Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Damian953
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:43, 25 Sie 2009 Temat postu: zabezpieczenia na sworzniu tłoka |
|
|
witam mam pytanie dotyczące zabezpieczeń na sworzniu, które polecacie te w kształcie litery G czy te pół okrągłe i czy powinno je się zmieniac przy ponownym zakładaniu tłoka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Damian953 dnia Wto 14:48, 25 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Grzecho
Bywalec

Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 16:09, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
wszystkie segery są wystarczająco wytrzymałe i raczej nie ma znaczenia od jego rodzaju. ja już kilka razy ściągałem tłok w moim ogarze i za każdym razem używałem tych samych segerów i nic się nie dzieje. trzeba tylko uważać żeby wskoczył dobrze do rowka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 18:09, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | raczej nie ma znaczenia od jego rodzaju | No to jeszcze musisz parę tłoków zobaczyć, bo nie mówisz prawdy. Każdy pierśćień osadczy (w domyśle- seger tłoka) jest skonstruowany pod konkretny kształt i głębokość rowka w tłoku. Typowe segery sworznia to:
-seger z drutu, bez wąsów- w jawce niespotykany, gdyż potrzebny jest odpowiedni kanalik w tłoku by ten pierścien wyciągnąć szpikulcem. Założyć do dżawety da się, ale z wyciągnięciem jest gorzej- nie mówiąc już o tym, że sworzeń nie ma odpowiedniej fazy pod tą konstrukcję.
-seger z drutu z jednym wąsem, bądź dwoma. Ten właśnie typ wkładamy do swojego potwora o pojemności 50ccm.
-Seger o przekroju prostokątnym. Jest on moim zdaniem dużo lepszy od drucianego, ale do jawki niebardzo podejdzie- kanalik w piastach tłoka jest półokrągły, a seger ma przekrój prostokątny
Nie będe tu już wchodził w tematy faz na sworzniach itp. pierdół, ale tak żeby było prosto i jasno: Do jawki zakładamy pierścienie druciane z jednym, bądź dwoma wąsami. Teoretycznie powinno się je wymieniać przy każdym ruszeniu, ale jeśli są całe i trzymają sprężystość- można założyć. Pamiętajcie tylko, że kiepskiej jakości seger (ew uszkodzony/osłabiony) może z silnika nam zrobić sałatkę korbowo- tłokową.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grzecho
Bywalec

Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wisła
|
Wysłany: Wto 22:20, 25 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
chodziło mi o wytrzymałość a nie o dopasowanie do tłoka.
p.s
[link widoczny dla zalogowanych] Tutaj można zobaczyć rodzaje segerów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grzecho dnia Wto 22:25, 25 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 12:35, 26 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
eh, wytrzymałość też zależy od rodzaju- wystarczy ze zrozumieniem przeczytać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|