Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JawaMustang
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 15:06, 04 Lis 2010 Temat postu: Olej do jawki 50.. |
|
|
witam.
Mam pytanko jaki jest najlepszy Olej do jawki 50 bo ja używam Niemieckiego ?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawlo300
Wymiatacz
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: SZABDA /BRODNICA
|
Wysłany: Czw 15:19, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
do paliwa czy silnika?? do silnika nie ma to znaczenia byle nie był zbyt lepki a do paliwa to od pił spalinowych i poza mixsolem to po nim same lepsze oleje są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JawaMustang
Częsty bywalec
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5
|
Wysłany: Czw 15:24, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Chodzi mi do paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Czw 21:14, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Może nie najlepszy, ale najbardziej popularny i najczęściej stosowany w jawkach, to Orlenen 2t semisenthick.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToMuŚ019
Początkujący
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość /Rzeszow
|
Wysłany: Czw 21:45, 04 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jak masz nowy silnik, po remoncie i czyszczeniu to orlen, jak jeździłeś na normalnym nie rozpuszczającym nagaru oleju to NIE LEJ ORLENU BO ZATRZESZ SILNIK... jam tak uczynił za młodu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Pią 8:49, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Orlen bardzo dobry jest, nie tworzy tyle nagaru co mixol a i tani jest, 15 zł za litr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToMuŚ019
Początkujący
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość /Rzeszow
|
Wysłany: Pią 10:01, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat z forum [link widoczny dla zalogowanych]
"kwestia jest taka ze z olejami nie mozna za duzo eksperymentować ,,, jak dziadzia lał lux to lejemy luxa jak mixol to mixol a jak silnik po remoncie to mozemy i te 2t ,,,, w dzisiejszych czasach benzyna ma mniejsze wlasciwosci smarne niz ta kiedys 78 lo dlatego zaleca sie nawet 1-25 zamiast 1-30 ,, ponadto jest wyzsza temp pracy z przyczyn komunikacyjnych jak i wyzszej lo ,,, oczywiście olej 2t ma wyzasza klase chyba TC natomiast miksol jest TA /TB ,,, bledem jest stosowanie oleju o wlasciowsciach czyszczaco-pluczacych jak silnik ma zrobione swoje np 40 tys i wiecej,,, bo nagar juz tam jest spory a jego odrywanie najszybciej spierdoli łożyska"
mam nadzieje że wystarczy w temacie o 2T z orlenu
P.S. Orlen jest olejem czyszcząco -płuczącym
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ToMuŚ019 dnia Pią 10:03, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
yookez
Wymiatacz
Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Pią 15:17, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="ToMuŚ019"]
zaleca sie nawet 1-25 zamiast 1-30 ,,
hmm ja leje 1;5 i nic się takiego nie dzieje:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToMuŚ019
Początkujący
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość /Rzeszow
|
Wysłany: Pią 15:50, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
gratuluje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
plusminus
Moderator
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 102 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pią 16:05, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ma aż tak dużej różnicy przy zmienie oleju syntetycznego na syntetyczny, czy mineralnego na mineralny o podobnych właściwościach smarnych, zabójstwem jest zmiana z mineralnego na syntetyczny lub pół-syntetyczny czy na odwrót. Wyjątkiem jest tutaj docieranie, gdzie jest wskazane użycie lepszego oleju mineralnego z powodu jego właściwości smarnych, a później po dotarciu lub nawet jeszcze w czasie docierania zmienić olej na syntetyczny/ pół-syntetyczny.
PS. Jaki singiel 2t zrobi 40 tys. km.?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToMuŚ019
Początkujący
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość /Rzeszow
|
Wysłany: Pią 16:29, 05 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Jak zapewne zauważyłeś jest to cytat z forum syreniarzy, a w syrenie jest 3c 2t
co do jawki to ja na malince silnik zatarłem i nie polecam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
AmaSoft
Moderator
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Żabieniec [Maz.]
|
Wysłany: Sob 9:10, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
widzisz tomuś, ja od kupna Ogara (2008) jeżdżę tylko na Orlenie 2t semisintetic a poprzedni właściciel lał mixol. Silnik pięknie chodził do remontu który trwa nadal.\
Remont nie jest spowodowany zatarciem tłoka, cylinder tłok i pierścienie są w bdb stanie.
Tak więc można rzec, że każdy silnik inny jest i jednemu zaszkodzi a drugiemu nie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToMuŚ019
Początkujący
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zamość /Rzeszow
|
Wysłany: Sob 11:58, 06 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
zgodzę się z Tobą w 100%.
Dodam jeszcze że jest stara ludowa prawda że "gów*o gów*ie jest nierówne" ocb?
otóż roku pańskiego 2009 na laborkach z nauki o materiałach dokładnie na temacie związanym z tarciem robiliśmy pewny eksperyment, podzieliliśmy się na grupy po 5 osób i mieliśmy za zaganie (każda grupa) kupić litrową butelkę oleju (dowolnego, warunek był tylko taki żeby każda grupa kupiła olej tej samej marki i typu), badaliśmy później owe oleje pod kontem lepkości, klina smarnego, ogólnie chodziło o to żeby zbadać który najlepiej "smaruje" i co nam wyszło? Cuda Panowie, cuda, niby oleje te same a wyniki różniły się w granicach 20-25%. Morał: kupując olej nigdy nie wiesz co masz w środku...niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|