Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:59, 29 Cze 2013 Temat postu: Długość iskry podczas zapłonu. |
|
|
Witam
Czy to prawda, że in krótszy czas trwania iskry tym lepiej. Mi się wydaję, że na odwrót, ale mogę się mylić. Jak to jest na prawdę??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Nie 4:15, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Im dłuższa odległość pomiędzy elektrodami tym napięcie pomiędzy nimi musi być większe. Zależy w cYm ta iskra występuje:p w np w wyłącznikach chodzi o to by łuku (iskry) nie było a w jawce czy ogarze masz spracyzowane jaka odległość ma być pomiędzy elektrodami świecy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 8:23, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ale mi tutaj chodzi o długość trwania iskry. Myślałem nad tym, żeby zrobić np. 3 iskry jedna zaraz po drugiej, może by to pomogło na wolnych obrotach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 9:08, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wg mnie długość trwania iskry albo jest albo nie jest wystarczająca, bo jak pojawia się pierwsza iskra i zapali ona część mieszanki to reszta mieszanki będzie się dalej zapalać nie od iskry a od już rozpalonej mieszanki, więc każda kolejna iskra mija się z celem. Jak chcesz dopalać spaliny to chyba by trzeba za komorą rezonansową w rurze wydechowej, ale to w sumie nic nie daje (no może coś dla ekologii).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:43, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Ok, ale to chyba nie pomoże w jakiś sposób powstawaniu spalania stukowego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
snikers1991
Wymiatacz
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1516
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: wodzisław śląski// MZ ETZ 251
|
Wysłany: Nie 15:54, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
mateuszrjzr napisał: | Myślałem nad tym, żeby zrobić np. 3 iskry jedna zaraz po drugiej, | rozwiń myśl jakbyś chciał to uczynić? - co nie znaczy że to bezsensowne ale ciekawe
Cytat: | może by to pomogło na wolnych obrotach... | pomorze regulacja silnika ewentualnie regeneracja/ wymiana gaźnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mateuszrjzr
Bywalec
Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:29, 30 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
generator hv na trafie z fiata 126(nie testowane) albo z trafa od tv. Przy dużej częstotliwości to będzie wyglądać jak jednolita iskra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nowicjusz
Wymiatacz
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 31 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 7:00, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wg mnie lepiej by było gdyby na każdy cylinder były trzy iskry na raz (w jednym momencie), ale w jawce to chyba niewykonalne. A jak chcesz mieć bardzo równe obroty jałowe (a przy tym niskie) to właduj zapłon elektroniczny z modułem który zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu zależnie od obrotów (im niższe tym zapłon późniejszy, im wyższe tym zapłon wcześniejszy).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
moskit122
Wymiatacz
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 120 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin
|
Wysłany: Pon 15:02, 01 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
wiele iskier w jednym punkcie nic nie daje bo pierwsza zapali mieszankę a reszta już nie będzie miała co, jest sens w robieniu kilku świec i zapłonu w kilku punktach bo można wtedy dać uboższą mieszankę a spalanie stukowe pojawi się później, oczywiście przy odpowiednio zaprojektowanej komorze spalania podniesiemy moc ale... w jawce jest trochę mało miejsca na 2 świece a już na pewno autor tematu nie włoży ogromnej kasy na testy takiego rozwiązania ani pewnie nie potrafi zwirtualizować procesu spalania by zaprojektować komorę... ogólnie myślę że koniec tematu i bez sensu dalej to ciągnąć zamiast myśleć o wielu iskrach lepiej kombinować żeby była jedna ale przede wszystkim żeby była zawsze a także żeby występowała w odpowiednim momencie bo na niskich obrotach przy iskrowniku problemem głównie jest zanikanie iskry (na bardzo wysokich zresztą też...)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|