Rower z silnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JawaMustang
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 19:48, 11 Sie 2012    Temat postu: Rower z silnikiem

Witam. Mam pomysł Zrobić rower z silnikiem od pocket bike Automatyka i zamontowac go na bagażniku takie można mówić damki !! i niewiem jak tam będzie można zamontować Wydech z Jawki !! Mam też zamiar dać Bak z Jawki.

co o tym sądzicie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 21:56, 11 Sie 2012    Temat postu:

odstaw zioło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 7:27, 12 Sie 2012    Temat postu:

bazalt to nie zioło , on jakieś dopalacze brał , po zielonym takich faz niema

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Patryk95
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrołęka

PostWysłany: Nie 8:07, 12 Sie 2012    Temat postu:

A moim zdaniem pomysł ciekawy i wykonalny. Pytanie tylko jaki sens?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Nie 8:35, 12 Sie 2012    Temat postu:

pomysł jak najbardziej trafny jeśli chce się szybko wąchać kwiatki od spodu. Jak już chcesz się bawić to kup silnik rowerowy a nie wsadzaj z pocket'a i poszukaj po necie konstrukcji takich rowerów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JawaMustang
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 9:36, 12 Sie 2012    Temat postu:

Mam wszystko oprócz silnika. I niby dlaczego zły jest od Pocketa ?? jak silnik rowerowy kosztuje od 300zł w górę a taki z Pocketa za 100zł kupię używany !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 9:51, 12 Sie 2012    Temat postu:

Silniki rowerowe mają sporo mniejszą moc do około 2KM a v-max powinien oscylować w granicy 30-40 km/h nie więcej bo inaczej rower się roz...... poza tym która zwykła damka jest przygotowana do takiej prędkości i obciążenia na stałe (pamiętaj o dodatkowym obciążeniu przez silnik i osprzęt). Nie wytrzymają piasty kół i hamulce przede wszystkim. Silnik od jakiegokolwiek dzisiejszego motoroweru rzadko kiedy ma mniej niż 3,5 KM przy takiej mocy zdechnie łańcuch (a właściwie łańcuszek. Pomijam fakt błyskawicznego krzywienia się kół (damka ma zwykle 28'). Przyrównaj swoją damke do rowerów SACHS, popatrz uważnie na hamulce ramę felgi łańcuch i tp. są o wiele masywniejsze niż w zwykłych rowerach a moc silnika to tylko 1,2-1,5 KM a v-max 30km/h a pojemność to 30cm3 a ty chcesz ładować silnik o poj. 50cm3 mocy ponad 3,5KM do roweru który jest cherlawy? Zdajesz sobie sprawę że to tak jakby do komara wsadzić silnik od jawy 350 CZ. Ale twój wybór. Mam nadzieje że zrozumiałeś o co chodzi mi i innym użytkownikom forum.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdrianPcPl
Nowy
Nowy



Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:29, 15 Paź 2012    Temat postu:

noo lepiej silniczek rowerowy bo na pocket to długo byś nie pojeździł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
michal4777
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 17:52, 15 Paź 2012    Temat postu:

wiecie co. Jak czytam waze komentarze to mam wniosek jeden. Jezdzicie na damkach z papieru z tesco za 250 zł na promocji po sezonowej. Ja wsadziłem silnik chinskiej produkcji przeznaczony do roweru o pojemnosci 60cm2 i mocy 4 km. Silnik jest bardzo mocny i zwawy. Nie jedzie wiecej jak 50. ale za to 50 osiaga w kilka sekund. Jezdze juz ponad 4 lata. Zadnej naprawy dosłownie nic. Silnik zamontowałem w chinskim góralu za 500 zł. I nic nie pękło nic sie nie stało, hamulce działają wszystko jest ok. Jak koleś ma poządną damke np amazonke to zamontuje ale fakt faktem mija sie to troche z celem gdyż damki to są rowey typowo delikatne. Najlepszym rozwiązaniem jednak byłby silniczek w góralu. To jest pewniak. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asd123
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: z polski

PostWysłany: Pon 18:12, 15 Paź 2012    Temat postu:

po pierwsze to nie róbcie odkopów a po drugie to nie ma sensu bo ten silnik by ci się zaraz rozleciał tak samo jak rower przy tej szybkości a do takiego siulnika to i bardzo części nie ma, silnika przeznaczonego dla roweru też nie polecam bo to drogie chińskie dziadostwo jeżeli już to silnik z polskiej motorynki przynajmniej części by były a biegi byś ręką wrzucał tylko wtedy byś musiał mieś gaz tu gdzie masz sprzegło w jawce kwestia przyzwyczajenia i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 18:31, 15 Paź 2012    Temat postu:

Poza tym silnik od motorynki nie ma 3,5 KM tylko z 2 max.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 19:40, 15 Paź 2012    Temat postu:

z tym silnikiem chińskim do roweru to nie aż tak tragicznie. znajomy ma już z pół roku , zrobił ponad tysiąc km nic nie robiąc , tylko lał paliwo. spalanie max 2l/100km przy szybkiej i ostrej jeździe.
zamontowany w dobrej ramie granda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 20:00, 15 Paź 2012    Temat postu:

a ja szukam nadal magneta i cewki zapłonowej do gnoma... to jest kultura i z roku na rok zyskuje na Smile przerabianie i kombinacje niestety często kończą się zatrzymaniem pojazdu bo ani to homologacji ani niczego, dużo roboty i przerabiania, dasz łańcuch to trzeba go zabezpieczyć, dać wolnobieg a to też nie takie proste, dasz rolkę to przy 3KM na opony nie zarobisz... teraz się nie opłaca takich rzeczy robić, lepiej pokombinować w stronę napędu elektrycznego. Silnik w piastę (idzie coraz częściej i taniej kupić), zamiast spalinowego zamontować akumulatory i git, a i trzeba pamiętać że podniesienie środka ciężkości w lekkiej ramie bardzo wpływa na prowadzenie i na przykład z takim gnomem to już trzeba umieć jeździć co by się nie wywalać na każdym zakręcie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 6:47, 16 Paź 2012    Temat postu:

Ja osobiście bym i tak wolał spalinówkę bo do elektrycznych napędów mam nie chęć. Bo akumulator ciężki (a znowu rower i bez tego będzie mocno dociążony), zasięg też nie duży - tak więc by trzeba ładować co dziennie lub co 2 dzień. A moc silnika wystarczająca do napędzenia roweru to 1,5KM i 30-40 km/h poleci (a i tak więcej rowerem jechać to już kamikadze) spalanie powinno oscylować w granicy 1-1,7l/100km w zależności od jazdy. Tylko wiadomo jak zakładać silnik niefabrycznie to do jakiegoś solidnego roweru (nie szajsu z tesco czy real'a) tylko taki z salonu. Ale i tak obawiałbym się o łańcuch. Choć wiadomo można by drugi wolnobieg założyć z drugiej strony i ten pod jakiś mocniejszy łańcuch. No i koza (znaczy damka) ma duże koła przez co mogą się szybko krzywić i profil ich opon jest niski, lepiej do górala koła miejsze (jak ktoś się uprze i zostawi normalny łańcuch i założy przerzutki to ma biegi:) ) i w ogóle góral jest solidniejszy i ma wyższy profil opon.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 10:33, 16 Paź 2012    Temat postu:

moskit122 żadne zatrzymanie pojazdu.
napęd tylko i wyłącznie łańcuchowy. ( specjalna zębatka mocowana z lewej strony koła na szprychach )
żaden pies nie ma prawa się czepić. a jak to zrobi to żądaj podstawy prawnej , której nie ma.
jechałem tą zabawką i 60km/h jest osiągalne na równej drodze. ale powyżej 40km/h łatwo o wywrotkę.
elektrycznego silnika nigdy nie wezmę do roweru. akumulatory są ciężkie i nie pozwalają na długą jazdę , a w spalinowym wystarczy raz na kilkadziesiąt km na CPN podjechać i tyle.

są zestawy gotowe. plug&play i prawdopodobnie na wiosnę taki zestaw dziadkowi zamontuję do roweru , bo simsonem duo nie chce jeździć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez holipa dnia Wto 10:34, 16 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin