Modyfikacja tłoka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pią 19:09, 14 Wrz 2012    Temat postu: Modyfikacja tłoka

Witam.
Mam takie pytanie ponieważ nie bardzo mogłem się doszukać odpowiedzi na nie więc je zadam co sądzicie o zrobieniu dziury na środku tłoka z obu stron (od gażnika i kolanka) coś podobnie jak na tym zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] tylko zamiast tych dwuch dziur to jedną z obu stron i nie kwadratową tylko okrągło i o średnicy jakichś 7mm tak aby to koło zaczynało się 5mm od nóżki tłoka?

Czy lepiej by było skrucić nóżkę tłoka od strony kolanka o 2 mm i wygładzić krawędzie jak na tym zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] ?

Dodam że nie mam jakiegoś full tuningu mam cylinder 60ccm (55) orginalnie o dwuch kanałach płuczących, wał z łożyskiem igiełokowym i do tego jawka jest odblokowana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 19:52, 14 Wrz 2012    Temat postu:

Dziurę to masz gdzie indziej.. W mechanice są otwory. Otwory w tłoku służą w silnikach membranowych do lepszego napełnienia silnika świeżym ładunkiem mieszanki. Przestawienie rozrządu o tyle stopni w silniku symetrycznym da to, ze straci on całe ciśnienie wstępnego sprężania w komorze korbowej i nawet nie zapali. Otworu od strony wydechu nawet nie skomentuję.. Skrócić nóżkę od strony kolanka? Co chcesz tym osiągnąć?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pią 20:01, 14 Wrz 2012    Temat postu:

Czytałem że to coś daje tylko nie jestem pewien czy od strony kolanka czy gażnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:05, 14 Wrz 2012    Temat postu:

Od strony gaźnika skrócenie nóżki tłoka, ale ma być nie większe jak 1mm. Więcej o tym poczytaj Sobie w usprawnieniach silnika autorstwa Tomasza Sałka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pią 20:09, 14 Wrz 2012    Temat postu:

I do tego mogą być wygładzone krawędzie jak na tym zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 20:38, 14 Wrz 2012    Temat postu:

chcesz pomóc tłokowi i mieć go na dłużej to go zowalizuj i pokryj powłoką anodowaną.
zabawa droga , ale przynosi efekty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Sob 17:16, 15 Wrz 2012    Temat postu:

holipa nie obchodzi mnie tam jakaś powłoka mam jeszcze jedno pytanie co oznaczao dchudzenie denka tłoka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Sob 17:35, 15 Wrz 2012    Temat postu:

asd123 napisał:
holipa nie obchodzi mnie tam jakaś powłoka mam jeszcze jedno pytanie co oznaczao dchudzenie denka tłoka


chłopie.. przeczytaj jakieś artykuły jak ci wcześniej ktoś napisał.. nie umiesz czy ci się nie chce? w artykułach Sałka jest dużo przydatnych informacji, dużo teori w książce "Karting" Rychtera.. szukaj i czytaj, na pewno ci to nie zaszkodzi a i się przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 19:51, 15 Wrz 2012    Temat postu:

asd123 to jak cie nie obchodzi to na chój temat " modyfikacje tłoka" zakładasz ?

radzi ci człowiek dobrze to marudzisz. ta jakaś tam powłoka znacznie podnosi trwałość tłoka. wiesz jak się owalizuje tłok ?

skrócić nóżkę tłoka to każdy potrafi , ale żeby zrobić coś w celu wydłużenia żywotności to już nie.

a odchudzanie tłoka to zabawa z frezarką (trochę tokarką można)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Sob 19:51, 15 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
spun
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 16:02, 16 Wrz 2012    Temat postu:

plusminus aż mi sie pisać nie chce xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin