Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Oddławianie poprzez cięcie kolanka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
futrzaczek2
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 20:23, 05 Cze 2009    Temat postu: Oddławianie poprzez cięcie kolanka

Wesołego jajeczka!

Zainteresowałem się dziś oddławieniem swojego Ogara poprzez skrócenie kolanka wchodzącego w wydech. Ma to ponoć umożliwić wejście układu wydechowego w rezonans.
Problem mój jest następujący: rezonans zachodzi przy ściśle określonej częstotliwości, w tym wypadku - przy określonej ilości obrotów/minutę. Jest zatem wiadome, że przy ciut innych obrotach silnika rezonansu nie będzie.

Jak to więc jest z tym rezonansem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Profi
Moderator
Moderator



Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 2167
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 68 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Ozimek/Gliwice

PostWysłany: Pią 20:34, 05 Cze 2009    Temat postu:

mówiąc krótko: tnij

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
futrzaczek2
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pią 20:40, 05 Cze 2009    Temat postu:

Profi napisał:
mówiąc krótko: tnij

Super.
Ale chcę wiedzieć, czemu mam ciąć.
No, to tyle Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 21:11, 05 Cze 2009    Temat postu:

Ponieważ 2suw jak dostaje opór spalin to cofa je do cylindra i w tym efekcie dławi (np. zawirowywacz spalin w skuterku) a jak je utniesz to spaliny stawią mniejszy opór dzięki czemu silnik będzie lepiej pracował.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sniiKe
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 549
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Drawski Młyn [wlkp]

PostWysłany: Sob 5:51, 06 Cze 2009    Temat postu:

ja właśnie tne kolanko, a czy to tylko lepiej chodzi czy też vmax większy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
futrzaczek2
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 6:07, 06 Cze 2009    Temat postu:

Zastanawiam się nad tym, gdyż czuć, że nieco mocy mu brakuje... Bylejakie wzniesienie i na trójce ledwo chechła. Jednakowoż, wczoraj odkryłem, że znowu mi świecę zalewa, toteż opuściłem iglicę w dół i jest znacznie lepiej - wzniesienia mu niestraszne Cool Na v-max mi nie zależy, byleby miał wigor pchać moje 92kg.

Pytanie zadałem, gdyż lekko obca jest mi tematyka silników (aczkolwiek coraz mniej obca Razz ) Dotychczas w elektronice siedziałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinex94
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 7:01, 06 Cze 2009    Temat postu:

Ja uciąłem i jestem zadowolony, motorek inaczej chodzi.

Filmik poglądowy:
http://www.youtube.com/watch?v=rer_fR7nPZ4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Sob 7:03, 06 Cze 2009    Temat postu:

futrzaczek2 tnij kolanko kup większe dysze i kruciec oddławiony i załóż 11z z przodu jak masz inną chyba że masz 11z o zostaw i skoro siedziałeś w elektronice to zrób sobie takie coś http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=cs&u=http://www.jawa.xf.cz/index.php%3Fpage%3Dtyristor-30let&ei=PBQqSqL8K4WO_QbwprWBCw&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.jawa.xf.cz/index.php%253Fpage%253Dtyristor-30let%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DAbV http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=cs&u=http://www.jawa.xf.cz/index.php%3Fpage%3Dtyristor_zap&ei=ZRQqSsTTGcPDsgajt-SeDA&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.jawa.xf.cz/index.php%253Fpage%253Dtyristor_zap%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3DpbV ten moduł polepsza prace silnika mniej pali łatwiej zapala ma wyższe obroty równiej chodzi itp poprawia on charakterystyke silnika sam tego nie sparawdzałem ale w wakacjie może sobie to zrobie ponieważ czytałem i kardzy spobie to chwali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
futrzaczek2
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 11:24, 06 Cze 2009    Temat postu:

Arrow tara 512
Króciec jest oddławiony (duża dziura), gaźnik ponoć też (pytałem przy zakupie), zębatki nie zmieniam bo jest fajnie. Zaś ten zapłon tyrystorowy... Można, ale po co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
galakty
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 682
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:21, 06 Cze 2009    Temat postu:

futrzaczek chcesz wiedziec czemu uciecie kolanka poprawia prace silnika? chcesz? To zdejmij caly tlumik, zostaw tylko kolanko albo caly wywal przejedz sie i wtedy zrozumiesz co robi dlugie kolanko Smile

Ja ucialem na 5cm wiecej nic nie daje

Pozdro

Ps. Ja sie nie bawie w zaplony bateryjne... nie ma zbyt duzego powodu... chcesz wiecej mocy kup lepszy silnik to tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 17:47, 06 Cze 2009    Temat postu:

Na jawkowym tłumiku o zjawisku rezonansu ciężko mówić Smile
Cytat:
Jest zatem wiadome, że przy ciut innych obrotach silnika rezonansu nie będzie.
Rezonans jest w pewnym zakresie obrotów, nie w określonym punkcie. To tak gwoli ścisłości.
Zmniejszenie kolanka zmniejszy opór spalin i przyczyni się do tego, że "pseudorezonans" zostanie lepiej osiągnięty. Coś tam te spaliny się odbijają, ale czyste zjawisko rezonansu to nie jest. Tnij zatem póki możesz Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez macq dnia Sob 17:50, 06 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tara512
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: łowicz

PostWysłany: Nie 19:00, 07 Cze 2009    Temat postu:

galakty to nie jest zapłon bateryjny tylko modół zapłonowy żeby go założynie trzeba ni w elektryce zmieniać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin