Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Ułańska fantazja mechaniora :)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Fajne, dziwaczne, inne...
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 16:36, 18 Sty 2011    Temat postu: Ułańska fantazja mechaniora :)

Pomyślałem, że może ktoś chce zobaczyć jaką to ludzie mają fantazję...
Kupiłem za grosze na bazarze silnik do jawki, potrzebowałem kilka oryginalnych śrubek, zostawię pewnie jeszcze kilka części, reszta pójdzie pewnie na sprzedaż. Dzisiaj nudząc się pomyślałem iż mogę w końcu zabrać się za jego rozbiórkę, oto pierwsze efekty ułańskiej fantazji poprzedniego właściciela (czy też jego mechanika):

uszczelka, jakże śliczna, gdyby nie sprzęgło to wcale by nie trzeba było dziury w kartonie robić Smile


i druga strona... nakrętka samokontrująca na wale na pewno zapobiegnie samowolnemu odkręceniu Smile



i bardzo ciekawy sposób zabezpieczania sprężyn sprzęgłowych. Podkładki też grubsze, tjuner pewnie jakiś, sprzęgło wzmocnione, utwardzone... szkoda tylko że kosz sprzęgłowy prawie się wyrwał z nitów...




to dopiero początek, jeszcze pewnie kilka zdjęć będzie. Najbardziej zastanawia mnie co zżarło śrubki od kapy i silnika bo prawie wszystkie są sześciokątne z naciętym rowkiem (nie mowie, że to źle ale co się stało z oryginalnymi?).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maciek2777
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:14, 18 Sty 2011    Temat postu:

Oryginalne śrubki silnik wessał razem z powietrzem i wypuścił przez wydech przy 20000 obr/min Very Happy

Myślę, że dużo nie zapłaciłeś za silnik, bo ja bym za to więcej jak 15zł nie dał...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yookez
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 06 Sie 2009
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kąty walichnowskie

PostWysłany: Wto 17:23, 18 Sty 2011    Temat postu:

ładnie Very Happy podoba mi się tuning ja ma jego miejscu bym nakładł smaru zamiast oleju do sprzęgła

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dawidek
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: SANDOMIERZ

PostWysłany: Wto 19:18, 18 Sty 2011    Temat postu:

Pewnie i tak ciekł olej ;p
Ja widziałem lepsze fazy w silniku z wski Wink zębatka zdawcza przyspawala do wałka, klin na wale tak samo i zamiast sylikonu to farbą koleś uszczelnił... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Strzelba95
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Wto 20:37, 18 Sty 2011    Temat postu:

to chyba lepsze niż zespawać połówki albo kartery które jakimś cudem miały dziury poklejone (pospawane) niby xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Wto 21:57, 18 Sty 2011    Temat postu:

wałek zdawczy dość często ludzie spawali kiedyś bo się nikomu zabezpieczyć dobrze nie chciało, co do klinu to nic... u kumpla dziadek w komarku magneto przyspawał Smile
a uszczelki z tektury nie ciekną, bo takie kiedyś się montowało, tylko trzeba je zaimpregnować, tak samo jak składanie na farbę, do teraz wielu tak robi bo to jest całkiem szczelne ale po co się męczyć skoro można zrobić to lepiej Smile

zobaczymy co będzie dalej, pewnie nie tak szybko bo silnik będzie obiektem testów i wzorem do zrobienie ściągacza do rozpoławiania, ktoś rzucił rękawicę na forum...Smile
ale wizja jest, oczywiście wszystko udokumentuje zdjęciami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Śro 10:07, 19 Sty 2011    Temat postu:

Zapowiada się ciekawie, szczególnie ten ściągacz Smile tak więc <b>moskit122</b>, czekamy Smile
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 14:44, 04 Lut 2011    Temat postu:

AmaSoft napisał:
Zapowiada się ciekawie, szczególnie ten ściągacz Smile tak więc <b>moskit122</b>, czekamy Smile
Pozdrawiam.


mówisz, masz Smile











mocno nieporęczny, zjeżdża z wału, wymaga poprawek, ale co najważniejsze cholernie skuteczny, rozkłada silnik bez wybijania tulejki ustalającej z przodu. Skręciłem go lekko, rozszedł się silnik, delikatnie podważyłem śrubokrętem karter na środku, a później z tyłu, puknąłem młotkiem w wałek startera (z tyłu tulejka wybita), dokręciłem bardziej, znów lekko śrubokrętem żeby wyrównać i silnik ładnie się rozszedł.
Ściągacz pasuje wyłącznie po stronie zapłonu, korzystam z dziur i gwintów pokrywy, nie zapłonu bo są za słabe. W miejscu zaczepu o karter trzeba by podłożyć jakąś gumę, wszystko dokładnie wymierzyć i zespawać tym gdzie przykręca się śruby (bądź zrobić to z jednego kawałka blachy), gwint zrobić drobnozwojowy albo przyspawać jeszcze nakrętke (ja miałem od dołu bo gwint puścił, jak się zresztą spodziewałem)
śrubę lepiej by było dobrać twardszą a na końcu dospawać nakrętkę (tak żeby można było w nią włożyć kulkę od łożyska)

ogólnie sprzęt kosztował mnie kawałek blachy, płaskownika, śrubkę i nakrętkę, 2 śruby wykorzystałem od kapy, reszta to oczywiście moja praca w ilości 1 godzina. Można było szybciej, dokładniej, lepiej ale mi się nie chciało.

silnik tragicznie w środku nie wygląda, uszczelka standard... metrowa tektura i dużo szlamu, wał zardzewiały, skrzynia wygląda na całkiem nową, zęby wszystkie, tryb rozrusznika zazębia się bez problemu, jak by ktoś chciał coś z tego to pisać, kartery pójdą najpewniej na złom





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Pią 17:28, 04 Lut 2011    Temat postu:

Ciekawy silniczek, nie ma co Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Pią 20:28, 04 Lut 2011    Temat postu:

Zębatkę zdawczą w wsk też zaspawaną miałem, ale szybko sie z tym uporałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Makster_26
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Zielone płuca polski

PostWysłany: Sob 8:52, 05 Lut 2011    Temat postu:

Ja sam musiałem zaspawać w mojej wsk bo nijak nie można było dokręcić. Nasmarkane troche migomatem i trzymałoWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek1818
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 1165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn (okolice;Gryzliny)

PostWysłany: Sob 9:09, 05 Lut 2011    Temat postu:

Wczoraj widziałem w ogarze coś, co przyprawiło mnie o ból głowy. W miejscu, gdzie należy przymocować stopkę centralną był wspawany pręt i dwie rurki, ktoś próbował dorobić stopki na patencie ale mu nie wyszło. Było trochę cięcia fleksem...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Fajne, dziwaczne, inne... Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin