Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MagnuuM
Wymiatacz
Dołączył: 02 Maj 2010
Posty: 359
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 12:20, 19 Lis 2010 Temat postu: Jawa 50 Instalacja 12V |
|
|
Siemka
Chcę w jawce zrobić instalację 12V co do tego potrzeba oprócz aku bo to oczywiste jak to wszystko podłączyć jakeś schematy lub coś w tym stylu (nie chcę robić kierunków) chcę tylko żeby były śwatła 12V i STOP bo te seryjne to masakra jakaś.
Za sensowne i pomocne odpowiedzi będą pochwały
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 15:43, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Na twoim miejscu zrobił bym dwa rodzaje zapłonu: jeden bateryjny (z aku) a drugi tak jak masz teraz tylko ze mostkiem gretza Wszystkie cewki w magnecie wymienić na zapłonowe. 1 cewka- pod zapłon, 2 i3 cewka pod ładowanie aku. Te dwie cewki łączymy szeregowo żeby razem dały 12V 30W i podłączasz to pod aku i prowadzisz od aku resztę elektryki tak jak to chcesz. A tamtą pierwszą cewkę podłączasz pod mostek Gretza i dajesz plus pod stacyjkę i do magneta. Najlepiej zrób sobie tak jak ja mam że bierzesz "+" z aku podłączasz pod jakiś przełącznik i również do magneta. Jest to bardzo przydatne np przy odpalaniu masz zawsze mocną iskrę i się bardzo łatwo odpala. Jak odpali to wyłączasz na tym przełączniku i będzie chodzić z silnika. Bo jeśli zostawisz tak włączony to może rozładować aku. Tylko pamiętaj żeby tą cewkę podłączyć pod mostek gretza zapobiega to przepalaniu świec ( moja wytrzymała w takim układzie już 3000km i nadal trzyma) jeśli masz jakieś pytania to pisz mam nadzieje że pomogłem Tu masz schemat
[link widoczny dla zalogowanych]
i opis:
1- magneto
2- mostki gratza
3- bezpiecznik 10A
4- stacyjka
5- aku
10- klakson
11- przełącznik świateł
12- światło stop
14- światło tylnie
15- czujniki stopu
Są tam dwa błędy: po pierwsze przy przedniej żarówce pisze liczba "3" pomyliłem się. A drugi to nie ma przełacznika tego zapłonu. przepraszam za kłopot:) pozdr
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lisekilt dnia Pią 16:01, 19 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 16:58, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Wg. mnie to najpierw podłącz cewki szeregowo, dopiero po tej operacji poprowadź kable do jednego mostka, cewki zasilającej zapłon nie ruszaj, niech będzie jak była (nikomu tam nie przeszkadza ). Akumulator wielkości 7-10Ah może być, bo na nie będzie zbyt dużego poboru prądu, jeśli nie montujesz kierunków, ładowanie w tym wypadku będzie wystarczające
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 17:20, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | Wg. mnie to najpierw podłącz cewki szeregowo, dopiero po tej operacji poprowadź kable do jednego mostka, cewki zasilającej zapłon nie ruszaj, niech będzie jak była (nikomu tam nie przeszkadza ) |
Po pierwsze nie powinno się łączyć albo wgl nie można wszystkich cewek do jednego mostka! Ponieważ każda cewka wytwarza inny prąd. A po drugie to jest lepiej przerobić to z ta cewką na zapłon ponieważ nie będzie palić świec i będzie to mocniejsze bo będzie prąd wyprostowany (stały)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 19:19, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
W sumie to czy połączysz cewki za czy przed mostkiem, to napięcie i tak z każdej diody będzie inne, więc w praktyce wychodzi na to samo.
A jak w oryginale są podłączone cewki w Jawce? oczywiście że szeregowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 19:24, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
jawek 50 napisał: | A jak w oryginale są podłączone cewki w Jawce? oczywiście że szeregowo |
no tak ale oryginalnie nie ma mostków gratza. Lecz mi się wydaje że te połączenie za mostkami będzie lepsze ponieważ będzie się łączyć już wyprostowany prąd chociaż to i to będzie działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jawek 50
Wymiatacz
Dołączył: 23 Lip 2010
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Poddębice
|
Wysłany: Pią 19:28, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Nie ma się co sprzeczać, każda wersja jest prawidłowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lisekilt
Bywalec
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pią 19:30, 19 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
dokładnie to już sobie kolega wybierze odpowiednia wersje pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jucha12
Nowy
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Odrzykoń
|
Wysłany: Śro 14:26, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze małe pytanko . A te mostki Gratza to o jakich parametrach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|