Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
pytanko O TŁOK I TARCZE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michcio12173
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Sob 20:18, 27 Lut 2010    Temat postu: pytanko O TŁOK I TARCZE

Witam mam pytanie po czym rospoznac ze tlok jest do wymiany i po czym poznac ze tarcze sprzęgła sądo wymiany .Dzisiaj wymieniałem cylinder góratłoka była czarna i jak ściągałem pierścienie to odrazu pękały.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 22:18, 27 Lut 2010    Temat postu:

ja wyznaje taką teorie:
wymienia się tłok jeśli ma wypaloną dziure w "główce" albo jeśli jest porysowany/uszkodzony.
na tarczach są takie okładziny które muszą mieć co najmniej kilka mm grubości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 23:32, 27 Lut 2010    Temat postu:

Co to główka?

Na początek troche teorii:

"Główka"- denko tłoka
"Nóżki"- płaszcz tłoka

Weryfikację tłoka zaczynamy od wzrokowej oceny. Jeśli rysy na płaszczu są głębokie i wyraźne, to tłok kwalifikuje się do wymiany (dodać trzeba, że niewielkie rysy są dopuszczalne). Później sprawdzamy czy widać przedmuchy pod pierścieniami (widać czarny nalot). Jeśli takowy występuje, to przynajmniej pierścienie są do wymiany

Najłatwiej, bez demontażu tłoka można go sprawdzić ściągąc głowicę i ustawiając go prawie przy ZZ (dla mniej wprawnych: "na górze"). Przy takim położeniu poruszamy tłokiem na boki (przykładając palec do denka). Jeżeli luzy są wyraźne (słyszać stuki przy poruszaniu), to należy przypuszczać, iż tłok jest do wymiany, a cylinder do szlifu. Dodatkowo można sprawdzić czy nie ma progu na cylindrze. Chcąc sprawdzić organoleptycznie stan tłoka, możemy odkręcić kolanko wydechowe, albo gaźnik z króćcem i tamtędy zajrzeć.

Co do tarcz sprzęgła, to są one lekko wypukłe, o tak ( . Po pierwsze po wewnętrznej stronie wypukłości sprawdzamy czy nie ma na obwodzie tarczy widocznych rys, czy zużycia materiału (robi się taki pierścień od przekładki). Jeżeli nie, to przykładamy do wewnętrznej strony tarczy jakiś płaski przedmiot (np linijkę, listewkę. Linijka czy listewka ma się opierać na okładzinach) i sprawdzamy odległość między dolną krawędzią linijki, a najwyższym punktem metalowej części tarczy, o tak:



Rysunek nie jest dość dokładny, no ale widać o co chodzi. Wymiar na rysunku powinien wynosić przynajmniej ze 2mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 23:39, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin