Tłok 2 czy 3 pierścieniowy?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psycho-pablo2
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

PostWysłany: Pią 11:51, 04 Lut 2011    Temat postu: Tłok 2 czy 3 pierścieniowy?

Niebawem będę składał silnik, praktycznie z nowych części. I teraz pytanie, bo mam tłoki oryginalne czeskie na 2 i 3 pierścienie. Identyczne oznaczenia i oczywiście nominały. Zakładać na 2 czy 3 pierścienie? Wydaje mi się że lepsze będzie na 2, bo 3 pierścień chyba nie powiększa kompresji, a jedynie zwiększa tarcie. Chciałbym usłyszeć Wasze opinie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelpc
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Gru 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zosin/Ryki/Lubelskie

PostWysłany: Pią 14:09, 04 Lut 2011    Temat postu:

na 3 pierścieniach może dłużej pochodzić bez remontu i jak silnik nie jest podkręcany to nie warto zakładać 2 pierścieniowego chyba że chcesz wyciskać wyższe obroty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Pią 15:51, 04 Lut 2011    Temat postu:

pawelpc napisał:
jak silnik nie jest podkręcany to nie warto zakładać 2 pierścieniowego chyba że chcesz wyciskać wyższe obroty


No też chyba o to chodzi,żeby coś zyskać (ale rewelacji to się nie spodziewaj). Ja miałem w jednym silniku tłok na 2 pierścienie i nie narzekam.Sprawował się b.dobrze.Jakbym miał to bez wahania 2 pierścieniowy do silnika bym wkładał. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 16:08, 04 Lut 2011    Temat postu:

Tłok 3 pierścieniowy na pewno nie jest czeski, bo 3 pierścienie są polskim wymysłem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez plusminus dnia Nie 17:36, 06 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
psycho-pablo2
Nowy
Nowy



Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

PostWysłany: Nie 18:22, 06 Lut 2011    Temat postu:

No więc pragnąłbym przedstawić tłok 2 i 3 pierścieniowy oryginalny czeski. Tak więc na to wygląda, że Czesi robili 2 i 3 pierścieniowe nominały. Nie wygląda na to aby był wytaczany rowek pod 3 pierścień.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Nie 18:28, 06 Lut 2011    Temat postu:

Na 3 pierścieniowym jest większe tarcie, nie będzie wykręcał tak wysokich obrotów jak na 1 pierścionku.
Pierścień to dodatkowe tarcie w cylindrze przez co zmniejsza się zakres obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Nie 18:45, 06 Lut 2011    Temat postu:

+- mówisz ze czesi nie zakładali 3 pierścieni też tak myślałem i nie chce tu się wymądrzać ale jak rozbierałem silnik to na tłoku i cylku były te same nr wybite wiec jestem pewny ze moja jawka na bank ma od org 3 pierścieni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Nie 20:05, 06 Lut 2011    Temat postu:

potwierdzam 3 pierścienie, chyba zależnie od rocznika to było montowane. Trzeci pierścień daje większe tarcie ale też trochę lepszą kompresję, Silnik nie osiąga takich obrotów i jego charakterystyka ulega zmianie, jest mocniejszy na dole. Jak kto lubi i jaki typ jazdy preferuje choć w tak małych silnikach to i tak dużej różnicy nie czuć. Dla porównania w SHL/WSK/WFM stosowano magneta o różnej wadze, a przy silnikach wiatrowskich montowano także małe kółko pod zębatka sprzęgła (choć to do końca nie jest wyjaśnione po co), silniki różniły się momentem obrotowym w różnych zakresach obrotów. Te z cięższym magnetem nie osiągały takiej mocy jak te z lżejszym ale za to miały większy moment i płynniej oddawały moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alan890
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłakowo

PostWysłany: Pon 16:36, 07 Lut 2011    Temat postu:

Skoro temat jest w miarę świeży i nie został zamknięty pytam się czy na tłoku 3 pierścieniowym można jeździć na dwóch pierścieniach i jeśli tak to powinny być to dwa pierwsze od głowicy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin