Urwana wajcha zmiany biegów Jawa 50 (kaczka)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:55, 17 Lip 2009    Temat postu: Urwana wajcha zmiany biegów Jawa 50 (kaczka)

Witam

Urwała mi sie wajcha zmiany biegów w jawie. Jest mały problem jak sie ściąga tą "śrube" gdzie zamocowania jest wajcha, którą się nogą zmienia biegi??

Jak to się wyciąga?? mógłbym mi to ktoś na zdjęciach pokazać lub bardzo dobrze wytłumaczyć?? Musze to zespawać dziadek powiedział że pospawa, ale musi to być zdemontowane. POMOCY!!!


Pozdawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Pią 23:52, 17 Lip 2009    Temat postu:

ok w tym momęcie nie jestem w stanie dać ci zdjęć... Ale jak zdemontujesz silnik z ramy to to ci samo zejdzie bo to przymocowane jest taką długą śróbą....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bergu
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 6:28, 18 Lip 2009    Temat postu:

po prawej stronie silnika jest nakrętka pod śrubą trzymającą silnik odkręcasz ją młotkiem poklupiesz i ci wyskoczy a jeśli chodzi ci o nóżkę zmiany biegów to po prawej stronie silnika gdzie trzyma się nóżka najzijmy to prętem jest zabespieczenie większe niż na sprzęgło zdejmujesz to i wyciągasz nóżke
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Pon 13:02, 03 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 7:11, 18 Lip 2009    Temat postu:

eh, ludzie ludzie, ten pręt na którym jest wajcha... jego się nie wciąga, bo po co, z lewej strony silnika na tym pręcie jest sager, ściągasz go i wyciągasz nóżkę, ot cała filozofia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:26, 18 Lip 2009    Temat postu:

sory za moje głupie pytanie, ale jestem laikiem w tych sprawach co to jest sager? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 9:35, 18 Lip 2009    Temat postu:

taka jakby rozcięta podkładka którą się wkłada w rowek na pręcie aby zabezpieczyć coś innego przed spadnieciem z tego pręta, hmmm troche pokrętne tłumaczenie, ale chyba zrozumiałeś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:07, 18 Lip 2009    Temat postu:

aha czyli to jest coś takiego gdzie sie śrubokręt wkłada i wybija młotkiem ?? i to jest coś podobnego co jest przy manetkce gazu na końcku ?? taki korek tak ?? co trzeba podwarzyć śrubokrętem żeby wyciągnąć??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Goger
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:42, 18 Lip 2009    Temat postu:

To jest to co zaznaczyłem na czerwono a te białe kropki które tam sam to jest oznaczenie dziurek w te dziurki wkładasz np. gwoździa i tak wantujesz aby zeger wyszedł.


[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Goger dnia Sob 10:49, 18 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 12:40, 18 Lip 2009    Temat postu:

Dzięki Goger , ale widze że ja mam to inaczej zrobione Shocked zrobie foty zaraz i wrzuce







FOTY!!!

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Przepraszam za jakość, ale aparat to jakieś dziadostwo made in china Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nudziarz dnia Sob 14:54, 18 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 15:03, 18 Lip 2009    Temat postu:

no i ta śruba idzie przez całą szerokość karterów.. Na 2 jej końcu masz nakrętkę wioęc ją odkręcasz i wyjmujesz ten pręt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Sob 15:25, 18 Lip 2009    Temat postu:

widzę, że masz to zrobione jakimś domowym sposobem, najlepiej by było gdybyś zerwał to gó*no i sciągnął nóżke, co do przema, to owszem można tak zrobić, ale np u mnie jak rozbierałem silnik, to ta śruba siedziała tak mocno, że uderzając w nią rozeszły się kartery, a ona została

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:49, 18 Lip 2009    Temat postu:

Fakt pukałem młotkiem przez drewno i nic ani rusz. Czyli potraktować to kątówką??




EDIT

Z tego co ja widze to jest zamontowana podkładka na ośce, ale trzyma sie cholernie mocno zerwać się jej nie da ;/ jaką dać część zamienną żeby po potraktowaniu tego kątówką spowrotem to zamontować??


Próbowałem ponownie walić młotkiem ani rusz w ogóle ruszyć się nie chce ;/ help!!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Nudziarz dnia Wto 16:44, 21 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Wto 13:05, 18 Sie 2009    Temat postu:

Trochę dziwne rozwiązanie ale ja bym na twoim miejscu zrobił tak:
* boshem obciął tą nakrętkę równolegle trzymając bosha w stosunku do osi
*kombilerkami wyciągnął tą podkładkę ( jak stawia opór to ją czymś obruszać bo po obcięciu powinna być juź luźna ale różnie bywa )
*wyciągnął ten kawałek którego nie mogłeś wyciągnąć wcześniej ( blokowała nabita podkładka )
* dałbym do spawania ( najpierw ten chrom redrzeć na szlifierce w okolicach przyszłego spawu bo ciężko się spawa po chromie ale to już dziadek powienien wiedzieć)
* oś nagwintować albo narzynką jeżeli jeszcze na osi zostanie po założeniu wajchy trochę miejsca na gwint, jeżeli nie ma miejsca to trzeba punktakiem zapunktować na środku osi, przewiercić i nagwitować od środka gwintownikiem. ( jeżeli oś nie chce wyjść to trzeba ścisnąć kartery zaraz pszy osi która w nich siedzi jakimś ściskiem nakrętkę trochę odkręcić i walić bezpośrednio w nią (to zapobiegnie zniszczeniu grintu na osi po prawej stronie silnika oczywiście to wszystro robić)
*po pospawaniu wbić lekko oś w silnik (przez dwa kartery to musi przejść) potem sręcić nakrętką po prawej stronie silnika oś.
* założyć wajchę podkładkę zwykłą potem sprężystą i nakrętkę albo śróbkę
(zależy czy gwintowałeś nażynką czy gwintownikiem)
I to powinno zdać egzamin. Ja wiem że blachy przeszkadzają ale to jest do zrobienia. pozdrawiam:
JAKUB
tam zawsze był seger JB który wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
podkładka sprężysta ta coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
ja mam falistą która wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubas101 dnia Wto 13:19, 18 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nudziarz
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:40, 19 Sie 2009    Temat postu:

Przepraszam, że nie napisałem już wszystko zostało naprawione Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Czw 7:44, 20 Sie 2009    Temat postu:

A tyle się napisałem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin