Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Kilka pytań co do wymian po kupnie auta.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 22:21, 23 Maj 2013    Temat postu:

lkk1994 jakich znowu podkładkach ?
jak jest spory rant to trzeba go opukać małym młoteczkiem i wtedy można próbować zmierzyć tarczę.

zasada jest taka że jeśli rant jest powiedzmy wielkości 2-3mm (to można suwmiarką zmierzyć) to taka tarcza nadaje się do wymiany niezależnie od grubości. wiem że nikt się do tego nie stosuje, ale tak jest.

Nowicjusz DOT 5.1 faktycznie jest "kompatybilny" i mieszalny z DOT 4 i DOT3 , ale po co kombinować skoro DOT 4 jest wystarczający i łatwo dostępny ?

zastosowanie DOT 5 może się skończyć poważnymi problemami z działaniem układu. mogą puchnąć wężyki elastyczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lkk1994
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA

PostWysłany: Pią 5:26, 24 Maj 2013    Temat postu:

no właśnie o ten rant chodzi, jakim młotkiem pukasz nie lepiej podłożyć 2 podkładki po obu stronach następnie zmierzyć wymiar i kolejno odjąć grubość 2 podkładek wtedy mamy grubość tarczy którą należy porównać z danymi producenta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Pią 6:13, 24 Maj 2013    Temat postu:

holipa dzięki ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 7:28, 24 Maj 2013    Temat postu:

A ja pisałem gdzieś że ma używać DOT5.1? Chyba nie, pisałem że jak jest zalecany DOT4 to DOT3 nie może wlać.
A przetoczenie tarczy nie będzie tutaj lepsze? W sumie zależy ile tej tarczy zostało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 14:30, 24 Maj 2013    Temat postu:

Nowicjusz przetoczyć można tylko jeśli jest spieczona przez jakiegoś kretyna świeża gruba tarcza.
noi trzeba zamocować w uchwycie tak żeby 3 powierzchnie na jednym mocowaniu zrobić (styk między piastą a tarczą i obie powierzchnie robocze).
nie każdy tokarz się podejmie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lkk1994
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA

PostWysłany: Pią 16:51, 24 Maj 2013    Temat postu:

ile kosztuje tacie toczenie jednej tarczy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią 17:30, 24 Maj 2013    Temat postu:

ze 3 razy w życiu coś takiego praktykowałem.
raz wziąłem flaszkę i podbiłem do znajomego , a pozostałe dwa razy już sam działałem.
podkreślam że można to zrobić tylko z tarczami którym daleko do minimalnej grubości. inaczej jest to tylko pudrowanie syfa na środku nosa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 15:21, 25 Maj 2013    Temat postu:

Co do podejmowania się przez tokarzy, to ja takiego nie znam co by się nie podjął. A mój ojciec był tokarzem, i nawet krzywe bębny od (chyba) tira przetaczał (nie wiem jak?). Więc chyba to nie jest takie trudne, problem chyba jest jedynie w tym jak zamocować to na wrzecionie. No i trzeba liczyć że z każdej strony zniknie nam minimum 3mm tarczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob 16:08, 25 Maj 2013    Temat postu:

bębny toczy się tylko jeśli są krzywe lub mają ranty...
co do tarcz to gdyby z każdej strony 3mm zniknęły tarcza nie nadawałaby się totalnie do niczego...

oprócz rantu zbiera się 5-10 setek z taraczy (0,05-0.10mm). max 0.5mm.
chodzi tylko o to żeby "zabielić" powierzchnię roboczą tarczy (lepiej się docierają świeże klocki z taką powierzchnią), a nie zdzierać tyle mięsa...
jeśli tarcza jest krzywa (ma bicie) to już jej nie wyprostujesz , a nawet jeśli to będzie zbyt cienka żeby ją bezpiecznie używać.



bębny i tarcze od ciężarówek to prościzna w porównaniu z tymi od osobówek.
można bębęn puścić na wolnych obrotach na automacie i w tym czasie zrobić cośkolwiek innego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 20:39, 25 Maj 2013    Temat postu:

dot'y z wyższymi numerami głównie różnią się temperaturą wrzenia tylko że... w samochodach które nie jeżdżą w porcie nie ma to znaczenia, dot 4 w zupełności starczy co do płynu chłodniczego to zmierz temperaturę krzepnięcia i jeśli nie była lana wcześniej zwykła woda i temperatura jest ok to nie ma sensu wymieniać, jeśli była lana woda to najpierw przepłucz układ (są takie proszki) a dopiero później zalej nowym płynem, łańcuszek do inspekcji, poszukaj skąd powinno byc go słychać i słuchaj, jeśli nie brzęczy to się nie przejmuj, co do oleju w skrzyni to ja wymieniłem bo uszczelniacz mi padł i trochę wyleciało ale normalnie w zwykłej skrzyni to nie ma się czym szczególnie przejmować, prędzej skrzynię zajedziesz niewłaściwą jazdą czy właśnie wyciekiem niż niewymienianiem oleju, co innego automat tam to wręcz wskazane nawet jeśli producent nie zaleca. Co do opon, zakładasz takie jak zaleca producent, powinieneś mieć gdzieś nalepkę w samochodzie z ciśnieniami i rozmiarem opon i takie należy zakładać, mało się o tym mówi ale jak montujesz pony innych rozmiarów to tracisz homologację na samochód i w razie wypadku biegły będzie miał się do czego doczepić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:40, 26 Maj 2013    Temat postu:

Mam problem z tym olejem silnikowym bo poprzedni właściciel nie wie czy lał syntetyk półsyntetyk czy mineralny on powiedział mi tylko że lał 10w40. Co mam w takiej sytuacji zrobić jaki olej kupić. Płyn hamulcowy kupiłem dot 4 mechanior wymienił i gra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 15:19, 26 Maj 2013    Temat postu:

niech da opakowanie po oleju, na pewno coś miał na dolewkę, co do bębnów ciężarowych to toczy się max na drugi nadwymiar, trzeci to już za duze ryzyko i rzadko który bęben jest sens toczyć, co to tarcz i bębnów w osobówce to toczenie praktycznie mija się z celem biorąc pod uwagę cenę nowych, poza tym za dużo bębna i tak nie można stoczyć a nadwymiarowych okładzin (w przypadku bębna z grubą ścianką, który jest rzadkością) i tak się raczej nie dostanie więc jeśli okładziny kwalifikują się do wymiany to nie ma co się bawić z toczeniem, szczególnie jeśli tył wymieniamy bardzo rzadko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Nie 15:30, 26 Maj 2013    Temat postu:

moskit122 jak tarczki są dostępne tylko w USA lub japonii to już zaczyna mieć sens wyrównywanie obecnych. prawda ?

co do bębnów w ciężarówkach i autobusach to zależy w czym. w starych autosanach i 6 nadwymiar bez problemu dostępny był
z resztą się zgadzam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 14:32, 27 Maj 2013    Temat postu:

Właśnie on nie ma bo on osobiście nic nie zmieniał typowy mieszczuch który na zmianę żarówki jechał do serwisu. Tylko na karteczce jest napisane 10w40 i data wymiany i stan licznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon 14:41, 27 Maj 2013    Temat postu:

pół syntetyk 10w40 zalej i tyle Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin