Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Regulacja gażnika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
garden92
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: z Katowic

PostWysłany: Pią 19:20, 02 Lut 2007    Temat postu: Regulacja gażnika

Gaźnik reguluje się na dostatecznie rozgrzanym silniku. Przed przystąpieniem do regulacji gaźnika należy się upewnić, czy do cylindra nie napływa tzw. "fałszywe" powietrze przez nieszczelności lub przez obluzowaną świecę, gdyż przeprowadzona w tym przypadku regulacja nie da pożądanego skutku. Obroty biegu jałowego silnika (również przy dostatecznie nagrzanym silniku) reguluje się za pomocą śruby przepustnicy i śruby biegu jałowego. Regulację przeprowadza się w następujący sposób:

1.Srubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza.

2.Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika.

3.Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika.

4.Następnie przymykać przepustnicę.

5.Gdy w pracy silnika następują nowe zakłócenia, odkręca się znowu śrubę biegu jałowego i postępuje się w ten sam sposób tak długo, aż się uzyska równomierną pracę silnika przy odpowiednio małej prędkości obrotowej. Chcąc zwiększyć moc silnika musimy dać bogatszą mieszankę, co uzyskamy przez pociągnięcie do góry iglicy przepustnicy. Otwór przelotowy w dyszy głównej paliwa jest kalibrowany z dużą dokładnością i dlatego nie wolno go rozwiercać ani zaklepywać dla zmiany średnicy. Jeżeli chcemy zmienić stosunek mieszanki przy średniej prędkości obrotowej, musimy przesunąć zapinkę na iglicy przepustnicy w inne położenie. W celu wzbogacenia mieszanki podciągamy iglicę przepustnicy do góry i odwrotnie dla zubożenia mieszanki opuszczamy iglicę niżej. Położenie iglicy należy zmieniać, przesuwając ją najwyżej o jeden rowek, po czym należy sprawdzić pracę silnika podczas jazdy. Ważną rzeczą jest przestrzeganie szczelnego połączenia między gaźnikiem i filtrem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zwirex
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stargard szczeciński

PostWysłany: Nie 12:11, 24 Maj 2009    Temat postu:

Ej koleszko! Jak się dokręci śrubę wolnych obrotów (tą srebrną po środku ze sprężynką) to obroty będą większe Wink. Aby wyregulować rozgrzewa się silnik, wkręca do oporu i wykręca powoli. Jeśli przygasa to lekko dokręcamy aby płynnie chodził. Należy pamiętać, że na zimnym silniku będą obroty lekko wyższe, a po rozgrzaniu spadną. I regulacja gaźnika nie polega tylko na regulacji wolnych obrotów, bo jeszcze zostaje iglica, która powinna być na dotarciu na 1 rowku od dołu, a na normalnej jeździe na 2. Ja mam założony stożek, więc mam cały czas na 1 aby dostał więcej mieszanki. Chyba najtrudniejszym do wyregulowania jest poziom paliwa w komorze pływakowej. Należy odkręcić ten dekielek do którego wchodzi wężyk, wyciągnąć pływak i odmierzyć suwmiarką (zaznaczyć jakimś gwoździem w środku komory pływakowej) poziom równy rozpylaczowi (to do czego wchodzi ten złoty "pręcik") i odmierzyć od tego około milimetr. Następnie włożyć pływak i założyć pokrywę i odkręcić na chwilkę kranik. Po paru sekundach zakręcić kranik i szybko zdjąc pokrywę, aby nic więcej nie skapło do komory i sprawdzić na jakim poziomie jest paliwo nie ruszając pływaka. Jeśli jest mniej niż powinni być to podginamy blaszkę (leciutko!!!) na pokrywię w górę. Jeśli za dużo to przeciwnie-w dół. Należy to robić bardzo ostrożnie, gdyż jest bardzo mała granica między laniem paliwem, a muleniem silnika.
Aha i jeszcze jedno-śrubą wolnych obrotów nie dawkujemy powietrza tylko całej mieszanki!!! Nie dziwie się, że masz 4 ostrzeżenia, skoro nic nie wiesz o motorach a się udzielasz i wprowadzasz innych w błąd. Jeśli jeździsz tak samo jak masz pojęcie o motorach to ja bym proponował kupić jakiegoś chińczyka skuter i jeździć sobie zamulone 40km/h chociaż na patelni prawie 60km/h ;]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zwirex dnia Nie 12:27, 24 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin