Coliber. Pytanie co do działania kranika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 8:58, 01 Cze 2012    Temat postu: Coliber. Pytanie co do działania kranika

Mam problem z kranikiem paliwa w coliberze (bynajmniej na to wygląda) spróbuje opisać jak najdokładniej mój problem.
A więc to jest kranik :
[link widoczny dla zalogowanych]

On ma dwa wyjścia jeden jest do paliwa a drugi wchodzi z drugiej strony gaźnika. No i teraz jak założę ten drugi wężyk który wchodzi koło krućca nie mogę odpalić i zalewa świecę. A gdy go zdejmę i przytkam palcem to wejście na wężyk odpala od kopniaka i rozrusznika bez żadnego problemu.

I moje pytanie jest taki czy jak wymienię ten kranik czy to coś zmieni, bo ja nie bardzo się na tym znam i nie chcę wydawać kasy w błoto. Proszę o jakieś podpowiedzi co mam sprawdzić albo wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 12:25, 01 Cze 2012    Temat postu:

to drugie wyjście jest od podciśnienia, kranik się otwiera wtedy, gdy w tym wężyku jest podciśnienie. Zapewne masz kranik uszkodzony jeśli przepuszcza paliwo mimo braku podciśnienia w wężyku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 13:31, 01 Cze 2012    Temat postu:

ale on mówi, że mu zalewa a kranik nie powinien mieć tu znaczenia, szukaj przyczyny w gaźniku, pływak cały? zaworek nie jest zużyty? oczywiście to co napisałeś wskazuje także na uszkodzony kranik (przepuszcza paliwo na zamkniętym, akurat w takiej ilości że niweluje problem w gaźniku) ale nie jest głównym problemem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Pią 14:08, 01 Cze 2012    Temat postu:

to ja wiem Wink tylko napisałem że kranik też ma uszkodzony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 15:50, 01 Cze 2012    Temat postu:

Gaźnik jest nowy bo poprzedni właściciel go wymienił i linka od gazu mu się urwała postawił go i tak stał z 6 miesięcy. Kranik kupię nowy, ale nie wiem nawet gdzie się znajduje zaworek od tego gaźnika tej pokrywki z góry nawet nie mogę odkręcić.


Ps. Kranik sam sobie rozwaliłem bo dmuchałem w niego i podobno jest tam jakaś membrana którą ja uszkodziłem. A nowy gaźnik w skutach też się reguluje, pytanie może banalne ale nigdy nie posiadałem skuta tylko zawsze coś jawko podobne i tam psuło się coś raz na rok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz1230 dnia Pią 16:26, 01 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 22:01, 01 Cze 2012    Temat postu:

każdy gaźnik reguluje się tak samo, znaczy się zasada jest taka sama chodzi o ustawienie odpowiedniej ilości paliwa w stosunku do powietrza, im lepszy układ tym więcej pójdzie ustawić np w zależności od otwarcia przepustnicy, obrotów silnika. W takim skuterowym gaźniku zapewne nie masz ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej (wpływa na skład mieszanki w całym zakresie obrotów) bo jest zaworek umocowany nad pływakiem tak że nie idzie inaczej, ważne żeby stożek na zaworku był stożkiem a nie był zużyty, do tego na pewno masz śrubkę od obrotów (podnosi przepustnicę), na pewno masz regulowaną iglicę (wysokość) do tego może być regulacja składu mieszanki (ogólna i czasem od wolnych obrotów), jest też ssanie ale zwykle jest automatyczne (taka przepustnica z kabelkiem) więc regulacja odpada. Ogólnie to chyba tyle, jak regulować? najlepiej jak nie masz doświadczenia i wyczucia to poczytaj na forum od tego skutera bo ja mogę Ci jedynie ogólne zasady regulacji podać, które mi wystarczają bo doświadczenie mam ale dla Ciebie mogą być niezrozumiałe, no i na pewno w opisie z innego forum będziesz miał opisane konkretne śrubki co bardzo ułatwi Ci regulację

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 7:19, 02 Cze 2012    Temat postu:

Na razie wymienię ten kranik i zobaczę jak będzie działać. Bo nie wiem czy poprzedni właściciel się bawił w regulację gaźnika. Śrubka od regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej jest z boku gaźnika. W sumie mogę jeszcze się iglicą pobawić i to chyba na tyle. Dzisiaj spróbuję sprawdzić zaworek iglicowy.


Znalazłem na jakimś forum taki opis regulacji. Mam taki sam gaźnik. http://www.zippvega.fora.pl/dane-techniczne-eksploatacja-zipp-vega,33/regulacja-gaznika-4t,39.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz1230 dnia Sob 9:14, 02 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 14:15, 03 Cze 2012    Temat postu:

tam od góry jest przepustnica podciśnieniowa? sprawdź membranę w takim razie czy jest odpowiednio elastyczna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 18:20, 03 Cze 2012    Temat postu:

Tak jest membrana ale nie moge tam się dostać bo śrubki są tak poskręcane że nie mogę tego odkręcić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 21:13, 03 Cze 2012    Temat postu:

ja większymi kombinerkami odkręcałem ostatnio przy takiej konstrukcji, no niestety tak jest jak się tam nie zagląda latami Smile bez tego oczywiście nie wyregulujesz gaźnika no i nie będziesz wiedział czy w ogóle jest sprawny (membrana)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:14, 04 Cze 2012    Temat postu:

Z tego co wyczytałem reguluje się go dwoma śrubkami a gaźnik jest nowy kupiony przez poprzedniego właściciela. A jakim cudem membrana mogla się uszkodzić ???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pon 10:30, 04 Cze 2012    Temat postu:

jak był faktycznie nowy to raczej membrana jest ok, one zazwyczaj po prostu tracą swoje właściwości i robią się mniej elastyczne przez co silnik wolniej reaguje i ma uboższą mieszankę, a regulacja to faktycznie 2 śrubki i iglica pod tą przepustnicą (ewentualnie wymiana dysz) ale tak czy inaczej choć regulacji poziomu w komorze pływakowej nie masz to zaworek musi być sprawny a tam pewnie jest przyczyna przeciekania, najprościej sprawdzić tak jak jikov'a i tu masz sprawę ułatwioną bo z wężykiem możesz się podłączyć pod spust bo zapewne jest pod komorą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz1230
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 11:21, 04 Cze 2012    Temat postu:

No jest spust więc idzie sprawdzić i chyba zaraz tak zrobię.


Ps. Dzisiaj rozebrałem (ile mnie to nerwów kosztowało) gaźnik zacząłem od tego że wymieniłem te gumowe śrubki na nowe. Rozkręciłem wyczyściłem wyciągnąłem zaworek i sprawdziłem membranę, wszystko ok. Założyłem gaźnik podłączyłem pokręciłem nabrał paliwa odpalił. I jest tak że z niskich obrotów jest tak jak w garażu zalewa świecę ale nie gaśnie tak pierdzi przez 4-6s i później jak już się wkręci to jedzie nawet nawet. Wymieniłem kranik dzisiaj przyszedł no i nie wiem czy wyrzucać kasę dalej na ten zaworek czy nie, bo nie jestem tego pewien że to jest to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateusz1230 dnia Pią 15:11, 22 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin