Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Różne skrzynie biegów?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:49, 21 Lip 2010    Temat postu: Różne skrzynie biegów?

Witam.
Słyszałem kiedyś, chyba nawet na tym forum, że w silnikach 223 montowano skrzynie o różnych przełożeniach.

Szukam przyczyny tego, że moja zJawa, nawet świeżo po remoncie całego silnika, na zębatce 12z z, wyciska tylko 63km/h (licznik rowerowy). Chyba, że mam kiepsko dotarty cylinder Almotu (nie osiąga wysokich obrotów), albo skaszaniony gaźnik. Bo innej przyczyny nie widzę.

Chyba, że opona enduro na tylnej osi daje aż taki opór. (?)

To jak jest z tymi skrzyniami? Wszystkie 223 miały te same przełożenia, czy różniły się wersjami?
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Śro 21:56, 21 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Śro 22:03, 21 Lip 2010    Temat postu:

Silniki 223 miały jedną i tą samą skrzynię. Moim zdaniem to licznik rowerowy jest źle ustawiony. Radziłbym zmierzyć jakimś innym pojazdem jadąc obok siebie. pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawlo300
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 1224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SZABDA /BRODNICA

PostWysłany: Czw 15:13, 22 Lip 2010    Temat postu:

skrzynie te same były co do pytania o oponę na pewno większe opory stawia niż opona szosowa......... to zależy też jak zrobiłeś ten remont i na jakich częściach wszyscy wiemy jakie są dzisiejsze części i jaka jest ich jakość także to odbija się na osiągach............. no jeżeli źle dotarłeś to też się na osiągach odbije jeżeli w ogóle dotarłeś........ ale to wszystko wymieniałeś czy tylko cylek i tłok??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Buczko
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Krapkowice

PostWysłany: Czw 15:17, 22 Lip 2010    Temat postu:

Z tego co słyszałem to była jakaś edycja limitowana z cztero biegową skrzynią, ale było tak mało sztuk, że teraz żadnej nie dostaniesz, a szkoda, bo mój ogar potrzebował by czwartego biegu :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
juskief
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Świdnik k. Lublina

PostWysłany: Czw 16:11, 22 Lip 2010    Temat postu: Re: Różne skrzynie biegów?

Mac napisał:

Słyszałem kiedyś, chyba nawet na tym forum, że w silnikach 223 montowano skrzynie o różnych przełożeniach.
Mac


Prawdopodobnie były 2 rodzaje przełożeń, ale bardzo się nie różniły, chociaż prędkość różniła się o ok. 5 do 10 km/h.

EDIT: Pisał to kiedyś użytkownik krzysiek025


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez juskief dnia Czw 16:14, 22 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mac
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 441
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:41, 22 Lip 2010    Temat postu: Re: Różne skrzynie biegów?

juskief napisał:
Mac napisał:

Słyszałem kiedyś, chyba nawet na tym forum, że w silnikach 223 montowano skrzynie o różnych przełożeniach.
Mac


Prawdopodobnie były 2 rodzaje przełożeń, ale bardzo się nie różniły, chociaż prędkość różniła się o ok. 5 do 10 km/h.

EDIT: Pisał to kiedyś użytkownik krzysiek025


O właśnie, dzięki za info. Nie mogłem tego namierzyć, mimo szukania.

Czyli mamy, zakładając tą inną wersję skrzyni, oponę z kostkami, i jak raz zamiast 75 jest 65.

A licznik jest ustawiony co do milimetra z obwodem koła, sprawdzane na odcinku 10 i 100 metrów, oraz porównywane z jakimś motocyklem.

Co do remontu, sobie nie mam nic do zarzucenia, silnik odpicowany na maxa na nowych czeskich łożyskach, jedynie co, to cylinder 60ccm, który miałem już w motorze. Docierał poprzedni właściciel. Wał czeski, z silnika o małym przebiegu. Żadnego polskiego śmiecia w tym silniku nie ma.


EDIT:
Przyjrzałem się tabliczce, "TYP VOZIDLA" (Cool) 223.2
Co to oznacza? Czy po tym numerze można zidentyfikować, którą wersję skrzyni mam?
Pozdrawiam,
Mac


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mac dnia Sob 20:58, 24 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin