Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Gaźnik K60B w Ogarze 200

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koniu_
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kępice (POMORSKIE)

PostWysłany: Wto 17:27, 10 Mar 2009    Temat postu: Gaźnik K60B w Ogarze 200

Witam. Po moim wcześniejszym tuningu z gaźnikiem 16n1-11 (simson) zakończonym niepowodzeniem (po prostu nie uzyskałem oczekiwanych rezultatów) przyszedł czas na ruski gaźnik K60B (nie wiem od czego to jest). Więc te gaźniki z tego co wiem są bardzo trudno dostępne, a jak już są to bardzo drogie. Wczoraj pomagałem przyjacielowi sprzątać garaż i w pewnym momencie znaleźliśmy to cacko. Pytam się ile za niego chce, a on mówi daj spokój, pomogłeś mi w porządkach masz za free. Więc tuning darmowy, to czy nie warto spróbować ?
Miałem pewne obawy czy ten gaźnik nie zamuli ogiera, ale o tym później.

Więc trochę o tym gaźniku :
Przelot 14mm, centralnie umieszczona komora pływakowa z plastikowym pływakiem, płaska przepustnica, brak iglicy, automatyczne ssanie (tz. "pseudo ssanie" - jak na gaźniku się zaciągnie taką dźwigienkę wysuwa się taka blaszka która zasłani prawie cały otwór od strony filtra powietrza, przez co mieszanka staje się "bogatsza. Dlaczego automatyczne ? - bo pewien mechanizm odsuwa tę "blaszkę" jak damy full gaz Smile )

Montaż. Więc użyłem oryginalny króciec. Rozstaw dziur w gaźniku był większy niż w króćcu, więc gaźnik został trochę potraktowany frezem Smile z tego powodu ze króćec ogara jest kwadratowy na górze powstała szpara ok 3mm. Więc wziełem płaskowniek nawierciłem centralnie otwór 16mm i dziurki na śrubki. Wszystko złożone na sylikon i żadnych przepuszczeń.

Jazda. Z tego powodu iż miałem już "opary" benzyny w baku nie zdążyłem gaźnika nawet wyregulować, ale nawet bez regulacji i przejażdżce ok 500m jestem w stanie zaznaczyć dużą różnicę :
-szybsze wkręcanie się na obroty (szybsze nawet od 16n1)
- wyższe obroty

V-max'a nie sprawdziłem bo nie miałem gdzie i nie zdążyłem bo paliwo się skończyło Smile

Spalanie na pewno spadło - ok.2,5L (tyle palił simsonowski). Jak już wcześniej napisałem obawiałem się ze mały przelot będzie problemem i będzie mulić, ale okazało się że gaźnik od rusków przerasta w 100% czeskiego Jikova.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08940b6a7545e202.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c41dd45f07dfd6c8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8b420d513c96c65f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b891570f9ba1dcab.html

Trochę się rozpisałem Very Happy

Aha, no i jeszcze przyznać ze ten gaźnik został wsadzony do seryjnego silnika, bez żadnego tuningu (jedyny "tuning" to "pseudosport")
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adriuns
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 17:44, 10 Mar 2009    Temat postu:

A gaznik k60b to to samo Co Bing 17? Jakie sa roznice?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 17:58, 10 Mar 2009    Temat postu:

K60B jest z delty. Miałem takowego w charcie i faktycznie spisywał się nieźle. Gratuluję pomysłu i byle do przodu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Koniu_
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kępice (POMORSKIE)

PostWysłany: Wto 18:12, 10 Mar 2009    Temat postu:

Tak myślałem ze od Delty, ale bardziej byłem za Wierchowiną, więc nie byłem pewien i nic nie pisałem Smile
macq Dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Wto 18:25, 10 Mar 2009    Temat postu:

Koniu_ napisał:
Tak myślałem ze od Delty, ale bardziej byłem za Wierchowiną, więc nie byłem pewien i nic nie pisałem Smile
macq Dzięki

no w wierechowinach też był montowany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bigsoft
Nowy
Nowy



Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Nie 8:55, 02 Maj 2010    Temat postu:

Witam.

Jak jazda na tym gaźniku, po czasie? Ja mam nówkę K60B wczoraj założyłem go do Ogara (silnik 223 odblokowany) i powiem tak - straszna lipa. Jechało się gorzej jak na komarku, bez względu na regulację składu mieszanki. Na Jikovie ten silnik ma "szpulę", na K60B ma ale ogromnego muła. Jaką dyszę masz w swoim K60B? Oryginalną? U mnie od nowości jest 62 i jak miałem wcześniej Charta to też cudownie nie chodził w porównaniu do oryginalnego Bing 1/14/206 (na dyszce 62 nie dało się jeździć, dopiero zmiana na 67 pomogła, choć mogła by być 70 bo jeszcze miał troszkę mało paliwa).

Nie wkładałbym K60B, gdyby nie to, że ze względu na zużycie mojego Jikova, mimo ustawionej iglicy na najmniejszą dawkę (najgłębiej wchodzi w rozpylacz) - zalewa go na wolnych obrotach, kopci jak traktor (nie z powodu dużej ilości oleju w paliwie, to nie to na 100%) i pali jak smok, 4-5l/100km :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin