Zamek w kanale..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 17:00, 07 Sty 2011    Temat postu: Zamek w kanale..

Witam.
Po wielu trudnościach związanych ze znalezieniem odpowiedniego tłoka, a później jego odpowiednim spasowanym do tulei natknąłem się na kolejną przeszkodę, której raczej sam nie rozwiążę. Mianowicie zamki na pierścienie w nowym tłoku, a raczej jeden zamek jest przesunięty o ok. 1,5mm od oryginału, dzięki czemu obawiam się, ze spotyka się z kanałem. Martwię się o mój drogi (dosłownie) cylinder i teraz pytanie, czy mogę to zostawić, tak jak rozwiązało to piaggio (jeden zamek pierścienia chodzi po kanale), czy może coś z tym zrobić? Tylko co? Gdzie mogę szukać pomocy? U tokarza, zegarmistrza?
pozdoo Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Pią 20:45, 07 Sty 2011    Temat postu:

Stary zamek spiłować musisz. Bierzesz gwoździa do drzewa (taki cienki brązowy) mierzysz go i szukasz wiertła o o,1mm mniejszego wiercisz dziurkę w tłoku nowy kołek zamrażasz tłok podgrzewasz i wciskasz na gorąco.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 12:06, 08 Sty 2011    Temat postu:

Chciałem zrobić tak jak poradziłeś, ale pierw jeszcze wolałem się upewnić co do mojej tezy, ze zamki na serio są w kanale. Pilnik w łape i zaznaczyłem na tłoku gdzie wypadają zamki i wyszło coś takiego [link widoczny dla zalogowanych] . Co o Tym powiecie? Chyba zostawię to..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Sob 19:06, 08 Sty 2011    Temat postu:

Wg mnie może być problem bo powinien być zamek 3-4 mm od okna , btw z czego to cyl?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 19:13, 08 Sty 2011    Temat postu:

Przesuwając zamek o te 3mm wszedłbym w drugi kanał. Very Happy Zrobiłem wszystko od linijki i zamek do kanału ma ok 0,5mm czyli zostawiłem to jak jest, złożyłem i jak na razie wszystko spoko. Cylinder pochodzi od cagivy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mucie]
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radziechowy okolice Żywca

PostWysłany: Sob 20:15, 08 Sty 2011    Temat postu:

To jest zamontowane w jawce?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 20:41, 08 Sty 2011    Temat postu:

Nie. Very Happy Do silnika jawki bym nie pchał części tyle wartych..
PS. Żeby nie było, tutaj fota silnika w całej okazałości [link widoczny dla zalogowanych] , wtedy po awarii pompy wody, stąd mokry wydech..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Sob 20:51, 08 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 20:41, 08 Sty 2011    Temat postu:

Hahahahaha ale jajca xD Cagiva to inna marka kolego Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:41, 18 Mar 2011    Temat postu:

Pozwolę sobie odsmażyć kotleta. W razie jak by komuś by się przydało takie coś kiedyś, to odpowiadam jak sytuacja wygląda po paruset kilometrach- został wyłamany zamek i po zabawie, szczęście, że usterce uległ tylko pierścień i kawałek tłoka, a nie cylinder..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 23:51, 18 Mar 2011    Temat postu:

szkoda, ze wcześniej tu nie zajrzałem, to było do przewidzenia 0.5mm to stanowczo za mało, zsumował się luz na główce i stopie korbowodu i już zamek był w oknie. Niestety jak drogi garnek to i tłok musi być drogi, jeśli nie oryginał to trzeba dorobić a to pewnie duży nietyp i to na pewno dużo kosztuje, do tego powłoki wzmacniające... można się i samemu pokusić o odlew ale to już wyższa szkoła jazdy i mało opłacalna i mocno czasochłonna. Pisz co dalej z tym fantem będziesz robił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 8:49, 19 Mar 2011    Temat postu:

Wprawdzie się obawiałem o to, ale przyjrzałem się teraz oryginalnemu tłokowi i tam zamki od kanałów mają odległość ok 0,8mm-1mm tak więc luz korbowodu sprawić tego nie mógł. Bardziej się obawiałem, ze jak pierścień się wytrze, to po prostu zahaczy o kanał. Dokładnie nie wiem jaka jest wersja, ale tutaj raczej zawinił pierścień i jego wykonanie, bo drugi pierścień zakończenia rowków na zamki ma lekko zawinięte, co niebywale mogło być tego przyczyną. Teraz to zapewne założę ten tłok lecz przesunę zamki i poszukam jakichś lepszych pierścieni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 13:25, 19 Mar 2011    Temat postu:

0.5mm a 0.8 to ogromna różnica przy takich odległościach, jeśli tuleja i tłok nie są przystosowane do tego że zamek wypada w oknie to jeśli tak się stanie będzie kolizja. 0.5mm przesunięcia na obwodzie tłoka przy średnicy 50-60mm jest zupełnie normalne nawet jeśli na korbowodzie nie wyczuwasz luzu lub jest on zupełnie minimalny. Do tego 0.2-0.3 może się sam pierścień w zamku przesuwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 13:44, 19 Mar 2011    Temat postu:

Idąc Twoim tropem, to wg. takich szybkich obliczeń w głowie wychodzi, ze tłok w tym silniku moze przesunąć się maxymalnie o 0,7mm. Czyli i oryginalnie zamocowane pierścienie by poleciały, a jednak tak się nie dzieje. Ale dobra. nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, mam już naukę na przyszłość, składam tak jak przynajmniej powinno być i patrzę co dalej..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 14:27, 19 Mar 2011    Temat postu:

pisałeś 0.8-1.0 więc nie powinien kolidować, poza tym ja przyjąłem większą granice błędu, luz na zamku zapewne jest mniejszy, a przy nowych łożyskach na korbowodzie graniczne wartości też nie powinny występować, jak będziesz się trzymał tego co producent wymyślił to powinno być dobrze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 15:37, 19 Mar 2011    Temat postu:

moskit122 napisał:
pisałeś 0.8-1.0 więc nie powinien kolidować.

Dodać do tego luz na zamku pierścienia i już wypada on w kanale, ale to już jest czepianie się. Pod wieczór skończę silnik składać, więc powiem jak to teraz chodzi.

EDIT. Skończyłem katorgie ze składaniem silnika i zapalił, niby trzyma kompresję, ale za to pojawił się kolejny problem, który już sam rozwiążę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Sob 19:46, 19 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin