Akumulator 12V, a cewka butelkowa 8V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kartot
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:42, 04 Paź 2012    Temat postu: Akumulator 12V, a cewka butelkowa 8V

Witam, czy cewka w/n 8V da radę współpracować z akumulatorem 12V?

I drugie pytanie, czy 3 cewki (2 świetlne i zapłonowa) przy iskrowniku, połączone równolegle (za mostkami prostowniczymi) zapewnią odpowiednie ładowanie takiego akumulatora przy zapłonie bateryjnym?



Dodam tylko, że akumulator ma zasilać lampy z przodu i z tyłu oraz kierunkowskazy (i oczywiście dawać iskrę).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kartot dnia Czw 19:52, 04 Paź 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 19:54, 04 Paź 2012    Temat postu:

Co do cewek ładować będą, i niby grać będzie, ale pamiętaj że każdy dodatkowy element to straty mniejsze większe ale zawsze. To raz. Dwa przednia lampa przygasa ze względu na niskie obroty silnika (gdy jest fabrycznie założona) na akumulatorze będzie świecić mocno cały czas ale wtedy ładowanie będzie za słabe by uciągnąć przednią lampę i w rezultacie może paść AQ (po dłuższym czasie). Trzy czy oprócz zapłonu bateryjnego masz coś jeszcze (kierunki STOP)? Cztery akumulator żelowy zdechnie śmiercią szybką ponieważ jest wrażliwy "elektronicznie" na skoki napięć, a ty mu nie zapewnisz optymalnych warunków. Pięć cewka 8V troszkę popracuje ale na dłuższą metę padnie, to tak jakbyś wsadził do samochodu żarówkę z komarka, trochę poświeci i nawet mocno. Generalnie jeśli wsadzisz ten akumulator to musisz być gotowy sprawdzać ile "prądu" ci zostało by ci na trasie lampki nie padły, a o tym że skrajne rozładowanie akumulatora jest zabójcze dla niego nie muszę wspominać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kartot
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:11, 04 Paź 2012    Temat postu:

Waham się między założeniem akumulatora 6V, a 12V. Czytałem trochę na forum o instalacji 12V i generalnie jest ona uważana za lepszą. W planach mam kupienie cewki w/n na 12V, ale zanim to zrobię muszę się zadowolić 8 woltową.

Do akumulatora chciałem podłączyć lampy przednie i tylnie, kierunki i stop. Mógłbym też przezwoić cewki przy iskrowniku, ale to chyba dość precyzyjna robota.

Czyli raczej zainstalować zwykły kwasowy 6V? Czy 6Ah sprawdzi się?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 6:46, 05 Paź 2012    Temat postu:

Jawka nie ma fabrycznego ładowania więc jeśli założysz coś extra to będziesz musiał pilnować stanu akumulatora. Najlepiej by było przewinąć cewki ale to trochę trudne i wątpię by ktoś dał ci wskazówki jakim drutem ile zwojów i warstw. Łatwiej podłączyć zamiast cewek świetlnych (2 cewki po ~3V) dać 2 cewki (tak byś miał same zapłonowe w iskrowniku) wtedy będziesz miał 12V ładowanie bez przewijania i dość małym kosztem, ale wtedy pamiętaj cewka WN 12V.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin