MINI PORADNIK-TUNING JAWKI-POLECAM!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:36, 29 Kwi 2006    Temat postu: MINI PORADNIK-TUNING JAWKI-POLECAM!

Witam wszystkich serdecznie! Biorąc pod uwagę te wasze wypociny dotyczące "pseudo" tuningu postanowiłem zrobić wam jakiś mini poradnik fachowca i zebrać wszystko do kupy zwiazane z tuningiem, modernizacją & remontem waszych jawek.
Tak więc jedziemy:

1)Zaczynamy od wymontowania silnika z ramy i rozebrania go
( najlepiej robić to z osoba która wcześniej to robiła-samemu nie polecam )

2)Po rozebraniu silnika sprawdzamy stan-wału jakie ma luzy itp.- w przypadku stwierdzenia pokaźnych luzów zaopatrzamy się w nowy bądź używany (dobry) wał.
Należy kupic około 1,5 litra benzyny- myjemy kartery, śruby itp.

3) Kupujemy cylinder i tu UWAGA 50cmm a nie żaden 60cmm z allegro, dlaczego?
60cmm tzw. „polskie gówno” jest mniej trwałe od 50, różnica mocy jest praktycznie niewidoczna, 60cmm jest droższa, itp.
Pamiętajcie żeby kupić tłok 3 pierścieniowy, większa kompresja się przyda Wink w dalszych przeróbkach. Tłok czyścimy na lusterko, skracamy nóżki z obu stron o 1,5mm. Szukamy dobrego tokarza i planujemy rowek w cylindrze (nie głowicę).

4) Łożyska-wymieniamy bez względu na to czy są dobre czy nie kupujemy tzw. Wysokoobrotowe, są co prawda droższe lecz trwalsze.

5) Sprzęgło-kupujemy nowe tarcze, sprężyny, zawleczki, podkładki

6) Simeringi- oczywiście kupujemy nowe

7) Świeca- najlepiej BOSCH lub NGK (nie ISKRA!!!)

Cool Akcja polerowanie! Polerujemy: skrzynie korbową, komorę spalania i kanały przelotowe
pytasz co to? –google.pl Ci odpowie

9) Kondensator- seryjny czeski wymieniamy na ten od malucha
co to da? Silnik będzie palił od połowy kopy. Oczywiście po kupnie należy odpiłować blaszkę.

10) Zapłon- wyprzedzenie zapłonu ok. o 2 przed GMP (górny martwy punkt dla zielonych)

11) Gaźnik-polerujemy na lusterko i kupujemy nowe dysze o większym przelocie 68&70
dopasowujemy króciec do gaźnika- piłujemy na prostokąt, skracamy kolano wydechowe o 10cm.

12) Zmieniamy zębatkę zdawczą na 13 zębową uzyskamy większe v-max, tylna zostaje oryginalna.

13) Filtr powietrza-kupujemy seryjny czeski, nie żaden stożkowy z allegro! To tylko ściema!

14) Kupujemy komplet uszczelek




Po w/w czynnościach, poskładaniu silnika i zamontowaniu go w ramie możemy przejść do docierania. Kupujemy 3 litry benzyny PB98, oraz olej PILAROL. Mieszankę należy dozować
1:22. Po włączeniu zapłonu, odkręceniu kranika, przepompowaniu paliwa, wrzucamy jawkę na 2 bieg. Odpalamy z popychu. Teraz najważniejsze są pierwsze kilometry. To od nich zależy czy nasza maszyna będzie zrywna i szybka. Jawkę pierw docieramy na postoju po około 3-4 minutach należy zgasić silnik i odczekać aż wystygnie.
Czynność powtórzyć 2 razy. Kolejną czynnością będzie docieranie w jeździe. Jeździmy samemu po prostej drodze. Należy uważać aby nie przegrzać motoru i co jakiś czas robić kilkuminutowe postoje. Po przejechaniu 350 km możemy uznać że dotarliśmy nasz sprzęt.
Nasz motor powinien mieć około 4,2 km. I pędzić z prędkością 80 km/h. Wykonanie w/w przeróbek robicie na własną odpowiedzialność!
Pozdrowienia!

TGKONE
Powrót do góry
oko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: z nikąd- Iłowa

PostWysłany: Sob 17:30, 29 Kwi 2006    Temat postu:

ale głupoty, szczególnie z tym tłokiem- 1,5 mm?? poryło cię?? coś masz do iskry, co?? planowanie cylindra, coś jeszcze?? człowieku weź ty się opanuj , to ma być tuning a nie patenty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 18:42, 29 Kwi 2006    Temat postu:

oko napisał:
ale głupoty, szczególnie z tym tłokiem- 1,5 mm?? poryło cię?? coś masz do iskry, co?? planowanie cylindra, coś jeszcze?? człowieku weź ty się opanuj , to ma być tuning a nie patenty


widze człowieku że sie znasz na dupie na nie na silnikach bawie się w tym od 3 lat
to nie żaden patent tylko rozwiązanie na kozystniejszą pracę silnika, nie będę Ci tłumaczył bo i tak nie zrozumiesz! Iskra była dobra ale 10 lat temu! Teraz te swiece robią na odpier**l. Co do cylindra widzę że jeszcze rozebranego silnika na oczy nie widziałeś w silnikach jawki splanowanie głowicy nic nie da powtarzam NIC! Można przez to robic więcej złego niż dobrego. Planuje się rowek w cylindrze!
Proszę o wypowiedź w tej sprawie kogoś kto zrozumie co napisałem!
OKO nie poryło mnie! To chyba Ciebie !!
Powrót do góry
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:45, 29 Kwi 2006    Temat postu:

hmm.. powinienes sie umyc bo zes napocił głupot i co wypolerowanie kanałow skrzyni gaznika i skrocenie tloka ma da łaczna moc 4,2 konia?? moja jawka ze zmienionym tłokiem na 3 pierscienie i skrocenie kolanka i zmienona zebatka daje 75km/h

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 21:06, 29 Kwi 2006    Temat postu:

Ramzes napisał:
hmm.. powinienes sie umyc bo zes napocił głupot i co wypolerowanie kanałow skrzyni gaznika i skrocenie tloka ma da łaczna moc 4,2 konia?? moja jawka ze zmienionym tłokiem na 3 pierscienie i skrocenie kolanka i zmienona zebatka daje 75km/h


a z resztą nichcecie to nie wierzcie! Wynik 4,2km sprawdzony profesjonalnie na hamowni!
może Ci licznik źle idzie??
Powrót do góry
krzyh88
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:54, 29 Kwi 2006    Temat postu:

wg mnie tuning silnika opisales b dobrze. wszystko to prawda (wreszcie widac ze ktos sie zna na tym troche) co do gmp to powinno byc seryjnie 1.5 albo 1.8 mm ale nie chce mi sie sprawdzac. po przerobkach rzeczywiscie sie moze przesunac. zapomnieales napisac ze po dotarciu ( z nowym cylindrem powinno sie 500 km docierac) trzeba wydech wypalic, nie wyjmowac zadego wkladu bo to tylko prowadzi do przedwczesnego zuzycia motoru (np nieprawidlowa gospodarka cieplna cylindra, opory itp). co do planowania to sie nie wypowiadam bo porostu sie na tym az tak nie znam (gdzie masz ten rowek?). przy takim remoncie dobrze jeszcze wymienic sprezynki w automacie bo sie zuzywaja i jest potem problem z biegami. swiecy ja bym nie zmienial bo i tak sie nie da okreslic ile ciepla musi byc po tym wszystkim odprowadzone. ewentualnie z F75 na F80. po ingerencji w gaznik moze sie zalewac wiec kanaly tylko bym ruszal. a liczniki maja zejebiste przeklamanie, zwlaszcza niesmarowane i zuzyte. najlepiej to z kims porownywac. na mojej jawce w zeszlym roku zaraz po wsadzeniu kompletu naprawczego i smarowaniu jak juz sie dotarlo i ulozylo (ok 200km) sprawdzalem z simsonem s53 rok98 i szlo mi ok 5 km wiecej niz u niego. nie wierze ze sie tym poleci 75 km/h bez tuningu bo moja po doprowadzeniu do stanu nominalenego chodzi max 55. teraz chce zebatke 13 wsadzic i sie zobaczy. pozdrawiam i prosze o twoj komentarz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:42, 30 Kwi 2006    Temat postu:

hammm 55km wiez co mnie obchodzi jaki zardzewialuch jak mialem 11 z przodu to max szedl 60km/h mierzone ze skuterem i samochodem a te 75 to moj cyfrowy pokazał i oczywiscie lekii tuning silnika robilem polerka kanalow wymiana tloka na sportowego niewiem czy to tylko nazwą kusi al cotam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: z nikąd- Iłowa

PostWysłany: Nie 17:55, 30 Kwi 2006    Temat postu:

robiłeś kiedyś silnik większy niż 50cm??rozumiem wszystko, lepiej niż myślisz, daj se spokój , nie wkręcaj dzieciom kitu!! silnik to nie jeden robiłem- romety komarki, jawki, jawa 250, ural, wsk..... -NIE UCZ MNIE ZYCIA!!! Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 18:30, 30 Kwi 2006    Temat postu:

krzyh88 napisał:
wg mnie tuning silnika opisales b dobrze. wszystko to prawda (wreszcie widac ze ktos sie zna na tym troche) co do gmp to powinno byc seryjnie 1.5 albo 1.8 mm ale nie chce mi sie sprawdzac. po przerobkach rzeczywiscie sie moze przesunac. zapomnieales napisac ze po dotarciu ( z nowym cylindrem powinno sie 500 km docierac) trzeba wydech wypalic, nie wyjmowac zadego wkladu bo to tylko prowadzi do przedwczesnego zuzycia motoru (np nieprawidlowa gospodarka cieplna cylindra, opory itp). co do planowania to sie nie wypowiadam bo porostu sie na tym az tak nie znam (gdzie masz ten rowek?). przy takim remoncie dobrze jeszcze wymienic sprezynki w automacie bo sie zuzywaja i jest potem problem z biegami. swiecy ja bym nie zmienial bo i tak sie nie da okreslic ile ciepla musi byc po tym wszystkim odprowadzone. ewentualnie z F75 na F80. po ingerencji w gaznik moze sie zalewac wiec kanaly tylko bym ruszal. a liczniki maja zejebiste przeklamanie, zwlaszcza niesmarowane i zuzyte. najlepiej to z kims porownywac. na mojej jawce w zeszlym roku zaraz po wsadzeniu kompletu naprawczego i smarowaniu jak juz sie dotarlo i ulozylo (ok 200km) sprawdzalem z simsonem s53 rok98 i szlo mi ok 5 km wiecej niz u niego. nie wierze ze sie tym poleci 75 km/h bez tuningu bo moja po doprowadzeniu do stanu nominalenego chodzi max 55. teraz chce zebatke 13 wsadzic i sie zobaczy. pozdrawiam i prosze o twoj komentarz


krzyh88 tylko ty wiesz o co chodzi Wink co do tego rowka to masz go na środku tulei
tak robiłem wieksze pojemności, niechce mi sie tego wymieniac ale były to mzty, jawki 350, wski 125&175, itp. a mógłbym spytać o jaki kit który niby mam wciskać dzieciom ??
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 18:45, 30 Kwi 2006    Temat postu:

2mm przed gmp to napewno idealne ustawienie! 500 km to z nowym wałem Wink
z używanym 350km w zupełności wystarczy!
gaźnik zalewać się niema prawa!
w/w przeróbki wykonywałem już w motorkach kumpli chodzą niezawodnie!
Powrót do góry
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:22, 30 Kwi 2006    Temat postu:

tak tak znalaz swoj swojego bo powiedzal ze masz racje (tgkone) to odrazu kumpel co za dzieci;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juzeek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Koniecpol

PostWysłany: Nie 19:29, 30 Kwi 2006    Temat postu:

ludzie niekłuccie sie opisał i bardzo dobrze!!!zrobił to co napisał i chodzi tak jak opisał no to przeciez jesli niechcecie sobie zrobic według jego porad to nieróbcie jesli ktos bedzie chceał i ochote miał to se zrobi tak jak on opisał !!! i po sprawie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:38, 30 Kwi 2006    Temat postu:

tak tylko po jego mysleniu to wynika ze on jest najlepszy nikt mu niedorowna taki wiez ukryty talent ;/;/;/ mysli ze jest fajny bo napisal to co jest wiadome ;/;/;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Juzeek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Koniecpol

PostWysłany: Nie 19:39, 30 Kwi 2006    Temat postu:

a czemu tak pomyslałeś ??przeciez on moze sie chciał z nami podzielic swoim doswiadczeniem?!?!?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ramzes
Moderator
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:45, 30 Kwi 2006    Temat postu:

to mają byc doswiadczenia?? przeciez to na kazdym innym forum lub stronie domowej stworzonej o jawie pisza takie poradniki ;/;/ takie same niby nowosc haha to co on tu napisał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin