wysokie obroty szkodzą?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 21:09, 12 Sie 2010    Temat postu: wysokie obroty szkodzą?

mam takie małe pytanko, bo zawsze mnie nurtuje taki problem, co sie dzieje jesli jade se na ogarze, i raz w tygodniu mu tak porzadnie docisne na 3-ce (na rozgrzanym silniku) na v-max. co sie dzieje wtedy z silnikiem? cos sie psuje? jak go nie przegrzeje to sie nie powinno nic stać, prawda?

albo co by się stało jak bym na luzie dał mu pełną manetke i by się wykręciły takie full obroty?? na chwilwę np? co sie może stać z silnikiem jeśli go nie przegrzeje?

juz ponad 3 lata jezde na ogarze i moim zdaniem silnik najlepiej chodzi gdy jest dosc mocno nagrzany, 2/3 w porywach do 3/4 maksymalnych obrotów silnika. wtedy ma dobre spalanie, wał tak nie cierpi, swieca sie nigdy nie zazuci olejem i wgl 2 suwy tak maja ze lubia dosc wysokie obroty.

co o tym sądzicie? pisac jak najwiecej doswiadczen i wgl!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Czw 22:26, 12 Sie 2010    Temat postu:

co ma sie psuć? silnik jest po to by sie kręcił, fabryka przystosowała elementy do określonych obrotów i w takich ma pracować, kręć go do oporu zawsze nic mu nie bedzie Wink

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zuzia
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 1564
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 60 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mazowieckie

PostWysłany: Czw 22:46, 12 Sie 2010    Temat postu:

Dwusuwy tak lubią Very Happy
Zresztą przy tak małej mocy nie da się inaczej jeździć, ja w Simsonie też daję cały czas na opór.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez zuzia dnia Czw 22:48, 12 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 8:19, 13 Sie 2010    Temat postu:

Dokładnie tak jak koledzy mówią , dwusuw lubi wysokie obroty i to mu nie szkodzi Very Happy
Dla porównania np : Piła łańcuchowa czy kosa oczywiście spalinowa , praktycznie cały czas pracuje na maksymalnych obrotach i nic sobie z tego nie robi Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Pią 8:21, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 8:48, 13 Sie 2010    Temat postu:

a mocno sie nie zuzywa wtedy?

bo to jest zylowanie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Adrianek dnia Pią 8:50, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JAWASAKI RIDER
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pią 9:03, 13 Sie 2010    Temat postu:

Jak napisał kolega Bazalt podzespoły są do tego przystosowane przez fabrykę. Na pewno bardziej zużywają się gdy jak to napisałeś są żyłowane , ale na dłuższą metę nie skraca to za bardzo czasu żywotności silnika Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JAWASAKI RIDER dnia Pią 9:04, 13 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Pią 13:25, 13 Sie 2010    Temat postu:

Raz na tydzień jak dasz to nic, jak dajesz takiej jawce/ ogarkowi cały czas do obuchu na trójce to już mniej wytrzyma Very Happy
Do tego to nie crossy w 2T żeby tak je piłować... ten sprzęt nie jest od tego ale co tam, każdy lubi se pofrezować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 13:50, 13 Sie 2010    Temat postu:

Dla silnika najlepsze obroty, to są obroty, gdy osiąga największy moment obrotowy, lecz w 2t wkrecanie jego na wyższe obroty nic u zbytnio nie robi, chyba, ze konstrukcja jest tak pierwotna, ze zabrania się tego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 432
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pią 20:25, 13 Sie 2010    Temat postu:

ok dzieki wszystkim, ale jak chcecie jeszcze to mozecie sie "poklucic" (podyskutowac) na ten temat bo to ciekawa sprawa ja mysle...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin