Nowe, drugie życie jawki mustang.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 22:10, 17 Sie 2011    Temat postu: Nowe, drugie życie jawki mustang.

Cześć wszystkim.
Kiedyś mając bzika na punkcie motorków z silnikiem 223 kupowałem wszystko co popadnie z nich i właśnie jakieś 2 lata temu dostałem 2 jawki nie na chodzie w rozliczeniu za silnik bodajże z wsk 125.. 2 jawki, to mało powiedziane, były to ramy na kołach aby przyjechały do mnie a reszta części z nich w workach po ziemniakach. I po jakimś czasie, kiedy mój zapał minął, a ja zacząłem interesować się innymi moto leżały sobie one już w kompletnej rozsypce tyle czasu i czekały na taki moment w którym je zacznę robić. Zupełnie przypadkiem pod koniec czerwca znalazłem u siebie dosyć ciekawą tuleję, zrobię z niej odjechaną tuleję do silnika jawki- pomyślałem. Więc wieczorkiem w domku zeszycik, ołóweczek, kalkulatorek i linijka, mapka wyszła dosyć ciekawa

[link widoczny dla zalogowanych]

, 6/4/2 kanały oraz dodatkowy kanał w radiatorze cylindra no i część płuczacych zasilanych wprost z kanału ssącego. No ciekawe.. tueja o srednicy wew. 49mm i 12 kanałów, fajnie. Na drugi dzień już z wyciętą mapką w garażu odznaczyłem wszystko, nawierciłem dziurki w miejscach na kanały i przez kolejne 6-7 godzin piłowałem pilnikiem kanały, było to dosyć trudne, ponieważ tuleja była tak twarda, ze pilnik po prostu się po niej ślizgał. No ale po wielogodzinnej walce z nią w końcu banan na ryju podczas oglądania tego co właśnie zrobiłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

No dobra, tuleję mam, teraz trzeba powalczyć z resztą.. Odmierzyłem i rozfrezowałem kartery pod dana tuleję

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz dodałem im kanał na górze.

[link widoczny dla zalogowanych]

Zapłon cdi, to nie problem, miałem już wcześniej wszystkie elementy potrzebne do jego budowy, więc tylko wyciąłem miejsce na impulsator w iskrowniku i dałem na kole magnesowym kawałek metalu dla czujnika. Do silnika aby go złożyć brakuje mi jeszcze rozfrezowania radiatora pod tą tuleję i to mi wszystko blokuje, bo nie społowię silnika bez zgrania karterów z kanałami w cylindrze. No dobra, silnik jest, ale co z ramą? Więc wyciągam obydwie ramy w częściach, krótkie oględziny ich stanu i obydwie w średnim stanie, ale biorę tą z kompletnymi wszystkimi mocowaniami. Na sam początek rozebrałem ją całą, wyczyściłem no i myślę- a wystarczy, to tylko jawka.. złożyłem i się tak patrzę na nią i widze niesmaczny widok dosyć zapuszczonej jawki.. Należy jej się coś ode mnie, dam jej nową duszę. Jak postanowiłem, tak i zrobiłem. Na początek tylne amortyzatory, rozebrałem je doszczętnie, wyczyściłem je w srodku, zalałem nowym olejem, złożyłem i od razu przejaśniały i lepiej chodzą.

[link widoczny dla zalogowanych]

Następnie wziąłem się za koła, wyjąłem je i od razu zwróciłem uwagę na pordzewiałe obręcze i szprychy.. O nie! tak nie będzie. opręcze wraz z nowymi szprychami polecą z simsona, które leżą u dziadka, a bębny ładnie wypoleruję.

[link widoczny dla zalogowanych]

Rama wraz z całym osprzętem jak najbardziej się nadawały do odmalowania. Odkręcenie od ramy wszystkiego nie stawiało oporu aż do.. przodu, gdzie znalazłem patent zespawanego wszystkiego co się da.. Półka do lag, półga do nakrętek przy główce ramy, po prostu masakra, nie miałem czasu na zabawy z pilniczkiem i młoteczkiem, więc wielka zaba w łapę i ciach, wyrwało się wszystko ze spawów, na szczęście tylko pogięła się górna półka. Rozebranie całej reszty juz mi nie stanowiło zadnego problemu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Przyszedł czas na oczyszczanie elementów ramy z lakieru i rdzy (chociaż nie wiem czego było na nich więcej.. Wink ) wiertarka w łapę ze szczotką drucianą, w drugą papier ścierny i jedziemy.. Calą ramę oczysciłem w troszkę ponad 6 godzin, schowek w godzinę, rurkę pod siedzeniem do której mocuje się tylny błotnik też coś około godziny, amorki pare minut, bo lakier sam praktycznie odpadał, a reszta elementów czeka na juto.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

dziś jeszcze pojechałem do lakierni w celu zakupu odpowiedniego lakieru do mojej jaweczki.. duży wybór, człowiek dostaje oczopląsu, raj dla dziewczyn pomiędzy tymi kolorami, odcieniami i wuj wie jeszcze czym, ale ku.. nie dla mnie. dlatego tak na szybko.. biały wpadajacy w odcień kosci słoniowej.. o tak, taka będzie rama.. szukamy dalej o.. jakiś ładny niebieski metalic. no dobra, bierzemy. Do tego dużo papieru ściernego i zawalam do domu z lakierami, Część jeszcze nawet dziś polakierowałem i efekt jak dla mnie bomba.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jeszcze w międzyczasie trochę zabawy miałem z polerką takich dupereli jak kranik

[link widoczny dla zalogowanych]

, lewy dekiel, części aluminiowe manetki gazu, lagi.. oraz wyczyściłem dosyć piękną lampę

[link widoczny dla zalogowanych]

z bardzo ciekawym licznikiem

[link widoczny dla zalogowanych]

. Smile . Moje założenia z projektu, to dosyć nowy design zachowując klasyczny wygląd, potworna moc z tego silnika no i dosyć długa i szybka jazda. Teraz mam jeszcze pare niewiadomych, które moze pomożecie mi rozwiązać.. Mianowicie widziałem jawki z przodem od simsona, amortyzacja taka w miarę, ale jak to sie ma do ogólnego wyglądu? Przejdzie coś takiego w jawce, czy już będę robił wieś? No i kolejny problemik, który napotkałem to jest kolor jawki, z racji, że nie pomalowałem jeszcze w niej błotników, to zastanawiam się czy nie dać 3-go koloru na nie, tak jak to jest w oryginale, trzy kolory, czy zostawić taką 2 kolorową jawkę? A teraz dzięki temu, który zdołał przeczytać moje wypociny i przy nich nie usnął, a za każde rady będę bardzo wdzięczny i odpowiem na wszystkie pytania. Smile
Pozdro All. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Czw 10:06, 18 Sie 2011    Temat postu:

Kocham takie tematy i cieszę się że wróciłeś do 223 <brawo>.
Twój silnik będzie "monster 223" ^^

Co do przodu z simsona - moim zdaniem jest ładniejszy od tego z jawki ale nie zachowuje już tego "przedwojennego" klimatu Smile

edit: patrząc na te zdjęcia czuje się jak bym oglądał swoją jawkę, też była w takiej "rozsypce"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Siasin dnia Czw 10:08, 18 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 13:43, 18 Sie 2011    Temat postu:

Zawieszenie od Simsona będzie dobre, ja bym jeszcze inny bak wstawił, tak żeby bardziej wychodził ponad linię siedzenia. Błotniki mogą być w tym samym kolorze co reszta, srebrne też byłyby niezłe. A myślałeś może o tym, żeby pozbawić ją błotników ? albo założyć jakieś inne, mniejsze ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 14:03, 18 Sie 2011    Temat postu:

zuzia napisał:
Zawieszenie od Simsona będzie dobre, ja bym jeszcze inny bak wstawił, tak żeby bardziej wychodził ponad linię siedzenia. Błotniki mogą być w tym samym kolorze co reszta, srebrne też byłyby niezłe. A myślałeś może o tym, żeby pozbawić ją błotników ? albo założyć jakieś inne, mniejsze ?


Tak więc szukamy zawieszenia od simsona. Smile Tak samo jak i siedzenia od simsona, bardzo ładnie wygląda ono w jawce. Co do baku musiałbym się zastanowić jaki by tu wybrać.. coś poszukam na pewno, więc moze tego jak na razie nie będę malował. A błotniczki.. mam jeszcze hdzieś jeszcze jedną parę, więc te mogę przyciąć, tak jak to się często spotyka w simsonach, może być?
Zaraz idę do garażu oblookam całą sprawę. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Czw 14:08, 18 Sie 2011    Temat postu:

Bak z charta? Moim zdaniem bardzo ładnie się prezentuje Smile
Co do błotników, jeśli się przyłożysz i będą dokładnie obcięte to może wyjść b.ładny efekt.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Czw 19:09, 18 Sie 2011    Temat postu:

B.ładny efekt wyjdzie jak będzie w tych kolorach Very Happy Jak dla mnie nie ma to jak oryginał bez przycinanych błotników innego baku itp. Powinna wyglądać na zwykłą zadbaną Jawkę, która nie jednego posiadacza podobnych sprzętów zaskoczy osiągami Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Pią 13:28, 19 Sie 2011    Temat postu:

ja mam nadzieje ze te krawędzie w tulei wygładzisz/?;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 13:43, 19 Sie 2011    Temat postu:

Siasin napisał:
Bak z charta?

Nie, nie.. wcale on nie pasuje do jawki, jest za szeroki i za krótki, psuje wszystko.. Szukałem baków i jedynie spodobał mi się z cz 175, ale o taki bak ciężko troszkę. Więc jeśli nie znajdę baku od cz, to zakładam oryginalny. Wink

yookez napisał:
ja mam nadzieje ze te krawędzie w tulei wygładzisz/?;D


Tuleja będzie jeszcze pokrywana chromem technicznym i następnie honowana..

Co do prac, to wczoraj skończyłem czyszczenie całej ramy. dosyć czasochłonne zadanie, dużo zakamarków i dużo zabawy z tym. Położyłem podkład i po wyschnioęciu podkładu nakładam lakier, ładnie poszła mi lewa strona ramy, dół też już polakierowałem, zabieram się za wahacz, a tu żonk.. koniec lakieru. Myślałem, ze wystarczy mi 200ml na samą ramę, ale niestety.. teraz trzeba czekać aż będę robił kurs do Chełma po nowy lakierek.
Jak na razie wygląda ona tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak więc jak na razie przerywam lakierowanie elementów ramy i zabieram się za silnik, a Amasoft obiecał mi położyć elektrykę w niej.. ;]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Sob 13:01, 20 Sie 2011    Temat postu:

Z drugiej strony kolega juskief ma rację, zwyczajna jawka stoi na światłach, podjeżdża kibelek z bananem na ryju, mruga zielone a jawka zniknęła, co się stało?Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Sob 13:32, 20 Sie 2011    Temat postu:

Motoryzacyjny orgazm. Very Happy haha

A co robiłeś z wałem? Widać na zdjęciach że wiercony. Cool


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alan890 dnia Sob 13:36, 20 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Sob 20:50, 20 Sie 2011    Temat postu:

Alan890 napisał:
A co robiłeś z wałem? Widać na zdjęciach że wiercony. Cool


Aa to były tylko przymiarki wału z innego moto, ale raczej z nim nie wyjdzie, muszę szukać dalej, bądź założę korbowód do tego dosyć nieprecyzyjnego wału jawowskiego..

Dziś po godz 16. na simsonie duo przyjechały moje aluminiowe obręcze, teraz je wystarczy wypolerować i zapleść szprychy..

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Sob 21:58, 20 Sie 2011    Temat postu:

Ja bym za nic nie zostawił oryginału. Zmieniony przód i inne drobne zabiegi nie zmienią za bardzo charakteru Jawki, ona będzie dalej Jawką, ale będzie wyglądała dużo lepiej.
Myślałeś o jakichś alufelgach ? Białe felgi wyglądałyby nieźle z tym lakierem. Jeszcze gdybyś skądś tarczę na przód skołował, to byłoby cycuś.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Nie 12:55, 21 Sie 2011    Temat postu:

Tak, zgodzę się z Tobą zuzia (Patryku Wink ) w całości. Wygląd jej można poprawić i to wyjdzie na plus, ale wszystko aby było z umiarem i z rozsądkiem. Co do alufelg, to jak dla mnie psuje to wygląd jawki, moze i tylko ja mam takie odczucie, ale nie widzę w swoim projekcie alufelg. No ale z tarczą to trafiłeś, zawsze przód można wziąć nie od simsona, ale założmy od yamahy rd i juz mam ładny przód z tarczówką z przodu. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Siasin
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 452
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krotoszyn

PostWysłany: Nie 13:25, 21 Sie 2011    Temat postu:

Alu w jawce to największe bagno jakie można z tym motorkiem zrobić Smile
Oryginalne koła 16stki są śliczne, pod warunkiem że zadbane Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Nie 20:39, 28 Sie 2011    Temat postu:

plusminus działałeś coś przy jawce ostatnio ? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin