Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kris
Nowy

Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 15:36, 13 Lut 2012 Temat postu: Który schemat instalacji w jawce 23-23A??? |
|
|
Witam
Przeszukałem całe forum i nie znalazłem tego co mnie nurtuje więc założyłem nowy wątek.
Niedawno robiłem remont w jawce mustang. Silnik i nadwozie już są zrobione została elektryka. Z tego co znalazłem są 2 schematy 23 i 23A i teraz nie wiem jak podłączyć swoją instalację. Czy to ma w_ogóle jakieś znaczenie, który wybiorę a jeśli nie ma to, który jest lepszy. Do tego poprzedni właściciel założył z tyłu 3 diody przyklejone taśmą do tektury, zostawić to czy wyrzucić i wstawić normalne, jawkowe, światło?
PS: żarówka przednia była na 12V ale kupiłem już nową 6V.
Z góry wielkie dzięki za pomoc wszelaką.
To kiepsko żeś kolego szukał. Bardzo kiepsko. | AmaSoft
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Nowicjusz
Wymiatacz

Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 16:00, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Generalnie nie wiem jak mogą być jakieś różne schematy ta instalacja jest tak prosta że prościej się nie da. Najlepiej daj linki do tych schematów albo najlepiej weź jakiś z tego forum. Np:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kris
Nowy

Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:23, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
jawa 23elektryka3cf.jpg
Niestety jako świeży formumowicz nie mam możliwośći wklejania linków ze względu na blokadę antyspamową.
Jeśli wpiszesz sobie w google grafika tą treść:
jawa 23elektryka3cf.jpg
to na pierwszym miejscu pojawią się właśnie te 2 schematy o których pisałem wyżej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
dede46
Częsty bywalec

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 19:51, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
jedyne czym się różnią te instalacje to mocą iskrownika nic więcej i mocą żarówek przednich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
jakubas101
Wymiatacz

Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Okolice Grudziądza
|
Wysłany: Pon 20:52, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Instalacja Jawki i tak jest na 6V czyli żarówkę masz jak najbardziej na miejscu. Jeśli chcesz to mogę Ci poopowiadać jak sobie zrobić ładne światło do tyłu na LED'ach. Zobacz sobie jak to wygląda u mnie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Konstrukcja bardzo prymitywna ale jak widać daje radę.
Co do schematów to bez różnicy. Jeden jest analogiczny do drugiego także nie ma znaczenia który wybierzesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Wesoły Koń
Bywalec

Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Józefów( pod Warszawą)
|
Wysłany: Pon 21:09, 13 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jak chcesz mogę ci powiedzieć jak zrobić aku na 12v z ładowaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
kris
Nowy

Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 6:20, 14 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za pomoc. Co do ledów to zobaczę jak swiecą te co sa założone natomiast za aku dziekuję ale będzie za bardzo nie-oryginalnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Adampio
Nowy

Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 10:39, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Odgrzebię ten temat bo bardziej ogólny niż powtarzający się o żarówce w tylnej lampie, choć o tę żarówkę m.in. mi chodzi
Najpierw chciałbym potwierdzić zasady ogólne: rozumiem, że oryginalna Jawka nie ma żadnego regulatora napięcia i/lub mostka prostowniczego czyli tym samym pracuje na prądzie przemiennym pobieranym z trzech cewek, w których indukuje się prąd w wyniku wirowania w ich pobliżu kola magnesowego. Z jednej cewki zasilany jest zapłon, a z dwóch pozostałych zasila się światła i klakson.
No i wydajność tych dwóch cewek jest tak dobrana, że nawet przy wysokich obrotach generowane pod obciążeniem napięcie nie spali żarówek lub cewki w klaksonie.
Nie do końca rozumiem natomiast myk z żarówką tylnej lampy podłączonej "równolegle" z żarówką reflektorową. Domyślam się że jest to zabezpieczenie przed spaleniem tylnej żarówki gdyby spaliła się żarówka przednia. Wychodzi mi, że gdy świeci się żarówka reflektorowa to napięcie ją zasilające jest jednocześnie podawane na żarówkę tylna, natomiast masa żarówki tylnej jest osiągana przez drugie (zimne) włókno żarówki reflektorowej.
Można prosić o potwierdzenie lub zaprzeczenie?
No i pytanie szczegółowe: jak w takiej instalacji zachowają się "żarówki" LEDowe?
Co do zasady każda z nich powinna migać, stosownie do prędkości obrotowej silnika.
LED tylko z tyłu raczej nie jest narażony na spalenie ale powinien działać tylko na długich lub krótkich,w zależności od tego jak zostanie włożona żarówka w oprawkę.
Ale co się stanie jeśli w reflektor włoży się LED-a na trzonku BA20D?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|