Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Działanie turbiny w samochodzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lkk1994
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA

PostWysłany: Wto 20:00, 30 Cze 2015    Temat postu: Działanie turbiny w samochodzie

Czy dobrze rozumie działanie turbiny?
turbina napedzana jest przez spaliny, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej silnika podcisnienie steruje gruszka ktora uchyla łopatki albo klapke ktore maja za zadanie zmniejszyc przepływ spalin przez wirnik w celu zmniejszenia jego predkosci by turbina pompowała mniej powietrza i nie wystepowało przeładowanie silnika i nie ma czegos takiego ze turbina zalacza sie przy powiedzmy 1900 obr/min


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 22:21, 05 Lip 2015    Temat postu:

Masz rację, nie załącza się, bo pracuje cały czas tylko że dopiero od pewnych obrotów działa efektywnie, dlatego stosuje się zmienną geometrię lub kilka sprężarek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niebieski-ogar
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:16, 07 Lip 2015    Temat postu:

Moskit, turbodziura nie zostanie wyeliminowana przez kolejną sprężarkę. W momencie gdy tzw. "turbodoładowany" silnik ma mieć wyeliminowaną turbodziurę montuje się w nim kompresor, który działa efektywnie od minimalnej prędkości obr silnika, niestety obciążając go. Turbina potrzebuje (w zależności od typu i ustawienia) różnych prędkości startowych. np. 3000 obr/min przy dynamicznym stylu jazdy.
Żeby nie przeładować silnika używa się tzw. zaworu "Blow off" (chyba tak na to mówią). Jest to po prostu zawór przeciążeniowy, który może zostać załączony na podstawie różnicy ciśnień i wtedy spaliny omijają wirnik napędowy turbosprężarki. Jest jeszcze kilka rodzai doładowań, ale to już temat na kilkudziesięciogodzinny wykład.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 16:18, 19 Lip 2015    Temat postu:

niebieski-ogar: kolega pisał inżynierkę z tego... tak, dwie sprężarki (różnej wydajności) są w stanie dość znacznie wygładzić wykres momentu na dole (nazywa się to twin turbo), tzw kompresor też jest sprężarką napędzaną mechanicznie (zwane twin charger w połączeniu z turbosprężarką), dużo zależy od tego czy silnik został zaprojektowany pod turbo czy nie, czy był odprężany. Dziurze po zejściu z obrotów (brak spalin) zapobiega się odpowiednim sterowaniem wtrysku (pisałem mapy pod to...), oczywiście nie stosuje się tego w seryjnych pojazdach bo ekolodzy by nas powiesili Smile Sam obecnie zbieram fundusze na uturbienie ciekawego projektu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kojot
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Barcice

PostWysłany: Czw 22:35, 03 Wrz 2015    Temat postu:

mała poprawka - nie tylko wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika ale też wraz ze wzrostem ciśnienia na podstawie MAP SENSORA (czujnika ciśnienia) oraz sygnału z przepływomierza powietrza np. MAF Sensor - informacja o obciążeniu silnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin