mam ciekawy temat . a mianowicie o tuningu wału :D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz15
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:13, 15 Lip 2012    Temat postu: mam ciekawy temat . a mianowicie o tuningu wału :D

a wiectak ostatnio dowiedziałem się od wujka o tum że dawniej jego kumple staczali koła na wale na mniejsze i jawa50 oraz ogra200 wkręcały się jak ścigaczy. I teraz chce sie dowiedzieć czy to prawda Question Question Question Question
Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 16:28, 15 Lip 2012    Temat postu:

a w którym miejscu staczali? jeśli po przeciwwagach to owszem można zrobić ale to nie jest takie proste, trzeba by na nowo policzyć te przeciwwagi czy faktycznie jest co staczać, zbyt małe przeciwwagi zabużą prace silnika na wolnych obrotach i zmniejsza trwałość łożysk, do tego trzeba by zrobic pokrywy jak w WSK żaby nie zwiększyć objętości szkodliwej komory korbowej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz15
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:08, 16 Lip 2012    Temat postu:

teko dokładnie nie wiemy ale te preciwwagi czyli te koła tego tylko sie dowiedziałem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pon 18:55, 16 Lip 2012    Temat postu:

Myślę, że tą bajeczkę z jakimiś gośćmi co tak mówili sam wymyśliłeś, a tylko chcesz się dowiedzieć co inny sądzą o Twoim pomyśle. Wał w jawce jest strasznie ciężki i oczywiscie o wiele lżej by było silnikowi, gdyby go trochę odchudzić ale tutaj nie ma zabardzo w którym miejscu odchudzać aby nie stracić na jego wytrzymałości. Ze szkodliwą pojemnoscią skrzyni korbowej nie byłoby problemu, bo na to zawsze by się znalazł jakiś patent..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 7:22, 17 Lip 2012    Temat postu:

odchudzenie nie było by trudne, wystarczyło by frezem podejść na przeciw wykorbieniu po bokach, można by też z czoła wydrążyć rowek pomijając okolice wykorbienia, czy też ogólnie podciąć wał na kształt rometowego. Nie wydaje mi się, że mocno by go to osłabiło. Pytanie czy nakład pracy zwróci się i czy jest co obcinać... Znalazłem taka mądrą książkę, z tego co pamiętam są tam wzory na liczenie przeciwwag Smile Ja tam raczej się tym nie zajmę, ale gdyby ktoś był chętny to mogę podesłać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszeek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Sob 6:48, 21 Lip 2012    Temat postu:

kiedyś sam się zastanawiałem nad staczaniem wału, ale po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem, że nie ma to sensu. Dlaczego? Ano dlatego że wał w silniku 223 ma stosunkowo NIEWEILKĄ! masę wirującą oraz lekkie magneto, przez co i moment obrotowy na niższych obrotach ma niewielką wartość. Wbrew pozorom, to właśnie z lekkim wałem silnikowi jest się ciężko wkręcać na obroty pod obciążeniem. Wały w simsonach czy rometach wyglądają na lżesze, i rzeczywiście tak jest, ale te motorki mają konkretne koła zamachowe w postaci ciężkiego magneta, romet ma dodatkowo jeszcze sprzęgło na wale. Silnik niby słabszy od jawowskiego (2km vs 3,5km) ale dużo lepiej zbiera się z dołu. Lżejsze zamachy stosuje się głównie w sporcie, ponieważ pogarszają kulturę pracy silnika, jednoczesnie ułatwiając rozpędzanie w wyższych partiach obrotów, polepsza się tez hamowanie silnikiem. Reasumując lżejszy wał przyda się w crossie, czy w dwusuwowym skuterze, ale w przestarzałym silniku jawki, o tylko trzech biegach i kiepsko dobranych przełożeniach nie zda egzaminu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 20:03, 22 Lip 2012    Temat postu:

można wał modyfikować , tylko trzeba pamiętać żeby była przeciwwaga dla tłoka odpowiednia , bo po to jest pełny wał żeby się to równoważyło z masą tłoka , jak odchudzisz tłok możesz zdjąć trochę z wału , ale to trzeba zrobić na zasadzie proporcji , co wcale nie jest takie łatwe , ja odpuściłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin