Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damianos200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzele ( mazowieckie )
|
Wysłany: Wto 10:18, 22 Lut 2011 Temat postu: Pytanie odnośnie szlifu cylindra . |
|
|
Witam . Mam pytanie na ile można maksymalnie zeszlifować czeski cylinder , chciałem kupić tłok na allegro na 10 szlif czyli 40,50 mm . Czy da rade na tyle zeszlifować czeski cylinder ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
piotr.m
Częsty bywalec

Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 17:52, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
skoro robią takie tłoki to znaczy że się da
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 17:55, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
tłok może nie być od jawki
z tego co się orientuję to chyba max co sie da to 40.00
ale nie będę gadał niesprawdzonych rzeczy. więc nie ręczę za to info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piotr.m
Częsty bywalec

Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 17:57, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
holipa, istnieją takie tłoki do jawki tutaj masz przykład [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 18:01, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
no istnieją. ale tylko przy czeskim cylku. polski nie wstrzyma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 18:38, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
holipa napisał: | no istnieją. ale tylko przy czeskim cylku. polski nie wstrzyma  |
dokładnie, ja proponuje iść do zakładu gdzie szlifują i tam zapytać czy to wytrzyma, jak tuleja będzie za cienka to może pęknąć podczas pracy. To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damianos200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzele ( mazowieckie )
|
Wysłany: Wto 18:47, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No do najbliższego zakładu mam 30 km wiec jak pojadę to już z tłokiem i cylindrem do szlifu . Więc jak radzicie kupić ten tłok czy lepiej nie ryzykować ? Dodam że mam czeski cylinder z oznaczeniem " B " .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sniiKe
Wymiatacz

Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Drawski Młyn [wlkp]
|
Wysłany: Wto 19:21, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
To nie lepiej na przeszlifować na bodajże drugi szlif? ("A" to pierwszy, tak to było??)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sniiKe dnia Wto 19:23, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
Wymiatacz

Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 51 razy Ostrzeżeń: 4/5 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 20:23, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
moskit122 napisał: | To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem. |
ja już na tokarce robiłem 4ty nadwymiar i 5ty do autosana jak miałem staż.
do jakiegoś mana 4ty też robiłem.
podstawa to dobre zamocowanie bębna w uchwycie tokarni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
yookez
Wymiatacz

Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kąty walichnowskie
|
Wysłany: Wto 20:25, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ja ci proponuję kupić tłok od 55cmm i dać razem z cylkiem do szlifu:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Wto 21:58, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
holipa napisał: | moskit122 napisał: | To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem. |
ja już na tokarce robiłem 4ty nadwymiar i 5ty do autosana jak miałem staż.
do jakiegoś mana 4ty też robiłem.
podstawa to dobre zamocowanie bębna w uchwycie tokarni  |
taa idzie, mi chodziło o to że czasem nie ma co już toczyć, jak bęben jest konkretny to można ale jak ścianka jest za cienka a my jeszcze chcemy przetoczyć, żeby kolejny nadwymiar wszedł to nie ma najmniejszego sensu bo taki bęben pęknie po kilku tys km
tak samo z tuleją w cylindrze, można to przetoczyć ale jak ścianka będzie za cienka, przyjdzie temperatura i tuleja może czasem pęknąć robiąc dużo szkody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
piotr.m
Częsty bywalec

Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Wysłany: Wto 22:17, 22 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
sniike, A,B,C to są oznaczenia cylindra a nie po którym jest szlifie, a co do autora tematu to nie robił bym tego szlifu na 40,50, po pierwsze tuleja może nie wytrzymać, a po drugie, jak zrobisz ten szlif to po zużyciu gładzi już nic z nim nie zrobisz, chyba że wstawisz nową tuleję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
damianos200
Częsty bywalec

Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chorzele ( mazowieckie )
|
Wysłany: Śro 9:45, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
No to zrobię tak kupie tłok po 8 szlifie czyli 40,00 mm . Czeski cylinder to wytrzyma bo to przecież jest te niby 60 ccm . A jak z docieraniem takiego cylindra , nie będzie się za mocno grzał ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
moskit122
Wymiatacz

Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Śro 10:30, 23 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
nie powinien, większe znaczenie ma tu pasowanie części i styl docierania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|