Pomoc w wyborze walu
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boas43
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 0:33, 07 Mar 2009    Temat postu: Pomoc w wyborze walu

Witam.

Od kilku lat jestem posiadaczem Ogara 200 ,któremu to przydałoby się już zrobić remont generalny silnika.I zwiazku z tym mam pytanie do doświadczonych użytkowników tego forum.

Jako ,że mam już 35 lat nie interesuje mnie żaden TUNING ,ale jedynie doprowadzenie silnika do stanu oryginalnego.

I teraz pytania :

- jaki wał polecacie i skąd (allegro,sklepy internetowe itp. ) !!!

- gdzie można zakupić w Polsce jakieś czeskie części do silnika ewentualnie bardzo dobre polskie zamienniki ( zębatki ,wałki itp )

Dodam ,że interesują mnie tylko części dobrej jakości a nie tzw "szmelc".

Proszę Was o "mądre " wypowiedzi .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 10:48, 07 Mar 2009    Temat postu:

Witam nowego forumowicza,
Niestety przez ogólnodostępne źródła ciężko znaleźć dobre części. Wały "wzmocnione" z allegro nie są co prawda najgorszej jakości, ale lepiej polować na oryginały. Jak to zrobić? Na allegro rzadko się zdarzają okazje, więc trzeba poszukiwać ogłoszeń w gazetach (bardziej popularnych np. anonse, ale także tych mniej czytanych). Czasem jest też dobrze zaglądnać na allegro do działu części do zabytkowych motocykli. Często gęsto sprzedają tam rzeczy ciekawe i tanie (bo niektórzy nie wiedzą co mają). Ogólnie rzecz biorąc pytać, dużo czytać i poszukiwać po wsiach w `dziadkowych` szopach.

Wał typu "podróba z allegro" jeszcze jakoś ujdzie i można go założyć, ale tłoka radziłbym poszukać oryginalnego. Łożyska zewnętrzne wału i te do skrzyni montujemy współczesne- Np skf'y, simmeringi tak samo.

Ogólnie rzecz biorąc jak nie znajdziesz 100% części oryginalnych, to poluj chociaż na tłok- bo to on jest najczęściej przyczyną niezadowolenia uzytkowników 223. Ponadto gaźnik podróbka nie jest wart jego zakupu- nawet za 50zł. Reszta części to mogą być w zasadzie podróbki, bo nie odgrywają zasadniczej roli w pracy silnika (no może poza platynkami- też warto szukać oryginalnych "PAL")

Części sprzedawane w sklepach internetowych (np agmot.pl) są sprowadzane z Węgier, Rumunii, czy produkowane u polskich rzemieślników. Nie polecam kupować nieoryginalnych części przez internet- każda jest inna Wink Lepiej wszystko "wymacać" zanim się kupi

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem objaśnić co i jak z tymi częściami.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 10:51, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boas43
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Sob 10:58, 07 Mar 2009    Temat postu:

Dziękuje za pierwszą ,a jakże konkretna odpowiedź.Fakt zarejestrowałem się dopiero teraz ale na forum zaglądam od jakiegoś czasu Smile))

Wczoraj tak sobie siedziałem do późna w nocy i czytałem różne opinie na temat oryginalnych rzeczy ,np. tłoki ,gaźnik,cylinder itd. i stwierdziłem ,że ile ludzi tyle stwierdzeń ,że jego dana część jest oryginalna.Jeden twierdzi ,że tłok na dwa pierścienie jest oryginał,drugi że na trzy Sad

Jak rozróżnić poszczególne te części ,że są oryginalne : wał , tłok itp.

Co do łożysk to już mam zakupione właśnie SKF - y i bdb uszczelniacze.No ale z tym nie było kłopotu Smile))Teraz kłopoty widzę ,że się dopiero zaczną ,że zdobyciem tych rzeczy co poszukuje .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hakuj
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 1697
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 5/5
Skąd: Cieszyn - okolice

PostWysłany: Sob 11:03, 07 Mar 2009    Temat postu:

proponuję przejżec jeszcze ten temat , może coś pomoże Wink
http://www.jawa50.fora.pl/tutoriale,23/warsztaty-i-sklepy-ranking-adresy,4823.html

pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Sob 11:06, 07 Mar 2009    Temat postu:

Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 11:36, 07 Mar 2009    Temat postu:

Cytat:
Jak rozróżnić poszczególne te części ,że są oryginalne : wał , tłok itp.
Wał oryginalny (nowy) zwykle jest pakowany w szary papier przesączony środkiem smarującym. Ma łożysko ślizgowe główki korbowodu (tulejka), sam wał jest zwykle koloru brązowego, lub ciemnostalowego. Korba ma dokładnie oszlifowane wszelkie wypływki.

Wał nieoryginalny jest lśniący, ma często łożysko igiełkowe w główce korby, ogólnie widać po nim kiepskie wykonanie.


Tłoki. Tu jest tyle opinii ile ludzi. Ja się trzymam słów Patricka, że czeskie miały 2 pierścienie. Słyszałem jednak opinie, że były i 3 pierścieniowe- pewnie tego się nigdy nie dowiemy. Ja rozbierałem raz oryginalny silnik z 3 pierścieniowym tłokiem- jednak eksponat do dzisiejszych czasów się nie zachował. Możemy natomiast sprawdzić czy tłok jest dobry czy nie:

Tanie podróbki tłoków wykonywane są z materiału AK12. Jest to materiał który nie trzyma w ogóle parametrów, nie stosuje się go normalnie na tłoki, ale wiadomo, oszczędności. Charakteryzuje się tym, że jest bardzo lśniący, na stopce, bądź denku od wewnątrz ma "AK12". Jeżeli już jesteś zmuszony coś takiego zamontować, to trzeba go 2 godziny `wyparzyć` w oleju o temp ok 200stopni i pasować od nowa do cylka

Tłoki oryginalne są często grafitowane- czyli matowe. Nie ma napisu AK12, najczęściej posiadają 2 rowki na pierścienie. Występują zwykle na 3 i 4 szlif.

Cylindry
Szlif oryginalnego cylindra nie wpływa na pogorszenie się osiągów silnika, czy warunków jego pracy. Nie musimy szukać fabrycznie nowego czeskiego cylindra- wystarczy zrobić porządny szlif. Oryginalny cylinder ma gładkie żeberka, nieoryginalny- chropowate. Cylinder nieoryginalny (z Almotu) nie jest taki zły, ale lepiej mieć oryginalny

Gaźnik:
Oryginalny gaźnik ma na pokrywie komory pływakowej odlane "made in czechoslovakia" i znaczek jikova. Oprócz tego zwykle matowy, nie ma niedoskonałości w odlewie.

Nieoryginalny nie ma napisu na pokrywie, jest lśniący i pod światło widać jak trochę zmienia barwę (troche jak ocynk na blasze). Wykonany kiepsko, widać niedoskonałości w odlewie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stopakropa
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:39, 07 Mar 2009    Temat postu:

PatrickM napisał:
Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego.

ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek15
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 366
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 2/5

PostWysłany: Sob 19:19, 07 Mar 2009    Temat postu:

stopakropa napisał:
PatrickM napisał:
Oryginalne czeskie tłoki zawsze były 2 pierścieniowe.
3 pierścienie to pomysł narodu polskiego.

ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać

a ja powiem tylke że oryginalnie mątowali 3 i 2 pierścieniowe takiej jest moje zdanie bo ja w swojej ma 3 pierścieniowy nie almot Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bazalt
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 2159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 64 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: Sob 19:55, 07 Mar 2009    Temat postu:

Jeżeli masz blisko do Czech to [link widoczny dla zalogowanych] strona się dość długo ładuje (bynajmniej mi xD) i tam są raczej lepszej jakości części niż w Polsce ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PatrickM
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 789
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów Małopolski (13 km od Rzeszowa)

PostWysłany: Sob 20:12, 07 Mar 2009    Temat postu:

stopakropa napisał:

ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać


Ośmieszasz się traktując wikipedię jako profesjonalne żródło danych. Zaraz wejdę na wiki i wpiszę że oryginały były 4 pierścieniowe. Uwierzysz?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PatrickM dnia Sob 20:13, 07 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Sob 20:24, 07 Mar 2009    Temat postu:

A mi się wydaje że oryginalne były i takie i takie. Może te 2 pierścieniowe to było początek albo koniec produkcji. Albo taz z 3 pierścionkami było

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Woitus
Nowy
Nowy



Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:20, 07 Mar 2009    Temat postu:

na skanach z ksiazeczki obslugi widac ze tlok mial 3 pierscienie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lopez
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 2300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Suchedniów

PostWysłany: Sob 22:58, 07 Mar 2009    Temat postu:

Oryginalne czechosłowackie Jawki miały w większości 2 pierścieniowe tłoki. Większośc (jak nie wszystkie) ogary miały tłoki 3 pierścieniowe. To wymysł Polaków, co nie znaczy że lepszy do tego silnika... Ja bym nie brał pod uwagi serwisówki, gdyż po przeczytaniu jej kilkanaście razy znalazłem kilka błędów i głupot.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
stopakropa
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:10, 08 Mar 2009    Temat postu:

PatrickM napisał:
stopakropa napisał:

ja bym się z Tobą nie zgodził, ponieważ, na wikipedii pisze, że orginalnie były 3 pierścienie, podobnie twierdzi mój sąsiad, który kiedyś miał sporo jawek, ale kiedy się ożenił, musiał je posprzedawać


Ośmieszasz się traktując wikipedię jako profesjonalne żródło danych. Zaraz wejdę na wiki i wpiszę że oryginały były 4 pierścieniowe. Uwierzysz?

taktuje ją jako JEDNO ze źródeł i na pewno nie głowne, ani profesjonalne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
boas43
Nowy
Nowy



Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Nie 19:19, 08 Mar 2009    Temat postu:

Ok panowie .Tylko spokojnie Smile Temat był założony jako pomoc w zdobyciu info na temat oryginalnych części do Ogara 200 ,a zrobiło się z niego burzliwa dyskusja na temat tłoków.

Wczoraj w nocy rozpołowiłem silnik i na już potrzebuje wszelkich info gdzie mogę zakupić oryginalne lub bdb jakości :

- wał
-tłok(nominał)
-gażnik
-zapłon

i teraz nie wiem co zrobić bo połowa trybów i zębatek mam dobrych a kilka nadaje sie na szmelc- czy wymieniać wszystkie czy tylko te dobre ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin