Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Chart, remont i wolny czas.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Wto 13:19, 24 Sty 2012    Temat postu: Chart, remont i wolny czas.

Witam !
Z racji że mam ferie i wolny czas wziąłem się za remont Charta.
Na pierwszy ogień idzie malowanie. Wszystko już wyszlifowane po za lagami. Rozebrałem i pierwszy problem.
Już w wakacje lagi pociły mi się od góry ale jakoś przejeździłem. Dla ogarniających ten temat pytanie dlaczego się pociły ?

Wina zużytego uszczelniacza tam w środku lagi ?

http://imageshack.us/photo/my-images/266/p1240086.jpg/ Wrzucam zdjęcie. Może sie przyda. W środku tej "srebrnej rury" jest sprężyna i tam gdzie wchodzi ten czarny pręt jest jakiś uszczelniacz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 14:29, 24 Sty 2012    Temat postu:

poszukaj dobrego schematu naprawczego, dobrej instrukcji albo popytaj na forach, jeśli to zwykły amortyzator olejowy (nie robiłem charta) to powinien być uszczelniacz, segger i jakaś osłonka w tulei, w ladze masz na końcu zawór przepuszczający olej, to wszystko należy wyczyścić a olej wymienić, zalać w ilości dokładnie takiej jaka jest przewidziana w instrukcji lub czasem minimalnie wyższej dla utwardzenia (czy też o większej lepkości) ale nie można przesadzać bo uszczelniacz wypchnie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Wto 14:58, 24 Sty 2012    Temat postu:

Jest tam uszczelniacz i segger ale to wszystko jakieś takie luźne jest. Zawór przepuszczający olej ? To te dziurki w "czarnym pręcie" ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 15:06, 24 Sty 2012    Temat postu:

nie wiem na ile to jest skomplikowane, tak zawór to będzie ten pręt, czasem są w nim kulki, czasem inny mechanizm, to ogranicza przepływ oleju z tulei do lagi, tylko teraz jeszcze myślę nad tym luzem, tam jeszcze powinny być pierścienie uszczelniająco-ustalające w środku tylko nie pamiętam w którym miejscu, co do zabezpieczenia nad seggerem to może go nie być, po prostu takie zabezpieczenie jest w każdym właściwie japończyku, jak poczekasz to koło piątku mogę spojrzeć jak wyglądały lagi w xj bo ogólnie zasada działania i mniej więcej budowa są takie same

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Wto 15:24, 24 Sty 2012    Temat postu:

Nie ma czasu na siedzenie Very Happy Trzeba działać. Poszukam w necie i spróbuje sam ogarnąć. Napisze jak poszło.

Orientuje się ktoś w cenach lakierów ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 15:29, 24 Sty 2012    Temat postu:

Ja wiem dokładnie o co chodzi (miałem charta 2 lata) tam jest simmering pod tym powinna być uszczelka filcowa. Ten filc jest właściwie wieczny wystarczy go przemyć. Oleju powinno być od 150 do 175ml, olej amortyzol. Od samego dołu masz śrube, powinna być mocno dokręcona. W tym pręcie powinny być otworki one "utrudniają" przepływ oleju z jednej komory do drugiej. W żółtej książce o rometach jest dokładny schemat tych lagów jak nie znajdziesz to dam foto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Wto 15:43, 24 Sty 2012    Temat postu:

O kurcze, zapomniałem że mam tą książeczke w wersji komputerowej Very Happy zaraz sobie popatrze co i jak Smile

Kolejny los problemos. Ogarnełem już lagi i czas wziąść sie za licznik. Problem polega na tym żę ułamana jest wskazówka i licznik pokazuje +- 20km/h a powinien 0. Jest to wina wyłamanej wskazówki ? Całość chyba pracuje prawidłowo bo jak kręce linką w paluchach to wskazówka sie podnosi a cyfry sie nabijają...
Można jakoś wymienić tą wskazówke ? od innego licznika np z wsk wsadzić ? albo z budzika ? Very Happy

http://imageshack.us/photo/my-images/651/p1260087.jpg/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makster_26 dnia Czw 12:30, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 13:28, 26 Sty 2012    Temat postu:

Sama wskazówka jest wymienialna można ją zdjąć. Wystarczy podważyć. Tylko na co wymienić? Hmm. Rolę tu będzie grać waga. Choć może łatwiej by było dostać nawalony licznik. Teraz sporo osób sprzedaje charty na części musisz po prostu po pytać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 14:37, 26 Sty 2012    Temat postu:

Jeżeli będzie inna waga wskazówki to będzie źle pokazywał ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 15:25, 26 Sty 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie tak. Bo jak będzie za ciężka to sprężynce w środku będzie ciężej przesunąć tą wskazówkę (prawdopodobnie) choć generalnie wszystkie liczniki "linkowe" lubią się rozjechać o 10km/h. A jeśli ci nie przeszkadza to że jest ułamana to podważ ją i ustaw trosze inaczej (na 0 km/h). Trosze może przekłamywać ale nie bardzo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Czw 15:43, 26 Sty 2012    Temat postu:

pokazuje 20 km/h bo sprężynka się odkręciła i trzeba ją naciągną obracając wskazówką w prawo i jak założysz nową wskazówkę to będzie dobrze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Czw 16:41, 26 Sty 2012    Temat postu:

Spróbuje tak jak mówi Nowicjusz. Moge ją śmiało wyciągać do góry czy lepiej trzymać za to na czym ona siedzi i dopiero wyciągać ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makster_26 dnia Czw 16:42, 26 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 20:51, 26 Sty 2012    Temat postu:

Wisz zawsze lepiej by było przytrzyma ten pręcik. Bo to w ogóle jest delikatne ale tak czy tak powinno wytrzymać, nie jest znów taki cienki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Sob 11:24, 21 Kwi 2012    Temat postu:

Dobra chłopaki. Kolejny problem. Złożyłem silnik, niby wszystko jak należy. Wsadziłem do ramy, odpalił bezproblemowo za 3 kopnięciem. Sprawdzam biegi a tu ZONK. Jest tylko jedynka, nie ma luzu, dwójki ani trójki :O co mogłem zrobić nie tak ? wajcha od biegów rusza się góra-dół słychać przy wrzucaniu jedynki cyknięcie a reszty biegów nie ma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 12:07, 21 Kwi 2012    Temat postu:

Jedynka nie wypada? Bo jak trzyma wbity bieg to pewnie coś z kosą jest nie halo. Ew. mogła by pomóc regulacja kosy. Zakładam że skrzynie dobrze złożyłeś. A w wodziku (to co przesuwa tryby) jest taki bolec na nim powinna być mała tulejka. Spróbuj zdjąć sprzęgło i ręką przekręcać wodzik jak będą ci wchodzić biegi to coś z kodą masz źle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Pogawędki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin