Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Rejestracja Ogara
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Prawo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 21:59, 02 Lip 2010    Temat postu: Rejestracja Ogara

Witam. Kupiłem na allegro rame z papierami. Kiedy wszystko poprzekładam itp to gdzie mam się udać? Ile orientacyjnie będzie kosztował przegląd, uzbezpieczenie i sama rejestracja na nowej tablicy?
Czy w umowie K-S mogę wpisać moje dane? Jestem niepełnoletni dlatego pytam.
Czy na kontroli mogą sie dowalić o to że tablica nie oryginalna tzn to zwykła zielona blacha z cyframi pomalowanymi pędzlem, bo stara sie podobno zagubiłą czy ktoś ukradł.
Czy będę miał też nowy dowód jak wyrobię nową tablice?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 16:49, 03 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Kiedy wszystko poprzekładam itp to gdzie mam się udać? Ile orientacyjnie będzie kosztował przegląd, uzbezpieczenie i sama rejestracja na nowej tablicy?
Masz się udać do wydziału komunikacji w Twoim mieście/gminie by przerejestrować pojazd. Wcześniej jednak zrób przegląd- koszt ok 60zł. Ubezpieczenie i resztę opłat poszukaj w dziale prawo parę tematów niżej, bo ja z motorowerami nie mam już chwilę do czynienia.
Co do tablicy, to dajesz taką jaką masz, a jakby się pluli, to spisujesz oświadczenie, że tablica została zgubiona i tyle.

Cytat:
Czy w umowie K-S mogę wpisać moje dane? Jestem niepełnoletni dlatego pytam.
Tak.

Cytat:
Czy na kontroli mogą sie dowalić o to że tablica nie oryginalna tzn to zwykła zielona blacha z cyframi pomalowanymi pędzlem, bo stara sie podobno zagubiłą czy ktoś ukradł.
teoretycznie tak, w praktyce jeśli tablica jest zrobiona w miarę ładnie to w głowę nie zachodź.

Cytat:
Czy będę miał też nowy dowód jak wyrobię nową tablice?
Tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1563
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 17:26, 03 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Cytat:

Czy w umowie K-S mogę wpisać moje dane? Jestem niepełnoletni dlatego pytam.

Cytat:
Tak.

Czyli że ja mógłbym teraz kupić motor i spisać umowę na siebie, mimo że jestem nie pełnoletni ? Dziwne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zuzia dnia Sob 17:26, 03 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 19:13, 03 Lip 2010    Temat postu:

Może i to dziwne, ale na prawdę się tak da, ja mam tak swoją cagive oraz jakis czas temu Profi chyba udowadniał nam to.. pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 20:52, 03 Lip 2010    Temat postu:

Ok dzięki za odpowiedź a teraz inne pytania. Załatwiłem z poprzednim właścicielem żeby na umowie K-S nie wpisywał daty - sam ją wpisze jak Ogar będzie na chodzie i nie będzie miał żadnych defektów (na razie to do odpalenia brakuje mu tylko cewki butelkowej ale szczęki mam do wymiany :/) to wtedy bym wpisał date np dwa dni wstecz i z tym do WK. Słysząłem że ta umowa jest 30 dni ważna więc dlatego. Do tych papierów nie dostałem ubezpieczenia a rama teoretycznie cały czas zarejestrowana. Czy będe musiał płacić jakąś kare? Słyszałem że jak kupie motor to zadłużenia itp opłaca stary właściciel. Jak dokładnie z tym jest?
Jest też kolejna sprawa - będę musiał przebić numery ramy bo rama ta jest od Ogara 205 a ja mam Ogara 200 i tutaj pytanie - jak przebić te numery? wiem że potrzebne są numeratory - to nie problem ale chodzi mi o to jak pozbyć się starych, potem jak nabić nowe i czym zamalować? Ogar jest pomarańczowy. Gdybym np przebił już te numery ale byłby ślad w tym miejscu to mógłbym pomalować chociaż podobną farbą główke i kawałek ramy i wrazie co powiedzieć że np spawane było czy coś? Jak to w ogóle wygląda? Chodzi o sprawdzenie numerów.
Błagam odpiszcie bo nie chce żeby potem były jakieś niespodzianki, a numery chce przebić jak najsolidniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Sob 21:57, 03 Lip 2010    Temat postu:

No to żeś rame kupił... Powinieneś kupić do Ogara 200 i na tej ramie poskładać swojego ogara, a nie numery wybijać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 22:04, 03 Lip 2010    Temat postu:

A nie było innej ramy to kupiłem co było. Zresztą jak to sie zrobi estetycznie to nie mają co sie czepiać. Tylko pytanie - jak to zrobić estetycznie? A może odespawać samą główke z ramy 205 i przyspawać do 200 ? Co Wy na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 22:09, 03 Lip 2010    Temat postu:

Taa pisz tak dalej pisz, moze kiedyś zawitają do Ciebie funkcjonariusze prawa i sprowadzą Ciebie na ziemię.. Pomysł z przespawaniem ramy jest jeszcze lepszy.. Umiałbyś potem wycentrować ramę, ustawlić ciężar nacisku na te miejsce spawu? obliczyc opory oraz liczyć się z pęknieciem jej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Nie 10:03, 04 Lip 2010    Temat postu:

Bez sensu to kupiłeś. To tak jakbyś kupił koła z jawy 350 do Aprilii rs 50.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 12:35, 04 Lip 2010    Temat postu:

A tam gadacie... da sie przebić bez problemu. Gadałem dziś z kolesiem który w skucie przebijał i tylko zdarł do gołej blachy, zaszpachlował, nabił nowe i zamalował i git. To tylko stary motorower a nie jakaś super droga bryka!
A co do spawania to jak sie umie spawać to sie to zrobi, z tym że najlepiej migomatem a ja takowego nie mam. ale w zakładzie jakimś to by grosze pewnie kosztowało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 13:26, 04 Lip 2010    Temat postu:

przebijanie numerów to co innego niż przespawanie ramy, nie biorąc pod uwage legalności tych działań.. słuchaj kolegi plusminus, co to przespawać i bedzie git? ta a silnik będzie krzywo czy też spasowanie ramy będzie takie że będziesz miał dwu-ślada :F

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 15:18, 04 Lip 2010    Temat postu:

Pytałem ojca (spawacz z zawodu) czy da rade to przespawać i powiedział że nie, nawet gdyby sie przespawało główki to było by to słabe, za słabe... Powiedział żeby lepiej zedrzeć do gołej blachy, jako że te numery mam niezbyt wklęsłe to nawet zeszlifować lub zaszpachlować albo zakleić poxiliną, potem nabić nowe i pomalować najlepiej całą rame lub cały motor żeby nie było przypału. Zdobyć w Koszalinie i okolicach Rometa z papierami to albo zadanie niemożliwe, albo kosztowne (ostatnio ziomek chciał 900 zł za Ogara 205...) wolę już przebijanie.... a Ogar nie jest kradziony bo rama ze złomu, kierownica i teleskopy też, sporo części nowych. Silnik, koła, błotniki, widelce itp od kolesia który miał Ogara ale nie miał co z nim zrobić bo ma kilka motorów (jakieś shl, wfm itp) i rozebrał na części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Nie 17:39, 04 Lip 2010    Temat postu:

co nie będzie trzymać?? to co to za spawacz ten twój tata Razz migomatem być pospawał i by trzymało a jak nie to gazem acetylenem............. słuchaj obydwa sposoby są nielegalne no jak chcesz to i przebijaj ale musisz zrobić to dokładnie................ Wink PZDR

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 19:07, 04 Lip 2010    Temat postu:

Ojciec zna sie na spawaniu, migomatu nie ma ale acytylen oczywiście ma z tym że mówił że cięzko będzie równo to ustawić a poza tym może pęknąć... mówił żeby lepiej już przebić. Wiem że to nie legalne no ale cóż... postanowiłem zrobić tak: w miejscu gdzie są nabite numery zedrzeć do gołej blachy,numery zalepić poxiliną (twarda jak metal) a potem wyszlifować na gładziutko i nabić nowe numery i pomalować. Co wy na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Nie 19:58, 04 Lip 2010    Temat postu:

dobrze myślisz, nie przesadzaj ze szlifierką Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Prawo Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin