Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
JAWA 50 OGAR 200 jaka cewka ? ile V ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bob95
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:51, 10 Maj 2011    Temat postu: JAWA 50 OGAR 200 jaka cewka ? ile V ?

Witam jak widać jestem nowy i zielony. W piątek ma do mnie przyjechać silnik jawa 50 ogar 200 i tu się rodzą dwa pytania jak sprawdzić na ile "V" żeby wiedzieć jaka cewkę do kupić słyszałem ze ponoć 8v jeżeli tak to jak bym kupił 6v to coś bym popsuł Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaworznik
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Siemidarżno

PostWysłany: Śro 5:20, 11 Maj 2011    Temat postu:

Możesz założyć obojętnie jaką cewkę 8 V lub 6 V to nie ma różnicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 8:15, 11 Maj 2011    Temat postu:

Zależy o jaką cewkę ci chodzi.
Jeśli cewka W/N czyli ta "butelkowa" pod bakiem to możesz założyć cewkę 8V lub 6V (ja polecam 6V). Jeśli chodzi o cewki w iskrowniku to są 3, jedna zapłonowa (która ma 6V) i dwie świetlne (które mają po 3V każda, a że są połączone szeregowo to dają razem 6V) Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bob95
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 12:33, 11 Maj 2011    Temat postu:

chodzi mi o cewkę "butelkowa" bo kupiłem sam silnik .Cewka chyba nie wiem dokładnie bo tylko z opowieści ze 8v. 8v jest droga i chciałem kopic 6v ale czy mi coś się nie zepsuje albo szybciej nie popsuje.Wg dzięki za szybka odp i jeszcze mam mała prośbę jeżeli macie taki schemat podłączenia cewki był bym bardzo wdzięczny wiem sam schematy na google ale ja bym chciał taki kolorowy "heh".Jeszcze raz DZIĘKI !

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Śro 12:39, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 13:23, 11 Maj 2011    Temat postu:

Cewka 8v daje lepszą iskrę na wyższych a 6v na niższych, różni się tylko grubością drutu uzwojenia pierwotnego. Daj na 8v bo jest oryginalnie w jawkach.
Co do podłączenia kabli to jeden pin idzie na mase, a drugi do iskrownika z platynek i kondensatora; środkowy kabel zaś to kabel wysokiego napięcia i idzie on do fajki i świecy.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bob95
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 15:17, 11 Maj 2011    Temat postu:

jeszcze raz wielkie dzięki WIELKIE DZIĘKI za pomoc a ja mam do wyboru 6v lub 16 to biorę 6v "adrianek" i jeszcze raz dzięki za instrukcje !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 18:31, 11 Maj 2011    Temat postu:

Adrianek napisał:
Cewka 8v daje lepszą iskrę na wyższych a 6v na niższych



Sorry ale największa głupota jaką słyszałem...
Cewka w iskrowniku daje 6v czyli przy maxymalnyxh obrotach silnika wytworzy ok. 7V dlatego Czesi założyli 8V żeby w "razie czego" się nie spaliła od zbyt wysokiego napięcia. Butelkowa 6V da większą iskrę w każdym zakresie obrotów dlatego polecam założenie 6V, bo cewka 8V nie zostanie zasilona takim napięciem jakim powinna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bob95
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:00, 11 Maj 2011    Temat postu:

to ja troszkę zgłupiałem hehe ale ok ale jak bd większa iskra to bd trzeba coś regulować zapłon trochę się zapędziłem i pochwaliłem ale ok a co do podłączenia dobrze napisał ? a wracając do czego napisałeś to co by się stało 12v ? i jeszcze z tego co wywnioskowałem to 6v może się szybciej spalić ? a cewke ta kupuje http://moto.allegro.pl/cewka-butelkowa-6v-cz-jawa-mz-simson-i1595143972.html lub http://moto.allegro.pl/cewka-butelkowa-6v-cz-jawa-mz-simson-i1574083549.html przy okazji pytam bo nie chce robić nowych tematów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Śro 20:04, 11 Maj 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Śro 20:22, 11 Maj 2011    Temat postu:

Cewka ci się nie spali, nie bój żaby Wink Sam mam i od roku tak jeżdżę, jeszcze problemów z iskrą nie miałem Wink

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adrianek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Śro 20:58, 11 Maj 2011    Temat postu:

Zmierz sobie impulsy miernikiem jawek 50. Zobacz ile mają volt przy jakich obrotach...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jakubas101
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 778
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Okolice Grudziądza

PostWysłany: Śro 21:27, 11 Maj 2011    Temat postu:

Musiałby być wskazówkowy bo elektronicznie mają problem z "nadążeniem" chyba, że jakiś bardzo dobry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jawek 50
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Poddębice

PostWysłany: Czw 7:00, 12 Maj 2011    Temat postu:

Przy maxymalnyxh obrotach cewka zapłonowa bez obciążenie wytworzy ci ok. 15-20V

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawek 50 dnia Czw 7:00, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 1869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 51 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw 7:17, 12 Maj 2011    Temat postu:

jakubas101 oscyloskop jeśli już

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bob95
Nowy
Nowy



Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 16:42, 12 Maj 2011    Temat postu:

ok tak zrobię ale nie wspomniałem ze muszę go poskładać pomożecie mi to podłączyć co do czego

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bob95 dnia Czw 16:44, 12 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2689
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Czw 17:10, 12 Maj 2011    Temat postu:

oba czarne kable mają być podłączone do młoteczka a konkretniej do sprężyny do tego trzeci kabel który pójdzie do cewki WN, młoteczek (sprężynę i kable w miejscu przykręcenia trzeba odizolować od masy odpowiednimi podkładkami

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin