Kierunki - 2 pytania

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 22:46, 11 Lut 2009    Temat postu: Kierunki - 2 pytania

Witam

Chce zainstalować kierunki do Jawy 50 mustang. Pomyślałem żeby do tyłu (światło pozycyjne) wsadzić 8 diod LED, co daje około 4W "wolnej" energii na cewce od świateł, co niestety daje jeszcze za słabe efekty. Do kierunków chce zastosować 2x4W żarówki. Czy mogę drugą żarówke 4W podpiąć pod cewke zapłonową?

PS: Czy 4W to nie za mało? Bo jeśli chodzi o przerywacz to będzie elektroniczny wiec to nie problem, tylko c z widocznością?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 23:04, 11 Lut 2009    Temat postu:

Cytat:
Czy mogę drugą żarówke 4W podpiąć pod cewke zapłonową?
Zależy w jakim sensie, ale generalnie- niebardzo
Cytat:
PS: Czy 4W to nie za mało
Mało mało, tzn. zależy jakie zastosujesz kierunkowskazy. Ja mam oryginalnie u siebie bodaj 8W [nie mówię o jawce ofc] czy jakoś tak i nie ma problemu z widocznością. Jak wpakujesz 2x4W w dobry klosz, to powinno być ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 23:17, 11 Lut 2009    Temat postu:

Co rozumiesz przez "dobry klosz"? Ja miałem na oku takie [link widoczny dla zalogowanych]


A czy jest jakiś inny sposób na podłączenie kierunków, niż zmiana cewek oświetleniowych na zapłonowe? Bo jeśli nie można podłączyć się pod zapłonową to nie wiem skąd wziąć dodatkową energie dla kierunków :/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 23:33, 11 Lut 2009    Temat postu:

Taki kierunek z linka powinien dać radę.

Cytat:
A czy jest jakiś inny sposób na podłączenie kierunków, niż zmiana cewek oświetleniowych na zapłonowe?
Akumulator... innego wyjscia nie ma

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tojtas
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 23:37, 11 Lut 2009    Temat postu:

No tak, tylko jak go ładować? Te 4W wystarczą?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tojtas dnia Pią 16:13, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Pią 18:53, 13 Lut 2009    Temat postu:

Po pierwsze nie mozesz mieszac instalacji wyoskiego napiecia z niskiego. Czyli zaplon ma byc osobno i swiatla. Mysle, ze zastapienie cewek zaplonowymi to nie jest specjalny problem. Ewentualnie przy zastosowaniu energooszczdnych diod na lampe z tylu i do kierunkow mozna taka instalacje zrobic. Co do 4W na kierunek to troszke malo. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
macq
Emerytowany Moderator
Emerytowany Moderator



Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 132 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 20:02, 13 Lut 2009    Temat postu:

tojtas napisał:
No tak, tylko jak go ładować? Te 4W wystarczą?
Dajmy na to, że montujesz aku 6V 8Ah, czyli:
*Montujesz układ stabilizacji napięcia i prądu, albo po prostu jeździsz cały czas na światłach. Wtedy akumulator jest ładowany.
*Kiedy włączasz kierunkowskaz, to już cewki nie wydalają i część potrzebnej energii daje akumulator. Wiadomo, że z włączonymi kierunkami się nie jeździ, włącza się co najwyżej na parę sekund, więc akumulator się nie będzie rozładowywał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Sob 12:32, 14 Lut 2009    Temat postu:

Wlasciwie tak to tak! Akumulator nigdy nie da sie zrobic w bambuko. Np. gdy moc swiatel jest dokladnie taka sama jak cewek i teoretycznie swiatla pobieraja cala ta moc, rozladowany akumulator powiedzmy, ze "przygasi" swiatla, wezmie im czesci energi i sie bedzie ladowal. Gdy sie naladuje prawie cala moc trafia na swiatla. Akumulator takze daje energie, gdy brakuje jej w ukladzie zasilania. Dziala wiec, jak taka gabka. Lecz jak wspomnial macq, aby sie nie zepsul nalezy jedzic ciagle z wlaczonymi swiatlami. W innym wypadku regulator,wiec nadal uwazam, ze warto zainwestowac w bezawaryjne czesci, czyli cewki zaplonowe. Ich wymiana jest prosta i skuteczna, przy podlaczeniu dokladnie takim samym jak cewek orginalnych daje instalacje swietlna 12V co poszerza mozliwosci uzytych czesci. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin