Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Wbijanie sworznia do tłoka
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 17:37, 26 Mar 2014    Temat postu:

mark napisał:
plusminus chyba trochę się zapedziłes...jestem inzynierem z wyksztalcenia i mialem styczność z wytrzymałoscią materiałów oraz metaloznawstwem. Po pierwsze chemia nie ma tu nic do rzeczy jak już coś to obróbka cieplna metali. Uwierzysz albo nie ale stal hartowana na gorąco włożona do śmiesznej zamrażarki nie zmniejszy swojej średnicy. Z kolei jeśli chodzi o tłok to jak najbardziej. Jest tą miękki stop tak jak napisałem podgrzanie go zwiększy średnicę. Pisząc o pasowaniu na oko miałem na myśli fakt, że da się praktycznie ocenić " na oko " czy sworzeń wejdzie do tłoka. A to dlatego, że są różne toleracnje i jeśli ktoś kupi sworzeń i myśli, że go spasuje na 100% to się grubo myli co nie wiem czym musiałbyś podgrzać tłok żeby się powiększył o mm-try.


A ja projektuję cylindry do motocykli i mam też odpowiednią szkołę. Składanie na ciepło zawsze jest stosowane przeze mnie przy składaniu silników. Wiadome, ze rozszerzalność czy kurczenie się materiałów zależnie od temperatury jest różne, ale zawsze to występuje i pomaga przy złożeniu silnika. A pozatym co to za inżynier, który podgrzewa tłok benzyną, która jest dość smolna przy ciśnieniu atmosferycznym. Nie wiem dalej jak oceniasz pasowanie na wcisk, skoro selekcje tłoka do sworznia mają różnicę 0,002mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Śro 18:30, 26 Mar 2014    Temat postu:

Ja nie powiedziałem, że pasowanie nie jest stosowne ale wg mnie nie jest konieczne. Co do podpalania benzyną jest to jakiś sposób. Równie dobrze można użyć denaturatu. Pozatym w czym przeszkadza fakt, że benzyna osmoli tłok?Chyba w niczym.

Zresztą nie ma się co spierać, każdy ma swoje zdanie.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Śro 20:14, 26 Mar 2014    Temat postu:

ja tak pracują wszystkie pseudoinżyniery to ja wiem czemu tylu was na bezrobociu siedzi -_-

podgrzewać tłok benzyną czy denaturatem ? idiotyzm i tyle :*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 7:23, 27 Mar 2014    Temat postu:

Części są jakie są i trzeba sprawdzać czy mogą do siebie pasować często na oko nie zauważysz różnicy rzędu 0,5mm a gdzie tu chcesz widzieć różnicę rzędu 0,002mm to chyba pod mikroskopem, albo lupą jubilerską to wtedy masz jakąkolwiek szansę. Jak taki inżynier jesteś to po co się pytasz? Powinieneś wiedzieć jak to złożyć z pomocą schematów. Fizyka ZAWSZE obowiązuje i nawet schłodzenia sworznia o kilka stopni zmniejszy jego średnicę (pytanie tylko o ile) i nie oczekuj że skurczy się o 3 mm XD. Plusminus to chyba teraz najmądrzejsza głowa na forum, więc jego rady zawsze są cenne. Pasowanie wg mnie jest tam konieczne bo inaczej zabezpieczenie sworznia będzie musiało "działać" bez przerwy czego może nie wytrzymać. To tak samo uważasz że pasowanie łożysk do karterów również nie jest potrzebne (to takie zbędne duperele decydujące o wytrzymałości jednostki napędowej ale co tam). Ty może i jesteś inżynierkiem ale ile wiesz o mechanice ze strony praktycznej? Jak się pytasz to takie podstawy to gimnazjalista który ma komarka od 10 roku życia wie więcej od ciebie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nowicjusz dnia Czw 7:23, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 9:04, 27 Mar 2014    Temat postu:

Widze, że towarzystwo się ostro zawzięło. holipa wyjaśnij mi proszę dlaczego uważasz podgrzewanie tłoka benzyną idiotyzmem?

Poza tym ja wyraziłem tylko swoje zdanie. To nie znaczy, że macie siadać na mnie. Nowicjusz nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Napisałem o tym, że schłodzenie sworznia daje na tyle mały efekt, że moim zdaniem nie opłaca się tego robić. Co do tekstu o tym, żę jestem inżynierkiem a pytam się o podstawy. To bardzo dobrze o mnie świadczy. Bo nie uważam, że ktoś kto jest inżynierem wie wszystko choć jestem przekonany, że na temat mechaniki technicznej wiem więcej niż nie jedna osoba.

Nie mam zamiaru się spierać bo forum nie temu służy. Dziwi mnie to, że jeśli ktoś ma inne zdanie na ten pogląd odrazu dostaje pocisk. Jestem przekonany, że większość ludzi pasuje łożyska i sworzeń na zimno za pomocą młotka. A to, jak się powinno to robić fachowo to inna sprawa.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark dnia Czw 9:15, 27 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 10:44, 27 Mar 2014    Temat postu:

Takie podstawy inżynier znać powinien. Co do chłodzenia skoro efekt jest to warto go wykorzystać bo to się przełoży na przejechane kilometry. Skoro uważasz że wbijanie sworznia na zimno jest git a argumenty cię nie przekonują proponuję zamknąć temat bo tu już nikt nic nie dopowie a inżynier zrobi po swojemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Czw 14:56, 27 Mar 2014    Temat postu:

Skoro już zasięgami fachowej wiedzy na ten temat, to podrzuć proszę wykres zależności kurczliwości stali hartowanej o załóżmy 50HRC do spadku temperatury. Na pewno powinieneś mieć takie coś, skoro masz inżyniera. Jestem ciekaw wyniku od strony teoretycznej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Czw 15:24, 27 Mar 2014    Temat postu:

Niestety nie mam w swoich dokumentach takiego wykresu. Jutro podjadę na wydział i spytam prowadzących.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 20:25, 27 Mar 2014    Temat postu:

mark napisał:
holipa wyjaśnij mi proszę dlaczego uważasz podgrzewanie tłoka benzyną idiotyzmem?


jakbyś uważał w szkole na poziomie gimnazjalnym to nie byłoby tego pytania Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 10:06, 28 Mar 2014    Temat postu:

holipa skoro Ty tak uważałeś w gimnazjum wyjaśnij mi proszę.

Plusminus co do rozmowy na temat kurczenia się stali. Byłem na wydziale metaloznawstwa. W rozmowie z prof na temat kurczenia się stali hartowanej owszem występuje kurczenie natomiast wartości są wyrażane w mikronach. Nie uzyskałem wykresu, o który mnie prosiłeś. Myślę, że można zamknąć temat. Ja ze swojej strony powiem tyle, że pasowanie ww. części jest stosowne z punktu widzenia technicznego choć tak jak wspomniałem nie wszyscy się do tego stosują...

pzdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Sob 15:27, 29 Mar 2014    Temat postu:

mark: nie wiem jaką Ty uczelnię kończyłeś i kto dał Ci tytuł ale tak się składa, że nie tylko Ty studiowałeś i nie tylko Ty miałeś Metaloznawstwo z obróbką cieplną i pleciesz głupoty... Co ma obróbka cieplna do rozszerzalności cieplnej? Oczywiście stop żelaza z węglem ma mniejszą rozszerzalność cieplną niż aluminium ale to nie znaczy że jej nie ma, a przy pasowaniu rzędu 0.005 ma to duże znaczenie i zupełnie wystarcza. Druga kwestia to grzanie tłoka... ogniem? i jeszcze punktowo? Inżynier to zasugerował?! Może zamiast udawać, że bywało się na wykładach to lepiej się zapisać na wolnego słuchacza teraz i nadrobić zaległości... Para tłok rozgrzany w oleju i sworzeń z zamrażalnika o ile są z tej samej grupy selekcyjnej idzie zmontować ręką (w rękawicach oczywiście).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mark
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Sob 19:10, 29 Mar 2014    Temat postu:

Ludzie przestance sie sadzic. Ja nie powiedzialem ze pasowanie nie jest stosowne. Odnosnie obrobki cieplnej mialem na mysli jej zwiazek z pojeciem rozszerzalnosci czy kurczeniem sie materialu. Nauczcie sie czytac miedzy wierszami. Chodzilo mi o to, ze duza grupa osob nie decyduje sie na podgrzewanie czy tez chlodzenie.

Nie rozumiem takiego naskakiwania na druga osobe. Oczywiscie rozmowa, wymiana zdan jest wskazana jak rowniez wymiana pogladami na ten sam temat. Dziwi mnie natychmiastowe atakowanie drugiej osoby. Skoro nie zgadasz sie z czyms pogladem to nie znaczy, ze masz mu cisnac ze jest glabem. Tego wymaga kultura osobista.


Wsumie zauwazylem, ze w polsce jest taka tendencja. Jedna osoba mowi inaczej to jest powod, zeby mu pocisnac dla wlasnej satysfakcji.
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mark dnia Sob 19:11, 29 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 7:13, 30 Mar 2014    Temat postu:

Tutaj na prawdę nikt cię (jeszcze bynajmniej) nie ciśnie bo administracja dba o to iż by nie było tu trolli. A jak uważasz że to jest "ciśnięcie" to jeszcze mało widziałeś. Pamiętaj że ktoś to (może) będzie czytał i jeśli zobaczy 2 opcje, jedną poprawnie z pasowaniem ale trzeba się namęczyć i 2 niepoprawną na skróty która skróci żywotność silnika to pójdzie taki świerzak na skróty, a potem przyleci z głupim zapytaniem na forum "dlaczego silnik wypluł korbowód?". Pamiętajmy że dosłownie wszystko ma jakieś znaczenie. Tutaj należy stosować pasowanie i nie wiem po co tutaj coś jeszcze kombinujesz, jakbyś z łopaty koparkę chciał zrobić do przesadzenia kwiatka w ogrodzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 23:22, 03 Kwi 2014    Temat postu:

mark: 2 kwestie, podaj nazwisko szanownego Profesora, a co do tego kto z forum wybiera jaką metodę na wbijanie łożysk to jest nawet tutorial mojego autorstwa i ogólnie mój post miał się pojawić jakieś 5 postów wcześniej a tak to trochę wyszło rozwlekle, się uwzięli...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin