Zerwany gwint Cylinder

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Śro 16:55, 18 Sty 2012    Temat postu: Zerwany gwint Cylinder

Witam

Mam maly problemik ,ponieważ z pół roku temu wymieniałem w mojej jawce tłok z pierścieniami i podczas przykręcania cylindra niechcąco za mocno dokreciłem jedną ze szpilek i zerwałem gwint na karterze.Zakręciłem te 3 pozostałe i tak śmigałem z 600km na 3 szpilkach bez jakiegokolwiek problemu a motorkowi mocy nie brakuje.Mam plan aby do wiosny zrobić spawaka więc boję się ze przy większych obrotach może nie wyrobić i coś stanie się z cylindrem albo tamtymi 3 szpilami.Czy mogę zrobić cokolwiek bez wymiany kartera aby mieć tą 4 szpile?Myślałem aby na szpilke nawinać troche tej białej taśmy uszczelniającej do rur i wkrecić ale chya nie będzie trzymać.Myślałem jeszcze nad lekkim rozwierceniem otworu na szpilke w cylindrze i wstawić szpilę od innego motoru większą.No nie wiem może ktoś pomoże?Za konkrety będą pochwały


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Śro 17:18, 18 Sty 2012    Temat postu:

z 10 razy już było, a przy okazji gratuluje pogięcia głowicy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemo
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 1637
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 24 razy
Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: Ryki( Lubelskie )

PostWysłany: Śro 20:07, 18 Sty 2012    Temat postu:

Spróbuj przegwintować ten otwór który teraz masz. Powinno się udać.
A jeśli nie to rozwierć na większy rozmiar i wymień szpile.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Śro 22:33, 18 Sty 2012    Temat postu:

Powiem tak sprawa jest teoretycznie bardzo prosta. Ale jeśli masz tokarza który wytoczy Ci kawałek szpilki. Bo wystarczy zrobić szpilkę która będzie grubsza z jednego końca (tego co wkręca sie w karter) w tym przypadku wychodzi 8mm. W karterze trzeba taki otwór nawiercić i nagwintować. Ewentualnie jeśli ten zerwany gwint nie jest aż tak zmasakrowany zastosować klej do zerwanych gwintów.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Estilo
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wronki

PostWysłany: Czw 8:28, 19 Sty 2012    Temat postu:

Albo możesz przegwintować na większy otwór ale wtedy licz się z powiększaniem otworów w cylindrze i głowicy, albo możesz pokombinować i nadlać tam trochę materiału, wywiercić i nagwintować ten otwór na taki rozmiar jak miały tamte szpilki, bez rozwiercania cylindra i głowicy.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 14:23, 19 Sty 2012    Temat postu:

Lepsza by była szpilka naprawcza M8-M6 niż cała M8 można takie kupić (widuję na allegro) lub ew redukcję dorobić ale nie wiem czy tam jest dość miejsca bo wtedy to by musiało być co najmniej z M9 na M6 albo drobnozwojowej M8. Tak czy inaczej wg mnie szpilka naprawcza.
Np. coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tylko nie wiadomo dobrze jak z długością tej szpilki co dałem ale możesz się zapytać.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ogarzysta200
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 845
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 54 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeżewo/Kujawsko-Pomorskie

PostWysłany: Czw 14:26, 19 Sty 2012    Temat postu:

Piotrek napisał:
[..] w tym przypadku wychodzi 8mm. W karterze trzeba taki otwór nawiercić i nagwintować. [..]


Może i źle zrozumiałem, ale chcesz nawiercić 8mm otwór i gwintować na 8mm ? Z czego wtedy gwint powstanie? z powietrza? Jeżeli chcemy nagwintować na 8 śrubę to otwór musi być mniejszy (tak sano i z innymi.. nigdy otwór nie może być taki jaki ma być gwint...)

A tak jak ktoś wyżej napisał, dobrym rozwiązaniem byłaby szpilka grubsza z jednego końca. Można bawić się w kleje no ale kto wie czy wytrzymają (osobiście miałem wklejoną szpilkę,ale od wydechu na klej do metalu, trzymało mimo temperatury)


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Ogarzysta200 dnia Czw 14:28, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riley2pl
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 14 Cze 2010
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: Czw 15:17, 19 Sty 2012    Temat postu:

Nie będę się bawił w żadne klejenie i chyba kupię tą szpilke co polecił Nowicjusz.Dzięki wszystkim

DO ZAMKNIĘCIA


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin