czym roznia sie wersje simkow?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Śro 17:17, 12 Sie 2009    Temat postu: czym roznia sie wersje simkow?

sory ze tu Razz ale jakos nie chce mi sie logowac na forum simsonow narazie .. ;D
czym roznia sie te wersje sr50 od s51 ? silniki sa te same ;p no moze zalezy 3-4 biegowe a reszta ;> ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusiu175
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Perła

PostWysłany: Śro 17:22, 12 Sie 2009    Temat postu:

SR50 to jest "niby skuter " a S51 troche podobny do Ogara.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Śro 17:25, 12 Sie 2009    Temat postu:

no tak to tez wiem Razz zapomnialem dopisac Laughing czyms jeszcze ? oprocz tego ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kusiu175
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Perła

PostWysłany: Śro 17:31, 12 Sie 2009    Temat postu:

Silnik ma chyba ten sam, tylko biegi w SR sie dziwnie zmienia. Dzwignią do przodu i do tyłu... Stacyjke ma tez w innym miejsu chyba, ma też kontrolki na desce rozdzielczej Very Happy I chyba tyle... jeździ tak samo, troche mniej wygodniej mi jest na SR ale ogólnie spoko maszyna Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1993
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Śro 18:34, 12 Sie 2009    Temat postu:

Simson sr ma mniejsze koła, inną nieco zębatkę zdawczą, w tych późniejszych wersjach (połowa lat 90-tych) montowane były rozruszniki elektryczne. Silniki to bez różnicy, bo 4 biegowy montowali tak samo w s51 jak i sr50, a poza tym praktycznie nie ma różnicy miedzy 3 a 4 biegi. Niektórzy mówią ze 4 biegowy szybciej przyspiesza, ale ja tam nie zauważyłem wielkiej różnicy. Prędkość taka sama. Jak kolega wyżej wspomniał, stacyjka jest inna, na pewno lepsza niż w s51, bo w s51 da się przekręcić śrubokrętem ;D No i sr ma mniejszy zbiornik paliwa, chyba 5 l, gdy s 51 ma 9,5l (ale nie jestem do końca pewien).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bartezz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Cze 2008
Posty: 825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Śro 18:49, 12 Sie 2009    Temat postu:

Piotrek1993 ja na śrubo kręt jeździłem jak kluczyk zgubiłem ale tego samego dnia co go zgubiłem to tego samego dnia go znalazłem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
snikers1991
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251

PostWysłany: Śro 19:26, 12 Sie 2009    Temat postu:

aha dzieki wielkie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Śro 20:39, 12 Sie 2009    Temat postu:

ogierek simson ma bak 8.7 Wink ogar ma chyba ok 9 Wink

w SR jest łatwiejszy dostęp do kluczy w razie awari bo pod siedzeniem to wozisz , tak samo jak akumulator , w s51 sa schowki jak w ogarze , choć można je przerobić na kluczyk Wink

Co do zebatki S51 ma z przodu 15 z , a SR 16z to wynika z wielkości kół )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Śro 23:27, 12 Sie 2009    Temat postu:

Poszczegolne modele roznia sie rowniez instalacjami elektrycznymi; zarowno napieciem w instalacji 6 [V] lub 12 [V] jak i rozwiazaniami; niektore posiadaja mechaniczny przerywacz (platynke), inne elektroniczny, jeszcze inne sa wyposazone w moduly Elba, Eva itd; jeszcze inne w ukladzie ladowania procz "Elby" maja dolozone mostki Graetz`a (oryginalnie!). Roznia sie rowniez kolami magnesowymi, a dokladniej ich centralnym elementem (krzywka). W niektorych modelach przerywacz kierunkow jest zespolony w "Elbie" (bo taka jest idea owego ukladu), a w innych jest wydzielony z bimetalem i kilka jeszcze tajnikow w "elektryce" siedzi... Wink

Co do reszty, o ktorej pamietam: ksztalt kolanka jest inny w Enduro niz w pozostalych wersjach; wersja terenowa ma puszczony wydech gora, po skosie z prawej strony, natomiast Compfort itd uklad wydechowy ma umiejscowiony na dole, pod stopkami kierowcy i pasazera.

W starszych modelach byly montowane inne nieco silniki:
[link widoczny dla zalogowanych]

W nowszych 3 i 4 biegowe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Roznice byly rowniez w pokrywach bocznych silnika:
Wizualnie napisem 3 i 4 (liczba biegow)
Technicznie: Nowsze modele posiadaly "wyprowadzenie" do obrotomierza, niektore pokrywy byly plastikowe (tansze) a inne aluminiowe (znacznie drozsze)...

Kolejna sprawa: Starsze typy mialy gazniki 16N1, nowsze juz 16N3 , 16N3-4 (niewypal totalny) itd...

Wiadomo, odpowiedni ksztalt nadwozia rowniez charakteryzowal poszczegolne modele; rozmiar felg, licznik, obudowa przedniej lampy (w skuterze), blotniki w SR50 plastikowe sie spotykalo, w reszcie metalowe, z wyjatkiem niektorych "Enduro", gdzie ufo byly z tworzywa wykonane. Dany model roznil sie nawet tylnimi amortyzatorami, jedne mialy ceniutkie standardowe, inne z mozliwoscia nastawy (jak w MZ`cie).
Jest troszke tych roznic, chyba nocy nie wystarczyloby, aby o wszystkim napisac. Razz
Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 9:25, 13 Sie 2009    Temat postu:

Nie zapominajmy o modelach S53M [link widoczny dla zalogowanych]) i o modelach S53 [link widoczny dla zalogowanych])

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 109 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z Polszy :)

PostWysłany: Czw 9:41, 13 Sie 2009    Temat postu:

O wlasnie, wazne spostrzezenie Wink
Ponadto nowsze Simki mialy do kola magnesowego przykrecana zebatke, a zewnatrz montowany elektryczny rozrusznik, dzieki czemu motorek odpalac mozna bylo zarowno z "kop startera" , jak i na przelacznik zespolony z manetka na kierownicy... Tutaj rowniez wyposazono owe modele w nieco zmodyfikowana kape od strony zaplonu. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 10:10, 13 Sie 2009    Temat postu:

Na tym filmiku pokazany jest właśnie taki silnik z rozrusznikiem elektrycznym http://www.youtube.com/watch?v=rReImkM3Llc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1993
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

PostWysłany: Czw 13:56, 13 Sie 2009    Temat postu:

Oj, chyba nie każdy tak miał, tylko te "bogate" wersje, ale nie jestem pewien.
A aby mieć rozrusznik to wystarczy kupić kapę, sam rozrusznik (koszt ok 80 - 90 zł), ten tryb no i u tokarza dotoczyć takie cudo, aby można było ten tryb zamontować.

Dla zainteresowanych, ten urywek co podał Piotrek pochodzi z filmu Lehrvideo
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek1993 dnia Czw 14:01, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Czw 16:25, 13 Sie 2009    Temat postu:

dobra juz , tego wszystkiego jest w bród , saj eszcze trajki na bazie SRki i inne modele jak SR 80 , S83 beta , S70 . Comfortów w polsce orginalnych prawie nie ma , orginalny comfort mial standardowo prędkościomierz do 100 , obrotomierz mechaniczny , czujnik hamulca tył , przód , instalację 12v , regulowane tylne zawieszenie , kontrolkę luzu Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hakuj dnia Czw 19:44, 13 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:09, 13 Sie 2009    Temat postu:

I nóżkę boczną Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin