie 50km i się posypie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 22:53, 08 Lut 2007    Temat postu:

Ten przyrost mocy jest podobno wtedy, gdy wymontujemy magneto (magnes)- brak "oporów magnetycznych". Jednak wtedy cała instalacja elektryczna jest zasilana z akumulatora i pojedziemy na motorze tylko tyle na ile starczy prądu w akumulatorze.
Dodanie do instalacji akumulatora przy pozostawieniu magneta mocy nam nie doda, ale poprawi iskrę na świecy, przez co poprawi się kultura pracy silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piątal
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 600
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 10:46, 09 Lut 2007    Temat postu:

a co to takiego te wielkie OPORY MAGNETYCZNE? ;] Myślisz, że magneto daje ponad 1000Watt oporu? ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 22:54, 09 Lut 2007    Temat postu:

Piątal ja też nie wieże, ze to coś daje, dlatego w poście użyłem słowa "podobno" i "opory magnetyczne" napisałem w cudzysłowie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Sob 7:34, 10 Lut 2007    Temat postu:

takie przerobki daja nie wielkie efekty to czysta sciema ... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 9:27, 10 Lut 2007    Temat postu:

Powiem tak... Stabilna iskra z akumulatora daje większą elastyczność silnika, ponieważ po gwałtownym dodaniu gazu nie zalewa świecy, bo daje takiego kopa, że od razu spala paliwo. Jakieś "opory elektryczne" to paskudna ściema Exclamation Poza tym, gość podaje instrukcję jak podłączyć tylko aku, ale nie opisał jak go ładować. Zapłon czerpie ok. 20 W, więc prądu wystarczy z niego na ok. 2 godziny jazdy. Później 10 godzin ładowania i dupa Rolling Eyes Czy koleś ten "poradnik" sprzedawał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Sob 12:23, 10 Lut 2007    Temat postu:

Ten poradnik był chyba do kupienia na Allegro, z tego co pamiętam...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 12:24, 10 Lut 2007    Temat postu:

To trzeba skargę na gościa puścić, że towar jest niezgodny z opisem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gustaw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ostrowiec Św

PostWysłany: Nie 16:17, 11 Lut 2007    Temat postu:

właśnie to samo chciałem powiedzieć ,naściemniał ze aku sie nie rozładuje ponieważ nie jest zmasowany hmmm można by wypróbować lecz jesli byście zauwazyli to im większe obroty tym większa skra bo zapłon wytwarza ok 7-8V a z aku cały czas jest 6 V .sprawdzałem miernikiem. dlatego tez czesto padaja zarówki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mangus
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 1813
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 19:39, 12 Lut 2007    Temat postu:

czyli jednym słowem nie opłaca sie tego robic BO TO JEDNA WIELKA ŚCIEMA !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin