Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Olej do jawki 50..

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JawaMustang
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 15:06, 04 Lis 2010    Temat postu: Olej do jawki 50..

witam.

Mam pytanko jaki jest najlepszy Olej do jawki 50 bo ja używam Niemieckiego ?.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Czw 15:19, 04 Lis 2010    Temat postu:

do paliwa czy silnika?? do silnika nie ma to znaczenia byle nie był zbyt lepki a do paliwa to od pił spalinowych i poza mixsolem to po nim same lepsze oleje są Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JawaMustang
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 15:24, 04 Lis 2010    Temat postu:

Chodzi mi do paliwa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 21:14, 04 Lis 2010    Temat postu:

Może nie najlepszy, ale najbardziej popularny i najczęściej stosowany w jawkach, to Orlenen 2t semisenthick.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Czw 21:45, 04 Lis 2010    Temat postu:

jak masz nowy silnik, po remoncie i czyszczeniu to orlen, jak jeździłeś na normalnym nie rozpuszczającym nagaru oleju to NIE LEJ ORLENU BO ZATRZESZ SILNIK... jam tak uczynił za młodu... Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 8:49, 05 Lis 2010    Temat postu:

Orlen bardzo dobry jest, nie tworzy tyle nagaru co mixol a i tani jest, 15 zł za litr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Pią 10:01, 05 Lis 2010    Temat postu:

Cytat z forum www.syrena.nekla.pl:
"kwestia jest taka ze z olejami nie mozna za duzo eksperymentować ,,, jak dziadzia lał lux to lejemy luxa jak mixol to mixol a jak silnik po remoncie to mozemy i te 2t ,,,, w dzisiejszych czasach benzyna ma mniejsze wlasciwosci smarne niz ta kiedys 78 lo dlatego zaleca sie nawet 1-25 zamiast 1-30 ,, ponadto jest wyzsza temp pracy z przyczyn komunikacyjnych jak i wyzszej lo ,,, oczywiście olej 2t ma wyzasza klase chyba TC natomiast miksol jest TA /TB ,,, bledem jest stosowanie oleju o wlasciowsciach czyszczaco-pluczacych jak silnik ma zrobione swoje np 40 tys i wiecej,,, bo nagar juz tam jest spory a jego odrywanie najszybciej spierdoli łożyska"

mam nadzieje że wystarczy w temacie o 2T z orlenu
P.S. Orlen jest olejem czyszcząco -płuczącym


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ToMuŚ019 dnia Pią 10:03, 05 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Pią 15:17, 05 Lis 2010    Temat postu:

[quote="ToMuŚ019"]
zaleca sie nawet 1-25 zamiast 1-30 ,,

hmm ja leje 1;5 i nic się takiego nie dzieje:P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Pią 15:50, 05 Lis 2010    Temat postu:

gratuluje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 16:05, 05 Lis 2010    Temat postu:

Nie ma aż tak dużej różnicy przy zmienie oleju syntetycznego na syntetyczny, czy mineralnego na mineralny o podobnych właściwościach smarnych, zabójstwem jest zmiana z mineralnego na syntetyczny lub pół-syntetyczny czy na odwrót. Wyjątkiem jest tutaj docieranie, gdzie jest wskazane użycie lepszego oleju mineralnego z powodu jego właściwości smarnych, a później po dotarciu lub nawet jeszcze w czasie docierania zmienić olej na syntetyczny/ pół-syntetyczny.
PS. Jaki singiel 2t zrobi 40 tys. km.?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Pią 16:29, 05 Lis 2010    Temat postu:

Jak zapewne zauważyłeś jest to cytat z forum syreniarzy, a w syrenie jest 3c 2t Smile
co do jawki to ja na malince silnik zatarłem i nie polecam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 9:10, 06 Lis 2010    Temat postu:

widzisz tomuś, ja od kupna Ogara (2008) jeżdżę tylko na Orlenie 2t semisintetic a poprzedni właściciel lał mixol. Silnik pięknie chodził do remontu który trwa nadal.\
Remont nie jest spowodowany zatarciem tłoka, cylinder tłok i pierścienie są w bdb stanie.
Tak więc można rzec, że każdy silnik inny jest i jednemu zaszkodzi a drugiemu nie.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ToMuŚ019
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zamość /Rzeszow

PostWysłany: Sob 11:58, 06 Lis 2010    Temat postu:

zgodzę się z Tobą w 100%.
Dodam jeszcze że jest stara ludowa prawda że "gów*o gów*ie jest nierówne" ocb?
otóż roku pańskiego 2009 na laborkach z nauki o materiałach dokładnie na temacie związanym z tarciem robiliśmy pewny eksperyment, podzieliliśmy się na grupy po 5 osób i mieliśmy za zaganie (każda grupa) kupić litrową butelkę oleju (dowolnego, warunek był tylko taki żeby każda grupa kupiła olej tej samej marki i typu), badaliśmy później owe oleje pod kontem lepkości, klina smarnego, ogólnie chodziło o to żeby zbadać który najlepiej "smaruje" i co nam wyszło? Cuda Panowie, cuda, niby oleje te same a wyniki różniły się w granicach 20-25%. Morał: kupując olej nigdy nie wiesz co masz w środku...niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin