Cylinder 50/4 i planowanie

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Wto 21:02, 06 Sty 2009    Temat postu: Cylinder 50/4 i planowanie

Przepraszam że poruszam ten temat bo zapewne było o nim wiele rozmów ale mam kilka pytań wiec prosze o odpowiedz na te pytania:
- Co mi dadzą te 4 kanały
- U kogo to robić i jaki poterzeba do tego sprzętu
- Jakie są koszta zrobienia czegoś takiego i czy potem trzeba coś docierać...
- Co mi da planowanie i co mam planować...
Prosze nie śmiejcie sie ze mnie ze nie wiem na czym to polega ale nie znam sie na tym zabardzo
A i jeszcze jedno jaką zębatke mam dać aby zyskać dosyć dużo na prędkości maxymalnej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 22:09, 06 Sty 2009    Temat postu:

Cytat:
Co mi dadzą te 4 kanały
Nieco większa moc, wyższa maksymalna prędkość obrotowa wału (co za tym idzie większy v max- jeśli moc pozwoli), no i większe zużycie paliwa- według moich badań 1-1,5L (na seryjnej dyszy nawet szkoda jeździć)
Cytat:
U kogo to robić i jaki poterzeba do tego sprzętu
Dobre pytanie. Jakiś rzemieślnik zrobi to frezarką, ale ciężko o kogoś takiego. Można samamu w domu wiertarką, ale to kupa roboty i zwykle efekt jest mało zadowalający

Cytat:
- Jakie są koszta zrobienia czegoś takiego i czy potem trzeba coś docierać...
Koszta zależą od robocizny. Jak zrobisz samemu, to zamkniesz się w czteropaku tatry mocnej.
Co do docierania, to polecam przy dorabianiu kanałów od razu zrobić szlifa, bo często jest tak, że gładź się zarysuje przy robieniu kanałów, czy nawet pozostaną ostre krawędzie, które unicestwią pierścienie. Jeśli nie będziesz robił szlifa, to parę kilometrów wystarczy żeby stare części ułożyły się na nowo (nie polecam wsadzania czegokolwiek starego), a jak zrobisz szlifa/dasz nowe pierścienie, to oczywiście, ok 200km docierki

Cytat:
Co mi da planowanie i co mam planować...
Planowanie zwiększa stopień (i jednocześnie ciśnienie) sprężania, zatem moto staje się nieco żywsze i może mniej palić. Planujemy powierzchnię głowicy z którą styka się cylinder- fachowiec zrobi to za niewielkie pieniądze. Optimum to 2mm, tylko trzeba też skorygować komorę spalania, coby tłok w głowicę nie bił. ACHTUNG! Planowanie stosuj tylko wtedy, kiedy masz pewność, że Twoj wał jest w dobrym stanie.

Cytat:
Prosze nie śmiejcie sie ze mnie ze nie wiem na czym to polega ale nie znam sie na tym zabardzo
Od tego jesteśmy by pomagać Wink

Cytat:
A i jeszcze jedno jaką zębatke mam dać aby zyskać dosyć dużo na prędkości maxymalnej
max to 14Z z wski (trzeba ją tylko troche spiłować na szlifierce, albo zalożyć łańcuch z wski), jednak ja bym Ci radził dać 12Z i nie kombinować- to jest optimum między mocą, a prędkością. na 14Z przy dobrej mocy spokojnie można dobić 80km/h, ale gorzej z przyspieszeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Śro 19:54, 07 Sty 2009    Temat postu:

macq dziekuje ci bardzo za wyjasnienie mi na czym to polega... A i jeszcze jedno od czego gaznik przy 50/4 i planowaniu dac?? Od sima czy WSK

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Śro 20:15, 07 Sty 2009    Temat postu:

a orginalny nei mógłby zostac ? lapiej od WSKi prostszy nie wiem jak sie sprawuje simsonowy w jawce , ale slyszalem ze sa duze problemy z regulacja ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Śro 20:47, 07 Sty 2009    Temat postu:

a od wsk nie będzie prolbemu zadnego??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Śro 20:57, 07 Sty 2009    Temat postu:

Chyba że zainwestujesz w jakiegoś Mikuni albo Dellorto... Ale to już dość drogie gaźniki są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 22:50, 07 Sty 2009    Temat postu:

Od wski- będzie Ci robiło wir w baku, trzeba szukać mniejszej dyszy jak seryjna
Od simsona- spadnie spalanie, ale moc nie wzrośnie, simsonowy gaźnik ma mniejszy przelot jak jawkowy
Dellorto/Mikuni- jakby tak wsadzić 19, albo 22mm z małą dyszą, toby to było fajnie, ale zakładam, że nie masz ze dwóch stówek na gaźnik, zatem wybór należy do Ciebie. Ja lekko składniałbym się w stronę wskowego gaźnika jeśli spalanie w Twoim przypadku aż tak się nie liczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Czw 16:45, 08 Sty 2009    Temat postu:

a ile na wsk by mi wzroslo spalanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 18:05, 08 Sty 2009    Temat postu:

Z 4 kanałami spokojnie zechla 1,5l więcej (zależy od dyszy)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 8:34, 09 Sty 2009    Temat postu:

znaczy co mam rozumiec ze mi wir w baku bedzie robił

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czesio
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pią 10:38, 09 Sty 2009    Temat postu:

a no masz to rozumieć ze ci bedzie strasznie szybko z baku paliwo ubywało

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czesio dnia Pią 10:39, 09 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kajtekq
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Z BiEdROnKi /GRÓJEC

PostWysłany: Pią 17:07, 09 Sty 2009    Temat postu:

będzie ciągną wache jak niejedna druta;;pppp chyba kazdy wie o czym mowie no nad simsonowskim bym sie zastanawiał ale z jakims sporym przelotem moze bing 17 tylko on jest droggiiii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 22:16, 17 Sty 2009    Temat postu:

Aby nie otwierac kolejnego tematu niech ktos mi wyjasni na czym polega membrana i jak ja zalozyc??? motórzyszta dziekuje za warna i nie stawiaj mi za to

Boże! Przecież po to motórzysta zamknął temat, żebyś sobie poszukał, o tym było na forum. Że Ci się nie chce - Twój problem. Trzeba być konsekwentnym. I nie pisz, że nie będziesz zakładał nowego tematu bo i tak go założyłeś. Zgodnie z obietnicą to coś na W.
PatrickM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Tuning Mechaniczny Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin