Silnik opornie kręci, nie pali.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 15:35, 07 Kwi 2012    Temat postu: Silnik opornie kręci, nie pali.

No więc tak. Przed zimą ogar mi się zepsuł. Nie chciał odpalić - łapał tylko na chwile. Dzisiaj postanowiłem się za niego wziąć, chciałem sprawdzić iskrę - jak to u mnie - tradycyjnie poprzez postawienie ogara na stopkę centralną, wrzucenie 3 i kręcenie kołem. Ale o dziwo silnik jakoś strasznie ciężko chodzi. Na trójce nie dałem rady obrócić kołem (obrót jeden wykonałem, ale bardzo ciężko). Pomyślałem, że spróbuję odpalić na pych (no tak... bo jak inaczej, bez kopki...). 1 + sprzęgło - strasznie ciężko. jedynka bez sprzęgła - blokada koła. Jak zacznę zjeżdżać na luzie z górki i wbije jedynkę, to koło wykona jakiś tam obrót. Ale strasznie ciężko to wszystko chodzi.

Doradźcie, co z tym może być. Nie wiem czy to nie wina skrzyni biegów. Nie mam pojęcia.

@edit
A może to wał? :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaLi dnia Sob 15:48, 07 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bazyl
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:28, 07 Kwi 2012    Temat postu:

nom bardzo możliwe że mogły pujść jakieś tryba w skrzyni bądź też mogły ci pęknąć pierścienie i podeszly pod tlok i jak tłok jest wprowadzany w ruch to sie trze razem z tym pękniętym pierścieniem i tłok cięzko chodzi. Sprawdź

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 20:08, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Jutro wieczorkiem dam znać w jakim stanie jest cylek i przy okazji wał.

Cylinder przytarty. Po zdjęciu go silnik kręci się normalnie.

Teraz do wyboru mam:
Czeski cylinder do szlifu + Polski tłok
Nowy polski cylinder + polski tłok.

Co wybrać? Może wiecie jak mogę kupić czeski tłok?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PaLi dnia Nie 18:59, 08 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manioko15
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Polanka Wielka k. Oświęcimia

PostWysłany: Wto 7:08, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Ja ci radzę tak: Kup tłok o może 1 mm większy, zahartuj go (mowa o polskim tłoku). Oddaj cylinder do szlifu i niech dobrze tłok dopasują. Według mnie to powinno rozwiązać sprawęVery Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PaLi
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 7:51, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Nie. Już mam wszystko zaplanowane. Będzie czeski cylinder po szlifie + czeski, nowy tłok. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin