składanie silnika - uszczelki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 8:13, 14 Kwi 2011    Temat postu: składanie silnika - uszczelki

witam, czy jest ktoś kto składał kiedykolwiek silnik motocykla dwusuwowego np. jawki na klingieryt - obecnie to się nazywa gambit af-oil (zielony olejoodporny) i przejeździł na tym trochę kilometrów - czy nigdzie nie ciekło, czy powierzchnie dobrze do siebie przystały, czy nigdzie nie łapało lewego powietrza ? i czy robił to na sylikon czy sam klingieryt/ gambit - od razu zapytam jaką grubość stosowaliście - 0,5 mm czy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz222222
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Czw 8:34, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Nie lepiej ci zwykłe uszczelki samemu nawet dorobić z końca bloku technicznego z tej okładki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 8:42, 14 Kwi 2011    Temat postu: Re: składanie silnika - uszczelki

mostasz napisał:
witam, czy jest ktoś kto składał kiedykolwiek silnik motocykla dwusuwowego np. jawki na klingieryt - obecnie to się nazywa gambit af-oil (zielony olejoodporny) i przejeździł na tym trochę kilometrów - czy nigdzie nie ciekło, czy powierzchnie dobrze do siebie przystały, czy nigdzie nie łapało lewego powietrza ? i czy robił to na sylikon czy sam klingieryt/ gambit - od razu zapytam jaką grubość stosowaliście - 0,5 mm czy

śmiało możesz robić. silnik od elci składałem na krengielitowe samorobne uszczelki i nie cieknie. nakulałem już 1300km od remontu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mostasz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Siedlec

PostWysłany: Czw 8:46, 14 Kwi 2011    Temat postu:

z kartonu z bloku - ciekną, przepuszczają powietrze - problem z odpalaniem, deformują się od wilgoci i jeżeli nie są impregnowane to wsiąka w nie olej, można tak robić ale jak się chce trochę pojeździć, a ja chcę zrobić tak że jak pojadę gdzieś dalej to żeby nie pchać spowrotem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 10:32, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Nie lepiej kupić zestaw uszczelek? Kosztuje 5zł i nie trzeba się bawić w wycinanie. Ale nie można wyciąć z bloku technicznego; jak ja dałem pod sprzęgło taką to przesiąkała... Nie ciekła ale przesiąkała. I nie dawaj żadnego silikonu ani nic takiego ;p tawotem posmaruj, żeby się przykleiła i git. ;pp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hondansr70
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starachowice

PostWysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Mateusz222222 napisał:
Nie lepiej ci zwykłe uszczelki samemu nawet dorobić z końca bloku technicznego z tej okładki Smile


Z papieru toaletowego sobie wytnij Twisted Evil uszczelki można najlepiej wyciąć z materiałów które są podane postach powyżej Cool i na pewno są lepsze niż te kupne czy z bloku technicznego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 11:03, 14 Kwi 2011    Temat postu:

można wycinać z tektury ale trzeba zaimpregnować, kiedyś robiło się to naftą ale teraz są środki do tego. Ja do eli użyłem gambitu, cienkiego chyba 0.2mm bo im grubszy dasz tym więcej podkładek trzeba dać do dystansowania. Na kapy może być grubszy. Materiał dobry ale najważniejsze to mieć proste kartery, dlatego najlepiej położyć je na płytę traserską i szczelinomierzem zmierzyć. Jak są na prawdę proste to można się pokusić o brak uszczelki ale wątpie by ktoś miał tak idealne powierzchnie. Silikon jest dobry ale wyłącznie specjalny do silników, koledzy z forum SHL piszą że bez problemu stosują zamiast uszczelki (bo silikon jak się nałoży to musi on wyschnąć a nie na mokro skręcać) albo inne specjalnie przygotowane do tego kleje. Ja do gambitu użyłem kleju do silników Wurth'a coś na podobieństwo polskiego hermetyka ale nie polecam do codziennych zastosowań, mi zależało na oryginalności a hermetyk jest mało elastyczny dlatego do normalnego składania silnika lepiej użyć klejów do tego przeznaczonych. Oczywiście jak kartery są w miarę proste i damy samą uszczelkę (na tawot czy bez) to też powinno trzymać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 12:22, 14 Kwi 2011    Temat postu:

moskit rzucasz sformułowaniami które mogą wydawać się dziwne ludziom.
nie wszyscy muszą wiedzieć co to płytka traserska .


ja składałem elcie na kregielicie 0.3mm chyba. bo taki akurat miałem pod łapą
a kartery idealnie proste , bo to było pierwsze rozpoławianie silnika i było wykonane z sercem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 14:33, 14 Kwi 2011    Temat postu:

wyguglać można co to jest, a taka znajomość jest potrzebna bo każda instrukcja napraw o tym wspomina, bez prostych karterów nie wolno rozwiercać tulejek na skrzyni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworznik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Siemidarżno

PostWysłany: Czw 21:32, 14 Kwi 2011    Temat postu:

Ja jak składałem swój silnik w ogarze to kupiłem ten zestaw uszczelek na allegro i małą tubkę sylikonu czarnego którego dawałem trochę pod uszczelkę.Efekt; nigdzie nic nie cieknie ładnie trzyma same uszczelki można dać ale wiadomo lepiej dać niż ma cieknąć .Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 6:49, 15 Kwi 2011    Temat postu:

ja do aut daję zawsze na uszczelki taki preparat jak uszczelka w tubce Very Happy tak prewencyjnie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 9:44, 15 Kwi 2011    Temat postu:

jaworznik napisał:
Ja jak składałem swój silnik w ogarze to kupiłem ten zestaw uszczelek na allegro i małą tubkę sylikonu czarnego którego dawałem trochę pod uszczelkę.Efekt; nigdzie nic nie cieknie ładnie trzyma same uszczelki można dać ale wiadomo lepiej dać niż ma cieknąć .Pzdr


można dać ale spoiwo musi być dobrej jakości, albo pasta/klej specjalnie do tego przygotowana albo specjalny sylikon. Jak dasz zwykły to on chętnie zareaguje z paliwem i olejem, efekt jest taki że różne smarki pływają później w oleju a czasem lubi się takie uszczelnienie przepalić od benzyny i cieknie. Ja każdy silnik składam na taki czerwony klej do silników (oczywiście tam gdzie nie muszę martwić się o kolor) Wurth'a nakładany pędzelkiem, jest dość elastyczny i po latach nie twardnieje, nie reaguje z żadnymi chemikaliami, bardzo trudny do zmycia. Choć na forum SHL kilka osób chwaliło specjalny klej do misek olejowych, nie dość ze kolor czarny to jeszcze na zaolejoną powierzchnię można nakładać. Oczywiście do SHL było coś innego zastosowane bo czego to się nie robi dla wysokiej oryginalności...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 10:39, 15 Kwi 2011    Temat postu:

no to ja moskit mam właśnie ten klej do misek olejowych i nie tylko.
silnik od wiesi składałem na tym tylko i jest lajcik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworznik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Siemidarżno

PostWysłany: Pią 20:20, 15 Kwi 2011    Temat postu:

Ten sylikon co pisałem to K2 czarny wysokotemperaturowy.Ładnie się rozprowadzał i wgl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin