[pomoc] Demontaż sworznia tłokowego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:38, 04 Paź 2006    Temat postu: [pomoc] Demontaż sworznia tłokowego

Arrow Ostatnio zaczołem rozbierać silniczek do remontu w mojej Jawce, zdjołem cylinder i chciałem wyjąć tłok... Po chwili przyszła refleksja, jak jest zakładany sworzeń. Czy sworznie w tych silnikach są wciskane czy wprasowywane na zimno? Mogę to wybić, czy lepiej jakiś prosty ściągacz zmontować?
Arrow Jeszcze jedno pytanko, jak zedemontować obudowę skrzyni biegów, zdjołem dekielek od spręgła, sprzęgło zdemontowane ale nie mogę wyciągnąć wałka zdawczego (nie wiem czy dobrze mówię, chodzi o ten co jest na wale korbowym)
Help!! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 16:27, 04 Paź 2006    Temat postu:

1. Sworzeń tłoka jest z obu stron zabespieczony "pierścieniami segera". Wyjmujesz te pierścienie i wyjmujesz (ewentualnie wybijasz) sworzeń tłoka.
2. Na wale korbowym jest zębatka wbita na wał i najlepiej zdejmować ją ściagaczem. Wałki ze skrzyni biegów da sie wyciągnąć dopiero po rozpołowieniu skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miki1002
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 610
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódź

PostWysłany: Śro 16:48, 04 Paź 2006    Temat postu:

Zębatkę z wału zdejmuje ściagaczem do łozysk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:25, 04 Paź 2006    Temat postu:

A jeszcze jedno pytanie, jak mam zdjąć tarczę sprzęgła (tą na samym spodzie, blaszaną)??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mandos
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Lip 2006
Posty: 1152
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 17:37, 04 Paź 2006    Temat postu:

Tak. jest przykrecona śrubką zabespieczoną blaszką.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:36, 05 Paź 2006    Temat postu:

To jeszcze mi panowie powiedzcie proszę, jak mam zdjąć koło magnesowe. Bo nie chcę sobie skopać silnika...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Czw 20:53, 05 Paź 2006    Temat postu:

Odkręcasz dwie sróbki z "łapkami" które przytrzymują iskrownik. Odkręcasz (nie mamiętam jakim kluczem, chyba ósemką) śróbkę której łepek wystaje z krzywki sterującej zapłonem. Ściagasz krzywkę i w tym otworze po krzywce znajduje sie nagwintowany otwór - wkręczasz w niego inną, większą śróbę. Wkręcana śróba zaprze sie o wał i zepchnie koło. A i nie zapomnij o tym pseudoklinku na wale.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lino
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:34, 06 Paź 2006    Temat postu:

A ta krzywka jest poprostu nasunięta na wał, bo u mnie nie schodzi a nie chcę jej delikatnie mówiąć upier....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Pią 20:13, 06 Paź 2006    Temat postu:

Jest nasunieta, ale żeby ją ściągnąć musisz uzyc trochę siły. To zależy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin