zabezpieczenia na sworzniu tłoka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Damian953
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:43, 25 Sie 2009    Temat postu: zabezpieczenia na sworzniu tłoka

witam mam pytanie dotyczące zabezpieczeń na sworzniu, które polecacie te w kształcie litery G czy te pół okrągłe i czy powinno je się zmieniac przy ponownym zakładaniu tłoka

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Damian953 dnia Wto 14:48, 25 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzecho
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 16:09, 25 Sie 2009    Temat postu:

wszystkie segery są wystarczająco wytrzymałe i raczej nie ma znaczenia od jego rodzaju. ja już kilka razy ściągałem tłok w moim ogarze i za każdym razem używałem tych samych segerów i nic się nie dzieje. trzeba tylko uważać żeby wskoczył dobrze do rowka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:09, 25 Sie 2009    Temat postu:

Cytat:
raczej nie ma znaczenia od jego rodzaju
No to jeszcze musisz parę tłoków zobaczyć, bo nie mówisz prawdy. Każdy pierśćień osadczy (w domyśle- seger tłoka) jest skonstruowany pod konkretny kształt i głębokość rowka w tłoku. Typowe segery sworznia to:

-seger z drutu, bez wąsów- w jawce niespotykany, gdyż potrzebny jest odpowiedni kanalik w tłoku by ten pierścien wyciągnąć szpikulcem. Założyć do dżawety da się, ale z wyciągnięciem jest gorzej- nie mówiąc już o tym, że sworzeń nie ma odpowiedniej fazy pod tą konstrukcję.

-seger z drutu z jednym wąsem, bądź dwoma. Ten właśnie typ wkładamy do swojego potwora o pojemności 50ccm.

-Seger o przekroju prostokątnym. Jest on moim zdaniem dużo lepszy od drucianego, ale do jawki niebardzo podejdzie- kanalik w piastach tłoka jest półokrągły, a seger ma przekrój prostokątny

Nie będe tu już wchodził w tematy faz na sworzniach itp. pierdół, ale tak żeby było prosto i jasno: Do jawki zakładamy pierścienie druciane z jednym, bądź dwoma wąsami. Teoretycznie powinno się je wymieniać przy każdym ruszeniu, ale jeśli są całe i trzymają sprężystość- można założyć. Pamiętajcie tylko, że kiepskiej jakości seger (ew uszkodzony/osłabiony) może z silnika nam zrobić sałatkę korbowo- tłokową.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grzecho
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wisła

PostWysłany: Wto 22:20, 25 Sie 2009    Temat postu:

chodziło mi o wytrzymałość a nie o dopasowanie do tłoka.
p.s
[link widoczny dla zalogowanych] Tutaj można zobaczyć rodzaje segerów. Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grzecho dnia Wto 22:25, 25 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 12:35, 26 Sie 2009    Temat postu:

eh, wytrzymałość też zależy od rodzaju- wystarczy ze zrozumieniem przeczytać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin