Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tojtas
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 22:46, 11 Lut 2009 Temat postu: Kierunki - 2 pytania |
|
|
Witam
Chce zainstalować kierunki do Jawy 50 mustang. Pomyślałem żeby do tyłu (światło pozycyjne) wsadzić 8 diod LED, co daje około 4W "wolnej" energii na cewce od świateł, co niestety daje jeszcze za słabe efekty. Do kierunków chce zastosować 2x4W żarówki. Czy mogę drugą żarówke 4W podpiąć pod cewke zapłonową?
PS: Czy 4W to nie za mało? Bo jeśli chodzi o przerywacz to będzie elektroniczny wiec to nie problem, tylko c z widocznością?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23:04, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Czy mogę drugą żarówke 4W podpiąć pod cewke zapłonową? | Zależy w jakim sensie, ale generalnie- niebardzo
Cytat: | PS: Czy 4W to nie za mało | Mało mało, tzn. zależy jakie zastosujesz kierunkowskazy. Ja mam oryginalnie u siebie bodaj 8W [nie mówię o jawce ofc] czy jakoś tak i nie ma problemu z widocznością. Jak wpakujesz 2x4W w dobry klosz, to powinno być ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tojtas
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 23:17, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Co rozumiesz przez "dobry klosz"? Ja miałem na oku takie [link widoczny dla zalogowanych]
A czy jest jakiś inny sposób na podłączenie kierunków, niż zmiana cewek oświetleniowych na zapłonowe? Bo jeśli nie można podłączyć się pod zapłonową to nie wiem skąd wziąć dodatkową energie dla kierunków :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 23:33, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Taki kierunek z linka powinien dać radę.
Cytat: | A czy jest jakiś inny sposób na podłączenie kierunków, niż zmiana cewek oświetleniowych na zapłonowe? | Akumulator... innego wyjscia nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
tojtas
Częsty bywalec

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 23:37, 11 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
No tak, tylko jak go ładować? Te 4W wystarczą?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tojtas dnia Pią 16:13, 13 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Pią 18:53, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze nie mozesz mieszac instalacji wyoskiego napiecia z niskiego. Czyli zaplon ma byc osobno i swiatla. Mysle, ze zastapienie cewek zaplonowymi to nie jest specjalny problem. Ewentualnie przy zastosowaniu energooszczdnych diod na lampe z tylu i do kierunkow mozna taka instalacje zrobic. Co do 4W na kierunek to troszke malo. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
macq
Emerytowany Moderator

Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 3317
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 132 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 20:02, 13 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
tojtas napisał: | No tak, tylko jak go ładować? Te 4W wystarczą? | Dajmy na to, że montujesz aku 6V 8Ah, czyli:
*Montujesz układ stabilizacji napięcia i prądu, albo po prostu jeździsz cały czas na światłach. Wtedy akumulator jest ładowany.
*Kiedy włączasz kierunkowskaz, to już cewki nie wydalają i część potrzebnej energii daje akumulator. Wiadomo, że z włączonymi kierunkami się nie jeździ, włącza się co najwyżej na parę sekund, więc akumulator się nie będzie rozładowywał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
pks100
Moderator

Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: z Rudy Slaskiej
|
Wysłany: Sob 12:32, 14 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Wlasciwie tak to tak! Akumulator nigdy nie da sie zrobic w bambuko. Np. gdy moc swiatel jest dokladnie taka sama jak cewek i teoretycznie swiatla pobieraja cala ta moc, rozladowany akumulator powiedzmy, ze "przygasi" swiatla, wezmie im czesci energi i sie bedzie ladowal. Gdy sie naladuje prawie cala moc trafia na swiatla. Akumulator takze daje energie, gdy brakuje jej w ukladzie zasilania. Dziala wiec, jak taka gabka. Lecz jak wspomnial macq, aby sie nie zepsul nalezy jedzic ciagle z wlaczonymi swiatlami. W innym wypadku regulator,wiec nadal uwazam, ze warto zainwestowac w bezawaryjne czesci, czyli cewki zaplonowe. Ich wymiana jest prosta i skuteczna, przy podlaczeniu dokladnie takim samym jak cewek orginalnych daje instalacje swietlna 12V co poszerza mozliwosci uzytych czesci. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|