Pytanie odnośnie szlifu cylindra .

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damianos200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzele ( mazowieckie )

PostWysłany: Wto 10:18, 22 Lut 2011    Temat postu: Pytanie odnośnie szlifu cylindra .

Witam . Mam pytanie na ile można maksymalnie zeszlifować czeski cylinder , chciałem kupić tłok na allegro na 10 szlif czyli 40,50 mm . Czy da rade na tyle zeszlifować czeski cylinder ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 17:52, 22 Lut 2011    Temat postu:

skoro robią takie tłoki to znaczy że się da Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 17:55, 22 Lut 2011    Temat postu:

tłok może nie być od jawki Wink

z tego co się orientuję to chyba max co sie da to 40.00
ale nie będę gadał niesprawdzonych rzeczy. więc nie ręczę za to info


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 17:57, 22 Lut 2011    Temat postu:

holipa, istnieją takie tłoki do jawki tutaj masz przykład [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 18:01, 22 Lut 2011    Temat postu:

no istnieją. ale tylko przy czeskim cylku. polski nie wstrzyma Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 18:38, 22 Lut 2011    Temat postu:

holipa napisał:
no istnieją. ale tylko przy czeskim cylku. polski nie wstrzyma Razz

dokładnie, ja proponuje iść do zakładu gdzie szlifują i tam zapytać czy to wytrzyma, jak tuleja będzie za cienka to może pęknąć podczas pracy. To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzele ( mazowieckie )

PostWysłany: Wto 18:47, 22 Lut 2011    Temat postu:

No do najbliższego zakładu mam 30 km wiec jak pojadę to już z tłokiem i cylindrem do szlifu . Więc jak radzicie kupić ten tłok czy lepiej nie ryzykować ? Dodam że mam czeski cylinder z oznaczeniem " B " .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sniiKe
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Drawski Młyn [wlkp]

PostWysłany: Wto 19:21, 22 Lut 2011    Temat postu:

To nie lepiej na przeszlifować na bodajże drugi szlif? ("A" to pierwszy, tak to było??)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sniiKe dnia Wto 19:23, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Wto 20:23, 22 Lut 2011    Temat postu:

moskit122 napisał:
To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem.

ja już na tokarce robiłem 4ty nadwymiar i 5ty do autosana jak miałem staż.
do jakiegoś mana 4ty też robiłem.

podstawa to dobre zamocowanie bębna w uchwycie tokarni Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Wto 20:25, 22 Lut 2011    Temat postu:

ja ci proponuję kupić tłok od 55cmm i dać razem z cylkiem do szlifu:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 21:58, 22 Lut 2011    Temat postu:

holipa napisał:
moskit122 napisał:
To tak jak z bębnami hamulcowymi w ciężarówkach, można dać 1 nadwymiar, 2, trzeci już mało kto robi bo za duże ryzyko awarii w trasie a na czwarty to chyba jeszcze nawet klocków w sklepie nie miałem.

ja już na tokarce robiłem 4ty nadwymiar i 5ty do autosana jak miałem staż.
do jakiegoś mana 4ty też robiłem.

podstawa to dobre zamocowanie bębna w uchwycie tokarni Twisted Evil


taa idzie, mi chodziło o to że czasem nie ma co już toczyć, jak bęben jest konkretny to można ale jak ścianka jest za cienka a my jeszcze chcemy przetoczyć, żeby kolejny nadwymiar wszedł to nie ma najmniejszego sensu bo taki bęben pęknie po kilku tys km
tak samo z tuleją w cylindrze, można to przetoczyć ale jak ścianka będzie za cienka, przyjdzie temperatura i tuleja może czasem pęknąć robiąc dużo szkody


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
piotr.m
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

PostWysłany: Wto 22:17, 22 Lut 2011    Temat postu:

sniike, A,B,C to są oznaczenia cylindra a nie po którym jest szlifie, a co do autora tematu to nie robił bym tego szlifu na 40,50, po pierwsze tuleja może nie wytrzymać, a po drugie, jak zrobisz ten szlif to po zużyciu gładzi już nic z nim nie zrobisz, chyba że wstawisz nową tuleję

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damianos200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzele ( mazowieckie )

PostWysłany: Śro 9:45, 23 Lut 2011    Temat postu:

No to zrobię tak kupie tłok po 8 szlifie czyli 40,00 mm . Czeski cylinder to wytrzyma bo to przecież jest te niby 60 ccm . A jak z docieraniem takiego cylindra , nie będzie się za mocno grzał ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 10:30, 23 Lut 2011    Temat postu:

nie powinien, większe znaczenie ma tu pasowanie części i styl docierania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin