Składanie przednich amortyzatorów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotruś
Nowy
Nowy



Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:21, 08 Lip 2016    Temat postu: Składanie przednich amortyzatorów

Cześć,

mam problem - w mojej Jawie 20 przednie zawieszenie to jeden wielki patent: po dwie tulejki dorabiane z nie wiadomo czego, dodatkowo trzymane dorabianymi wkrętami itd.

Muszę to zrobić jak należy - czyli tak jak było w oryginale. Chcę się upewnić, że przednie "golenie" (17 i 18 ), czyli te części, przez które przechodzi oś koła, trzymają się z przodu tylko na wcisk tulejk (21)i. Sprężyny są łapane przez śruby (23) od góry i nie są w żaden sposób trzymane przez golenie.

Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi to potwierdził. Dodatkowo wrzucam schemat tego zawieszenia na którym bazuję:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotruś dnia Pią 13:22, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mati_pl xD
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: WLPK

PostWysłany: Sob 2:43, 09 Lip 2016    Temat postu:

Cześć,

Tak, można potwierdzić twoje słowa. golenie od dołu pracują w tulejkach, a od góry zabezpieczone są śrubką (elementami nr. 23).

Tak od siebie dodam parę myślę, że cennych informacji Wink

Golenie wchodzą w takie plastikowe tulejki

W nich pracują (ślizgają się po nich), więc muszą mieć odpowiedni luz. Goleń jest od góry zabezpieczony sprężyną. Od góry śrubka nr. 25 służy do nakręcenia sprężyny. W goleniu jest odpowiedni żłobek, również do wkręcenia sprężyny.

Z tulejkami jest problem, gdy kupimy nadwymiarowe, lub gdy mamy pogięte lagi. Wtedy golenie nie ślizgają się tak jak powinny. Przy wbijaniu nowych tulejek do elementu 19 należy sprawdzić, czy goleń pracuje w niej swobodnie. Jeśli tulejka stawia zbyt duży opór, należy ją rozwiercić rozwiertakiem nastawnym. Sprawdzanie luzu należy dokonywać, gdy tuleja jest wbita w element 19, ale nie głęboko, tylko równo z kołnierzem elementu 19. Wtedy mamy możliwość rozwiercenia i ewentualnego popchnięcia tulejki we właściwe miejsce. Sprawdzamy ją, gdy jest wbita z jednego prostego powodu - tuleja zaciska się i zmniejsza swoją średnicę wewnętrzną.

W elemencie 19 na jeden goleń przypadają po dwie tulejki (w sumie jest ich 4). należy je wbić, tak jak pokazano na rysunku.


Przy składaniu lag, należy dobrze nasmarować stałym smarem powierzchnię tulejek, sprężyn oraz zabezpieczyć całość elementami gumowymi nr. 27, aby zapobiec wnikaniu zabrudzeń i pisaku do elementów zawieszenia.

Pozdrawiam mati.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mati_pl xD dnia Sob 2:44, 09 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin