Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekwrc
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Nie 7:47, 16 Maj 2010 Temat postu: 12V Jawa |
|
|
Mam akumulator 12V chcę go wmontować do jawy skuter, zrobiłem już mocowanie i przerobiłem kable zmieniłem żarówki na 12V (w przyszłości z tyłu LED) Czy mogę podłączyć 12V pod przerywacz?Czy może zastosować przerywacz i kondensator samochodowy, czy to będzie działać? Chcę podłączyć akumulator pod przerywacz i mieć ładowanie z 3 cewek świetlnych (chyba tak to się nazywa xD ) proszę pomóżcie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Mokciek
Nowy

Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 9:18, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem skąd masz 3 cewki świetlne Cewki są trzy, dwie świetlne podłączone szeregowo które razem dają 6V20W wychodziły Jawki z wersją 6V30W. Ta ostatnia cewka to jest cewka zapłonowa 6V15W o ile się nie mylę. Żeby zrobić ładowanie na 12V z tych dwóch cewek świetlnych musisz je wymienić na zapłonowe lub przewinąć na nowo aby jedna dawała 6V15W tak jak w przypadku cewki zapłonowej. O te podłączenie platynek chodzi Ci o zapłon bateryjny ? Tutaj masz opis całej przeróbki.
Jak zrobić zapłon bateryjny na szybciacha?
A no prosto, bierzemy jakieś źródło stałego prądu na 6V lub 12V, odpinamy zasilanie na platynkach pochodzące z cewki zapłonowej aby nie namagnesować cewki. Na Cewce W/N mamy 2 przyłącza oznakowane 1 i 15, oryginalnie do 1 jest podpięta masa a do 15 "zasilanie", teraz do 1 podłączamy "+" z źródła zasilania (najlepiej akumulator), a do 15 kabel idący z platynek, "-" z akumulatora wpinamy na masę i odpalamy go Zapłon bateryjny gotowy. Jeżeli chcemy na stałe taki zapłon bo akurat zadziałał na "szybciacha" robimy analogicznie z tym że musimy mieć ładowanie do tego akusia
Z konkurencyjnej strony..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekwrc
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Nie 10:13, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Chcę połączyć 3 cewki szeregowo, a zapłon zrobić bateryjny, Boję się też o to że będzie się za słabo ładować akumulator. na 3 cewkach zapłonowych będzie dobre ładowanie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekwrc dnia Nie 11:08, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mokciek
Nowy

Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:49, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Hehe cudujesz Zostaw normalnie cewkę zapłonową w spokoju A świetlne wymień na zapłonowe Czyli 6V15+6V15W=12V30W i to przez mostek i git A jeśli tak bardzo chcesz te 3 cewki wykorzystać to czyt. tu : .... Jest wiele sposobów łączenia cewek ze sobą ponieważ są w magnecie 3 a mają różne wartości (3v,6v), dlatego możemy uzyskać napięcie nawet do 18V, tylko po co?
Moje doświadczenie pokazało że najlepiej działająca instalacja elektryczna z akumulatorem jest przy takim układzie:
-Cewka zapłonowa (ta z lewej strony) zasila przednią lampę, bez mostków bo i po co
-cewki świetlne zastąpione są cewkami zapłonowymi i połączone szeregowo,za nimi podlaczamy mostek, co daje nam ~12V30W, pod to trzeba zrobić bateryjny, a jak bateryjny to dlaczego nie moduł?
-światło tylne też ciągniemy z akumulatora, można zastosować diody oraz stabilizator LM317...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekwrc
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Nie 13:11, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
zapłon bateryjny, 3 cewki połączone ( 2 świetlne i zapłonowa 3V10W+3V10W+6V15W=12V35W ) Czy to będzie działać na akumulatorze 12V?
Jakiej diody prostowniczej i jakiego bezpiecznika użyć na ładowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wojtekwrc dnia Nie 13:46, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mokciek
Nowy

Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 14:04, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] tutaj masz kolego wszystko pięknie opisane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bergu
Wymiatacz

Dołączył: 23 Lut 2007
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 3/5 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 16:14, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
kurw@ jaki jesteś tępy! nie możesz połączyć 3 bo nie ma na to opcji, możesz połączyć max 2 tak jak w oryginale: [link widoczny dla zalogowanych] chyba że iskrę będziesz robił krzemieniami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bergu dnia Śro 11:15, 06 Sie 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekwrc
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Nie 17:40, 16 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
moge połączyć 3 bo robie zapłon bateryjny!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mokciek
Nowy

Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:01, 17 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ej po to jest forum żeby zadawać pytania a nie rzucać wyzwiskami nie podoba się to nie odpowiadaj w ogóle ... Może połączyć 3 cewki ze sobą ponieważ jak widać na załączonym niżej obrazku platynki zasilane są z aku pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
wojtekwrc
Częsty bywalec

Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wieruszów
|
Wysłany: Śro 20:05, 19 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
chyba nie będę robił zapłonu bateryjnego tylko będą wszystkie 3 cewki zapłonowe. Dlaczego gdy podłączam prąd (+) do cewki (tej od ładowania) to się robi zwarcie? To normalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|