Czy jazda na niskich obrotach może spowodować spadek mocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snajper$
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:07, 22 Cze 2009    Temat postu: Czy jazda na niskich obrotach może spowodować spadek mocy

Witam prawda to że jazda na niskich obrotach może spowodować zniszczenie pierścieni i spadek mocy ? (tak wyczytałem na innym forum) aha mam zalany olej w przekładni Hipol 15F czy lepiej zmienić na luxa lub jakiegoś mobila przepraszam że o tym pisze wiem że jest już taki temat o olejach ale tam każdy pisze co inne i nie wiem kogo słuchać Smile (i czy za mała wartość cieplna świecy może powodować przegrzewanie się moto??)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez snajper$ dnia Pon 13:09, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jablko
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Pon 15:06, 22 Cze 2009    Temat postu:

Ad1(zniszczenie pierścieni i spadek mocy) Według mnie nic nie powinno się stać bo od tego są te niskie obroty aby na nich też jeździć
Ad2(olej w przekładni) Olej ten może być. W moim mam mieszankę olei a mianowice:
-stary 24 letni olej(ten co go fabryka wlała do skrzyni)
-mixol do paliwa
-olej do silników diesla (podwaliłem tatusiowi z audika a4)
-olej do kosiarek, silników czterosówowych

i widzisz po taich mieszankach nawet mój ogar jeździ a na tym oleju przejechał już ze 600 km i nic mu nie ma
Ad3 tego nie wiem ale ja mam Champion L82YC i pięknie jeździ


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snajper$
Nowy
Nowy



Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:17, 22 Cze 2009    Temat postu:

Ok dzięki mam jeszcze pytanie czy jak się przechodzi na lepszy olej to się coś może stać? bo leje do mieszanki już od bardzo dawna mobil extra 2t

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek025
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 714
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Dobrydział

PostWysłany: Pon 15:26, 22 Cze 2009    Temat postu:

nic się nie stanie tylko nie mieszaj paliwa z olejem z jakimś innym olejem tylko wyjeźdź stare paliwo z olejem do końca i wlej nowe z nowym olejem Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pon 15:50, 22 Cze 2009    Temat postu:

a czemu ne mieszac paliwa z olejem i dalac pozniej paliwa z innym olejem ? nie rozumie troche czyli jak kupilem sobie 2 l benzyny rozmieszalem z olejem (mixol) pojezdzilem i na oko zostal 1l to nie moge dolac benzyny z innym olejem ? ale z tym samym moge ?
dobrze to rozumia Laughing Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 16:52, 22 Cze 2009    Temat postu:

krzysiek025 napisał:
nic się nie stanie tylko nie mieszaj paliwa z olejem z jakimś innym olejem tylko wyjeźdź stare paliwo z olejem do końca i wlej nowe z nowym olejem Pozdrawiam
W sumie to dobrze chłop gada. Nie miesza się syntetyka z mineralem, ogólnie (teoretycznie) zmiana minerala na syntetyka (typu castrol 2T racing) powoduje rozszczelnienie się silnika przez wypłukanie nagaru. Ja tego poglądu nie podzielam, no ale w każdym micie jest ziarnko prawdy- również podobno Wink

Silnik dwusuwowy jest zwykle silnikiem który lubi jak się go kręci. Masakryczne zamulanie powoduje odkładanie się osadów w układzie wydechowym, jak również oleju w skrzyni korbowej. To w konsekwencji powoduje dość znaczny spadek mocy. Nie od dzisiaj wiadomo, że 2T, którym jeździły tzw. dziadki są zamulone i kiepsko przyśpieszają- po prostu trzeba co jakiś czas silnik przepałować (4T również), a dziadki tego nie potrafią zrozumieć.

Rada? Ano jazda z pełnym gazem w trasie, po parunastu kilosach silnik się odmuli Smile

Tak samo jazda w mieście zamula silnik. Co prawda jawka jest specyficznym sprzętem, bo obroty kończą się przy ok 70km/h, więc i w mieście ciężko zamulać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:56, 22 Cze 2009    Temat postu:

ja powiem tak co do oleju niedotyczy to jawki ale olej to olej. Wiem że jak sie do poloneza lało badziewiaty olej np.Kujawski do pieczenia ( to przykład ) i jeździło sie ileś tam km silnikowi nic nie było ale jeśli przy wimianie oleju nalało się oleju z wyższej półki np Castrol Edge to silnik sie zatykał ogólnie sie tak zdupczy* że trzeba było nowy silnik bo remond wynośił wartość nowego silnika niewiem jak z jawką lałem kiedyś mixol teraz jeje lux i nic sie nie dzieje myśle że czechosłowacy odwalili kawał dobrej roboty tworząc jednostke 223 i wg. mnie nic sie niepowinno stać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rob_b
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chełmno

PostWysłany: Pią 12:16, 26 Cze 2009    Temat postu:

Jazda na niskich obrotach = mniejsza ilosc dostarczanej mieszanki = mniejsze smarowanie

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:25, 27 Cze 2009    Temat postu:

Co do tych niskich obrotow... Nie powoduja zmniejszenia mocy i niszczenia pierscieni czy silnika...

@up... Tak mniejsze smarowanie ale jak masz olej dobrze rozrobiony to zawsze bedzie smarowac, a i przy nizszych obrotach jest mniejsze zapotrzebownie na smarowanie... Smile

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Porady Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin