Jawka 50 Mustang ZieluEvo9
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 22:31, 02 Cze 2007    Temat postu: Jawka 50 Mustang ZieluEvo9

Historia mojej Jawki jest długa. Zaczęło się tak, że kupiłem ja za 150 zł z papierami od jakiegoś znajomka mojego wójka który np. jak nie było iskry to kupował nowy aparat zapłonowy(czyli dostałem masę części). On za bardzo nie umiał jeździć, więc wsiadam, i na jazdę próbną odpalam i ledwo ledwo jadę, bo cewki ocierały o koło magnesowe. Od razu też napiszę że jawka była w dobrym stanie w sensie mechanicznym, ale lakier miała paskudny , kładziony pędzlem i siedzienie od jawki skuter. Ale skończyło się na tym że kupiłem, i gdy przywiozłem na przyczepce do domu, to od razu zacząłem grzebać-wiadomo jak to przy nowym sprzęcie. i jakoś się tak zeszło że się nie przejechałem. Ale na drugi dzień po szkole, od razu pyk wsiadam i patrzę że kicha. Motor znów po prostu nie chciał prawie jechać. I zrobiłem tak: Że już się nieźle znałem to wyczułem że coś jest z cylindrem i na przekór ojcu rozkręciłem cylinder, patrzę, a tam taaaaaaaaakkkkkkaaaaaaaaaaa rysa, No więc remoncik. I dokładnie nie pamiętam, ale po kolei jakoś się tak zeszło że w końcu zrobiłem tylko szlif , a miał być też remont wału itp. Chociaż wszystko było w dobrym stanie to wolałem tak zrobić(w międzyczasie czekając na odbiór cylindra poczyściłem motor i naprawiłem tylny błotnik bo niemal sie całował z kołem). I jak założyłem w końcu nowy tłok, cylinder i inne dziadostwa, to z kolei sobie przypomniałem że muszę silnik rozpołowić ponieważ kopajka nie działała bo trybik się wytarł. No więc rozpoławianie, wymiana, zakładanie na uszczelki(błąd) i teraz z kolei zapłon był nie ustawiony. Zapłonu jeszcze wtedy nie umiałem ustawić, a było to 3 lata temu, więc pojechałem z tatą do takiego witka sprytka który ustawił, swiatła podłączył, odpalił i było git. Przyjeżdżam z motorem na przyczepce do domu, kopię a tu sprężyna spadła z kopniaka, Totalna załamka no , ale twarda decyzja-nie będe po raz 2 rozpoławiał. I zapalm na pych, oczywiście zaraz się wacha skończyła, ale jak nalałem i się po raz pierwszy z kolegami przejechałe tak na poważnie to było super. I jakoś tak zacząłem jeździć ale po przejechaniu ok. 100 km strzeliła zawleczka od sworznia. Więc się mocno wk*****em al kupiłem cylinder 60 ccm i od razu pomyślałem że zrobię genaralny remont łącznie z new łożyskami i sprężyną od kopka. Jak pomyślałem, tak zrobiłem i klejąc silnik na silikon, złożyłem, i ustyawiłęm zapłon z ziomami i odpaliła. Warto też dodać że np. przez cały czas robót przy jawie szukałem do niej oryginalnego siedzenia, amorków, pedału hamulca itp oraz wymieniałem różne inne ważne albo mniej ważne częsci i baku ponieważ stary bak ciekł. Ogólnie blacharka była trochę do dziada. Ale wracając do jazdy to zacząłem jeździć i przez tą blacharkę koledzy się zaczęłi śmiać. No ale musiałem się najeździć, nie przejmowałem się. Aż do pewnego dnia kiedy jechałem do lasku i na jednej górce za bardzo przypałowałem i trochę lecąc w powietrzu walnąłem w dzewko za górką i poniewaz kiera był spawana przeze mnie (przeróbki) to się urwała. I od tamtej pory jawę odstawiłem na 2 lata ponieważ szukałem do niej części aby zrobić ją w pełni oryginalną czyli jak ta czeska-3,5km. *I tak zacząłem wymieniać części , pod pretekstem kupna tylko baku wciśnęli mi za 50 dyszek ramę od czeskiej z kołami zawieszeniem oraz nakładkami na uchwyty do lampy w pięknym stanie. Kupiłem też błotniki, i tak wkońcu uzbierałem wszystkie inne części. Postanowiłem ją dać do lakiernika, czekałem na to ze 3 mieś, w końcu oddałem i po 2 tyg. miałem piękną jawę w częściach. Od lakiernika przyszła jakieś 2 miesiące temu, składałem ją szybko, ale porysowały mi się lgi to znów malarzowi dałem do malowania i były 2 razy robione poprawki na lagach, więc składanie potrwało ze 2 mieś. No ale złożyłme ją, podłączyłem instalacje
elektryczną, i musiałem też zrobić światła i z tym było tyle roboty ,mierniki i inne żeczy ale na szćzęście się udało dzięki mojemu supa ziomowi sąsiadowi GRZEŚKOWI-chwała mu za to. On ma Rometa Charta 210. Okazało się że jakiś kabel był przetarty. No ale jawka już działa, jeżdże od dwóch tygodni i jest wyj***ocha. Tylko trochę mi głupio bo tu mi dali części tam dal ćzęsći i w końcu z nowych złożyłem całą nową jawkę tylko z moim starym silnikiem, a ze starych części tych z wypadku mó tata dla jaja złożył prawie całą drugą jawkę, tylko bak dokupić trzeba siedzienie i takie tam. Tamto niekompletne to właściwa stara jawa. Ale obiecałem sobie że zrobię ją na picuś tylko że sprayem, ale też będzie piękna. A z numerami to nie problem- to w sumie nie przestępstwo rama legalnie kupiona więc tylko tabliczki przełożyłem znamionowe i rejestracji i git. I oto cała moja jawowa histori. Wzruszające co? Ile trudów musiałem przejść! Crying or Very sad Zaraz dodam Fotki!!!
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Sob 22:51, 02 Cze 2007    Temat postu: Foto

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Jak Wam się podoba moje JAWASAKI?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 12:30, 03 Cze 2007, w całości zmieniany 11 razy
Powrót do góry
Lucas
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 1374
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: okolice Krakowa

PostWysłany: Nie 10:43, 03 Cze 2007    Temat postu:

Po pierwsze nie rób podwójnych postów Very Happy Opcja edytuj się kłania, a zdjęcia możesz wrzucić na np. [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych]

edit: Przeczytałem twoją historię może wzruszająca nie jest, ale musiałeś się dużo namęczyć i dlatego szacunek dla ciebie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 12:16, 03 Cze 2007    Temat postu: Przypomniałem sobie.......

Aha, i do mojej jawowej historii warto też dodać to że wspawałem wzmocnienie w ramę. Idzie ono idealnie pod bakiem, bałem się że filtr powietrza się nie zmieści, ale wszedł bez kłopotu. Prostokąt o długości od główki ramy do tylniej części baku(taki kwadratowy klocek do którego sie przykręca bak) i o wymiarach szer 3cm x gr.2cm. Nigdzie tego nie widać, a jak usztywnia ramę!!!!!


Załączam foto odzyskane bo niechcący je usunąłem.:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Nie 12:52, 03 Cze 2007    Temat postu:

Piękna jawka widac że dużo pracy w nią włożyłeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 12:58, 03 Cze 2007    Temat postu: Moja Jawka

Dzięki Ziomek, widzę że nareszcie ktoś docenił moją pracę
Powrót do góry
bąbel021
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świetokrzyskie

PostWysłany: Nie 13:05, 03 Cze 2007    Temat postu:

chyba najladniejsza jawka na forum pasuje jej ten bialy kolor jeszcze tylko da czarna naklejke jawa na bak i wypoleruj aluminiowe czesci widac ze wiele pracy wlozyles eXtra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Nie 13:21, 03 Cze 2007    Temat postu: Jawka

No właśnie chce jej jeszcze dać szparunki, chyba się orientujecie co to jest-takie czarne paski. Najbardziej mi zależało na tym aby zrobić moją jawkę jak oryginalna czeska czyli z tłumikiem cygarem, białymi nakładkami na uchwyty lampy, paroma innymi pierdołami i jeszcze do pełni szczęścia mi brakuje kierownicy z poprzeczką... Smile Wpiszcie sobie gdzieś w google i znajdźcie na skanach Jawę 50 mustang, nie ta sprowadzaną do polski tylko "urodzoną i żyjącą w czechosłowacji". Te sprowadzane do polski miały właśnie inne tłumiki, były blokowane , miały spawane nakładki na lampy i ...chyba każdy ma spolszczaną. Moja na szczęscie ma wszystko robione z czeskiej tylko silnik ma spolszczany, ale ten tłumik z czeskiej b.dużo daje. I na koniec dodam że Te spolszczane silniki miały trochę inne tłoki korbowody-i co najważniejsz-Aparaty zapłonowe. Mam gdzieś taki aparat zapłonowy i nie wiem czy go nie założyć Twisted Evil A jak każdy wie w JAWCE baaardzo dużo daje regulacja zapłonu. Aha, i nie wiem czy ta full czeska nie miała trochę innej osłonki łańcucha, taka z tyłu bardziej zachodząca na zembatkę i szklanki na amorkach tylnich-ale kto na to patrzy-chyba i tak jest ładna..I jeszcze raz AHA-to że wspawałem wzmocnienie w ramę i naszczęście za konia go nie widać , to chyba nie jest za bardzo ingerencja w oryginalność Jawci, nie? I zrobię jeszcze tylko poler silnika ale bez wyjmowania z ramy bo juz za dużo tego...i będzie fuulll!! Very Happy
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Nie 13:54, 03 Cze 2007    Temat postu:

Zgłosiłem się do konkursu na ORYGINALNĄ Jawę i mam nadzieję że zajmę któreś tam miejsce...Jak sądzicie?
Powrót do góry
ozzi99
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 15:50, 03 Cze 2007    Temat postu:

Widać jednak, że sporo pracy w nią włożyłeś tak jak ja.... Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
capitan2
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Krotoszyn (Wlkp.)

PostWysłany: Nie 18:13, 03 Cze 2007    Temat postu:

Z tym tłumikiem trochę się mylisz bo takie tez do Polski docierały, a co do kierownicy z poprzeczką to była ona zaprojektowana do Jawy 21 (sport) praktycznie nie spotykanej w Polsce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Icqov
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

PostWysłany: Pon 21:09, 04 Cze 2007    Temat postu:

Super Jawa. Naprawdę w świetnym stanie. Ta poprzeczka jest bardzo przydatna Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sir_headly
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego

PostWysłany: Czw 12:03, 07 Cze 2007    Temat postu:

Biała Jawa? Czegoś takiego jeszcze nie widziałem..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 21:52, 08 Cze 2007    Temat postu:

Drogi ADMINIE! Trochę dziwne że nie widziałeś takiej Jawy białej....Ale zapewniam że te czeskie takie były, zreszta jeśli chcesz to poszukaj na google
Powrót do góry
ziggas666
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 1189
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Piekło

PostWysłany: Pią 22:13, 08 Cze 2007    Temat postu:

Orginalne były popielate nie białe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Nasze maszyny Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin