Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Czw 19:21, 18 Sty 2007 Temat postu: Jaki akumulator?? |
|
|
Chce w swoim ogarku założyć akumulator 6V tylko niewiem jaki. Do ogarka mam zamiar zalozyc swiatlo stop i chce żeby byly mocniejsze swiatla. Doardzcie mi jaki akumulator kupic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sir_headly
Wymiatacz
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 1096
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Okolice Tomaszowa Lubelskiego
|
Wysłany: Czw 21:25, 18 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Tam masz wszystko opisane;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 12:52, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jesli chodzi o aku do naszych sprzetow, to mysle, ze dobrym bylby "Akumulator CT 12Ah 6V", jest to bateria żelowa w technologii AGM, szczelna, bezobsługowa... albo tez mozesz kupic zalewany kwasem "6V 11AH FIAMM".
Tyle, ze w nim bedziesz musial zalac elektrolitu, a pozniej dolewac wody destylowanej...- malo praktycznie...
Ze wzgledu na swoje parametry <wg mnie> to wlasnie one najlepiej nadaja sie do Jawek czy Ogarkow...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 13:35, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ja myslalme o 6V 5Ah tylko niewiem dokladnie co to Ah oznacza. Wytlumaczcie mi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 14:23, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ah (amperogodzina). Nie za bardzo chce mi sie tu rozpisywac o tym :p ale im wiecej tych "Ah`ow" tym dluzej akumulator bedzie Ci "trzymal". Uzywajac tej jednostki, mowimy o jego pojemnosci...
Dlatego 12Ah czy 11Ah bedzie lepszym niz 5Ah, chocby ze wzgledu, na rozwiazanie ladowania w naszych sprzeciorach..
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 15:38, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
minis napisał: | Ah (amperogodzina). Nie za bardzo chce mi sie tu rozpisywac o tym :p ale im wiecej tych "Ah`ow" tym dluzej akumulator bedzie Ci "trzymal". Uzywajac tej jednostki, mowimy o jego pojemnosci...
Dlatego 12Ah czy 11Ah bedzie lepszym niz 5Ah, chocby ze wzgledu, na rozwiazanie ladowania w naszych sprzeciorach..
Pozdrawiam |
Ale to np 12 AH bedzie sie dluzej ladowac . Nierozumiem tego za bardzo to czyli ten 5 Ah bedzie trzymal 5 godzina 12Ah 12 godzin??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 16:44, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
hehe, bo nie wiesz minis . Pozwolisz, że opiszę mu dokładniej .Amperogodzina (Ah) to jednostka pojemności akumulatorów generalnie. Oznacza to ile amper dostarczy akumulator w ciągu godziny, np. Aku 12 Ah dostarczy 12 A prądu przez 1 godzinę. Można też inaczej liczyć: aku 12 Ah dostarczy 6 A prądu przez 2 godziny. np. jak masz żarówki 6V20W to jest to 3,3A a z tyłu masz żarówkę 6V5W jest to niecałe 1A, razem 4A z hakiem. Aku 6V 12Ah pozwoli na ok. 3 godziny świecenia tych żarówek.
odp na pyt omena:
Aku nie będzie się dłużej ładował (każdy aku powinno się ładować nie więcej niż 10 godzin odpowiednim napięciem lub albo i natężeniem). 12V aku w pojazdach ładowany powinien być napięciem 14,4V góra 15V, a w warunkach domowych, znaczy się np w garażu, natężeniem 1/10 jego pojemności, np. jak jest 12 Ah to musi być ładowany natężeniem 1,2 A nie więcej, nie mniej.
2 pyt. Będzie trzymał tyle ile piszesz, a nawet może więcej ale tak jak Ty napisałeś, to będzie trzymał tylko 1 A. Pozdrawiam, jak coś to wal, a Ci pomoge.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
MiNiŚ
ADMINISTRATOR
Dołączył: 01 Lip 2006
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 109 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Polszy :)
|
Wysłany: Pią 17:14, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ty <b>Jawkowicz</b> a z golej dupy w pysk bys chcial?
Na serio nie mialem za bardzo czasu pisac, a Ty szybko po necie poszperales i swiecisz
A tak poza tym, to nie smie watpic w Twa wiedze
No ale konczymy offtopa, bo bedzie ostrzezonko od szanownego grona administracyjnego :devil:
<b>omenn</b> a sprawe ladowania masz zalatwiona..? Bo wiesz, bez prostowniczka i regulatora ciezko bedzie ladowaniem aku...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MiNiŚ dnia Pią 18:25, 19 Sty 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 17:29, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No dobra dzieki za wytlumaczenie teraz tak jak chce zalozyc tylko swiatlo stopu to ile
potrzebne bedzie AH??Czy to ma jakies znaczenie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Pią 19:26, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ale chcesz mieć ładowany aku? Obojętnie jaki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 21:38, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tak chcę mieć ładowany aq 6V 5Ah tylko iewiem czy taki jest wystarczajacy ale chyba tak. Oprocz tego stopu chce zeby byly jeszcze mocniejsze swiatla. I mam jeszcze jedno pytanie czy muszę zmieniać 2 cewki od śwateł na zapłonowe ?? Ile one mogą kosztować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Pią 22:30, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
powinien wystarczyc byly nawet wersje simsonow ktore zamiast aku mialy 4x baterie AAA a wszystko to samo co w normalnym ale dobra bo sie denerwujecie jak mowie o simkach dziewczeta joke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
omenn
Bywalec
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Pią 23:09, 19 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ale musze zmieniac te cewki świetlne na zapłonowe??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kojot
Wymiatacz
Dołączył: 07 Sty 2006
Posty: 2473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Barcice
|
Wysłany: Sob 7:21, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
po co ? zostawiasz wszystko tak samo tylko jedna z cewek tych od swiatel bierzesz robisz uklad graetz'a i podpinasz jako ladowanie do aku. reszte juz z aku podpinasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jawkowicz
Wymiatacz
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Sob 9:59, 20 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Nieeee. Prądnica nie wydoi z ładowaniem. Cewki świetlne dają 10W 3V połączone szeregowo dają 6V 20W co wystarczy na słabe światła i rozładowuje aku. Musisz zmienić na zapłonowe, odłączyć jeden koniec drutu od rdzenia cewki i oba końce drutów połączyć do ~ na mostku graetza. Później mostki połączyć + do +, - do - i minus do masy, a plus do świateł i robisz rozgałęzienie między światłami a mostkami, wstawiasz diode krzemową (półprzewodnikową), żeby na wolnych obrotach, kiedy jest większe napięcie na aku, żarówki nie rozładowywały niego. Po diodzie podłączasz aku, a między diodą, a aku możesz jeszcze podłączyć światło stop, kierunki itp. Zrób z tymi cewkami i sprawdź jakie są na nich napięcia i natężenie. Podaj mi je tu, a później jeszcze pogadamy. Pozdrawiam Jawkowicz, pisz jak czegoś nie kumasz.
PS. Diode dostaniesz w sklepie elektronicznym, najlepiej diode półprzewodnikową D22-10-01.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|