Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Aku 12V i zapłon bateryjny. Pytania...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:12, 29 Cze 2010    Temat postu: Aku 12V i zapłon bateryjny. Pytania...

Witam. Zrobiłem taki schemat ,
a dokładnie to go przerobiłem Wink
Więc tak. Światła przód + tył dałem pod jedną cewkę, klakson dałem po 1 mostek, i zapłon bateryjny także jest podłączony. I tu nasuwają mi się następujące pytania:
- czy 15 W nie będzie o wiele za słabe do świateł, które czerpią 20W?
- jak widać na schemacie zapłon bateryjny jest na 12V... czy to nie będzie przeszkadzało jak np. cewka butelkowa będzie na 8V?
- czy klakson połączony w ten sposób uzyska 6V? Czy będę musiał dać diodę półprzewodnikową między jednym, a drugim mostkiem?

P.S. Oczywiście jeżeli klakson jest na prąd zmienny (tak jak oryginalnie w Javie to schemat wygląda następująco).


Z góry dziękuję za odp. Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SirMirek dnia Wto 15:55, 29 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosa
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mnichów

PostWysłany: Wto 11:26, 29 Cze 2010    Temat postu:

-w swiatlach zamontu pare diod to mniej pradu czerpia
-cewka moze sie spali, zaloz lepiej 12V od np poloneza
-powinien miec ale nie jestem pewien


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:43, 29 Cze 2010    Temat postu:

Przerobiłem trochę schemat? Teraz jest dobrze? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosa
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mnichów

PostWysłany: Śro 16:08, 30 Cze 2010    Temat postu:

Teraz jest ok tylko zrob wszystkie swiatla na diody i tam musisz zamontowac rozne oporniki spytaj sie elektryka w sklepie on bedzie wiedzial o co chodzi

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:58, 30 Cze 2010    Temat postu:

Ok dziękuję za odp. Wink pozdro
P.S. Ode mnie masz + xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lisekilt
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Czw 5:54, 01 Lip 2010    Temat postu:

Nie wiem czy widzicie na tym schemacie że kabel+ z cewki który leci do klaksona ma powrót kablem - znów do cewki. Nie lepiej by było go podłąnczyć do ramy. Maniej kopłotliwe i wygodniej tak Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosa
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mnichów

PostWysłany: Czw 20:22, 01 Lip 2010    Temat postu:

no tez prawda ze lepiej xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 6:53, 02 Lip 2010    Temat postu:

Owszem, ale popatrzcie na opis na którym pisze, że klakson jest na prąd zmienny, jeżeli podłączymy + kablem, który jest z prądu zmiennego , a - do ramy prądu stałego to i tak uzyskamy prąd stały, więc dlatego są 2 kabelki. Sprawdzałem to u siebie w moto Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosa
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mnichów

PostWysłany: Pią 7:26, 02 Lip 2010    Temat postu:

no wlasnie sprawdzilem wczoraj u siebie i musi byc tak jak jest nie mozna za bardzo dac - na rame

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lisekilt
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 13:37, 02 Lip 2010    Temat postu:

No tak ale silnik tez ma mase z cewek, a on tez jest na prad zmienny wiec mi sie wydaje ze to jest obojetne gdzie podłnczymy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:45, 02 Lip 2010    Temat postu:

Popatrz dokładnie na schemat... Tutaj zapłon idzie od cewek ODŁĄCZONYCH od masy i przylutowanych do mostków prostowniczych(oczywiście między nimi jest kabel xD) potem prąd idzie do aku skąd idzie do cewki butelkowej i do świecy, a zamiast masy w cewce odpowiedni pin jest podłączony do wyznaczonej części w iskrowniku... Wink



A tak poza tym:

Mam jeszcze takie pytanie, bo znalazłem 2 żarówki i zrobiłem nowy schemat... Czy wszystko będzie dobrze? Chodzi mi głównie o cewki... Bo połączyłem 2 cewki równolegle i dołączyłem do tego jedną szeregowo tak jak na schemacie. Będzie to prawidłowe połączenie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SirMirek dnia Pią 17:42, 02 Lip 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kosa
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Mnichów

PostWysłany: Pią 19:43, 02 Lip 2010    Temat postu:

tu masz link i nic nie trzeba grzebac http://przecinak.republika.pl/aku%20ogar.htm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SirMirek
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:07, 02 Lip 2010    Temat postu:

No ok, ale tu nie ma zapłonu bateryjnego, a w dziale w którym jest napięcie wynosi 6V :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mati
Nowy
Nowy



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 20:07, 27 Lip 2010    Temat postu:

a mozna złaożyć akum 12??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ricco
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bieruń

PostWysłany: Czw 21:01, 29 Lip 2010    Temat postu:

SirMirek jesli bedziesz aku tak ladowal jak masz na schemacie to on ci dlugo nie pociagnie. Jesli bedziesz jechal na duzych obrotach to cewki daja wiecej produ dajmy na to ze masz cewki 12v to ci beda dawac ponad 13V druga sprawa cewki w jawce sa 30W czyli 5A a aku mozna ladowac do 1.5A czyli o 3,5 za duzo.
Jesli bys chcial zrobic ladowanie tak jak ty chcesz to musisz dodac za mostki regulator. Najlepiej zrob na LM317 latwo sie go robi.
http://elektro.w.interia.pl/dokument/stabiliz/rys02.gif
sam LM317 wytrzymuje do 1A jesli chcesz miec na 3A to wystarczy dolozyc tranzystor 2N3055.
Schemat tego regulatora z tranzystorem ci podesle kiedy indziej bo narazie nie umie znalezc.

Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ricco dnia Czw 21:05, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin