Pomoc w Kupnie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kredek001
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Śro 16:13, 12 Maj 2010    Temat postu: Pomoc w Kupnie

Witam! A więc do rzeczy we wakacje chce kupić jakiś motorower.Opcje są 3 mianowicie:
Suzuki RG 80\50
Honda MBX 80\50
Aprilia RS 50
Na motorek będę mógł przeznaczyć max 3 tys. zł
I tu moje pytanie co mi polecacie?
Proszę napisać z jakim max przebiegiem kupić motorek aby nic w nim nie grzebać...Wady zalety motorków ich osiągi oraz jak z częściami...
Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Śro 16:30, 12 Maj 2010    Temat postu:

najlepszy z tych sprzętów to MBX 80 . JEśli jest to 100 % oryginał to bez remontu przejedzie ok 40 tyś km a nawet troszkę więcej . Bezawaryjny , dosyć wygodny , części dosyć dobrze dostępne . W końcu to Honda . Ale ma trochę specyficzny wygląd ..... v-max ok 110 - 115.
Remont nie kosztuje zbyt wiele , kumpel dał w sumie chyba ok 200 zł . Szlif ( 40 zł ) , nowy tłok kpl ( niecałe 100 z wysyłką ) + simmeringi ( nie wiem ile dał ) i to wystarczyło . Wał był jeszcze w niezłym stanie .

Suzuki RG 80 . Nie wiem jak z częściami musisz się zorientować . To najmniej wysilona 80 , silnik wolnoobrotowy ( odwrotnie do MBXa ) , przy 8 tys kończy się w miarę dobry kop . W mbxie jest na odwrót bo przy ok 8 tyś. jest REZO !! Very Happy . Silnik też wytrzymuje ok 40 tyś a nawet troszke więcej . Wygląd to kwestia gustu , mi się bardziej od MBXa podoba . v-max 110 na zdrowym siliku

Aprillia RS 50 . Dość wyżyłowana , masakrycznie pierdząca 50 . Awaryjność troszkę wyższa w porównaniu to japońców ale z częściami nie ma problemu ( jednostka AM6) . Bez plastików prezentuje się jak szkielet . Dosyć ciekawe i trudne w obsłudze rozwiązania jeśli chodzi o zawieszenie tylne ( monowachacz ) . Silnik mniej wytrzymały od wcześniejszych 80 , nie wiem ile dokładnie wytrzyma , wszystko zależy od sposobu jazdy ale myślę że 25 tyś km to maximum maxa . Części pełno , dużo podróbek chińskich , duże możliwości tuningu po którym mocno spada wytrzymałość silnika . V-max 100 - 115 zależy od stanu . RS jest najłatwiej sprzedać .


Ja wybrałbym MBXa ponieważ to Honda , do 2500 znajdziesz fajnego a nawet jakby co masz kase na naprawe . Potem RS 50 ale możesz trafić na minę za 3 tyś . i na końcu RG 80 .


Aha spalanie wszystkich 3 motorków oscyluje od 3,5 - 4 litrów do + nieskończoności Very Happy MBX kumpla z rozwiercanymi dyszami i przebiegiem 41 tys km ( jeszcze przed remontem ) przy ostrzejszej jeździe wchłaniał ok 6 - 7 litrów Wink Najoszczędniejszy jest RG Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hakuj dnia Śro 16:38, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kornel9797
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 927
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Wyżnica/Kraśnik

PostWysłany: Śro 17:59, 12 Maj 2010    Temat postu:

Tak jak hakuj powiedział RS to pierdząca 50 i jeżeli jeździsz normalnie a jak już to jakieś 90 to jest ok, czasami to 100-110 można dobić, i daleko przejedziesz dobry silnik RS może przejechać około 35 tys. hakuj miał na myśli super chińskiego tuningu z cylindrem super chińskim i takim tam to po takich przeróbkach naprawdę silnik siada.
Jeżeli chciałbyś kupować Aprille to tylko w oryginale 50, bo ten cały tuning jest do kitu.
Ale wrócę to tego na początku te 80 jeżdżą po 110, a Aprilla 50 też do 110. I ten silnik jest wyżyłowany i takich prędkości radzę się wystrzegać jeździj tak jak na 50 czyli do 90. Bo na 110 ten silnik nie jest stworzony.
Części bardzo łatwo dostępne, bardziej dostępne są nawet te chińskie tuningi, Silnik jest w porządku, jest wytrzymały dobrze jeździ jak na 50. Jednak więcej jak 90 nie radzę.
Jednak za tą kasę na super fajnego nie trafisz.

Pod sumując:
-Silnik jest trwały tylko w oryginale i nie przekraczając 100.
-Po chiński cylindrach i innych tuningach wytrzymałość spada, a jeszcze jak bijesz rekordy to szkoda gadać.
-Części aż takie drogie nie są, chociaż są drogie
-Części są również łatwo dostępne.
-Spalanie nie przekracza 4l.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kornel9797 dnia Śro 18:06, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:13, 12 Maj 2010    Temat postu:

Hakuj, monowahacze miały stare rski, później zrezygnowano z tego rozwiązania. Nie rozumiem pozatym co jest trudnego w obsłudze tego zawieszenia? Wymiana napędu- prościej, odkręcenie koła- prościej, naciąg łańcucha- trochę trudniej, ale żaden problem. Z wymianą elementów zawieszenia też nie ma problemu.


Cytat:
Części aż takie drogie nie są, chociaż są drogie
To zdanie się nadaje na basha Laughing

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Śro 21:17, 12 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kredek001
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Sty 2010
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 4:52, 13 Maj 2010    Temat postu:

Ogólnie w mojej okolicy te trzy motorki ciężko znaleźć a najbardziej ciężko o MBXa..Wiec najbardziej prawdopodobne jest to że będę sie rozglądał za RG I RSką...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Xawer
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 16:41, 16 Maj 2010    Temat postu:

Podepnę sie do tematu: panowie a co myślicie o Yamah`szcze RD 80 silnik juz na cieczy ok 14km co o tym sądzicie lepiej szukać MBX lub RG czy brać RD?? Bo mi sie przypodobał ten motorek nie wiem co o nim sadzicie wygląda ciekawie na papierze (silnik DT tam siedzi Smile) ).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Nie 17:56, 16 Maj 2010    Temat postu:

dobre moto za tą cene , silnik z dt80 wiec nie ma problemów z częściami , jak jest w dobrym stanie i tanio to brać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin