Silnik ma problemy z zapalaniem
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 9:36, 17 Sie 2008    Temat postu:

Na zapłonie bateryjnym na pewno jest lepiej. Możliwe, że za blisko koła magnesowego jest cewka i nie indukuje się prąd. Wsadź śrubokręt owinięty w szmatkę między cewkę a magneto, odkręć cewkę i odsuń ją możliwie jak najdalej od magneta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:03, 17 Sie 2008    Temat postu:

Na pierwszym silniku cewki tarły mi o magneto i odsunięcie ich dało odwrotny skutek-prąd wyraźnie osłabł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 10:21, 17 Sie 2008    Temat postu:

Dziwne, bo u mnie było odwrotnie... Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 11:33, 17 Sie 2008    Temat postu:

To teraz masz jedna zbedna cewke tak ? To sprobuj ja wyczyscic dokladnie i zalozyc spowrotem. Ewentualnie przewinac pod napiecie 12V. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 12:08, 17 Sie 2008    Temat postu:

Deathraw napisał:
Na pierwszym silniku cewki tarły mi o magneto i odsunięcie ich dało odwrotny skutek-prąd wyraźnie osłabł.

W takim wypadku możesz mieć już rozmagnesowane magneto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Nie 16:59, 17 Sie 2008    Temat postu:

Jawkowicz ma racje magneto moglo ulec zniszczeniu. Pzrynajmniej bardziej ono niz cewki Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:07, 18 Sie 2008    Temat postu:

Narazie będę robił ładowanie z jednej cewki, a światła chyba zostawię.Przewijać na 12v nie chcę bo nie mam aku takiego, poza tym musiałby być cienki drut(bo miejsca tam niewiele), przez co moc spadnie.Czekam aż stary silnik wróci i będę mógł zrobić ładowanie z 3 cewek 6v bo tam tak miałem już zrobione, a narazie nie wiem czy światła wogóle będę pod aku podpinał czy dam z tych dwóch cewek 3v tak jak fabryka dała.Co do magneta to nie nie sprawdzałem jaki prąd daje w jakim położeniu więc nie wiem.Wiem tylko, że po odsunięciu cewek światło było bardzo słabe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 9:03, 18 Sie 2008    Temat postu:

Nie spadnie moc po przewinięciu na 12V - przeciwnie. Owijasz drutem DNE 0,70 Na cewkę przypada 200 zwojów. Będziesz miał ok. 20W przy 12V na jednej cewce Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:08, 18 Sie 2008    Temat postu:

Dzisiaj rano testy na zapłonie bateryjnym-pali od razu.Za chwilę trochę nim pojeżdżę, żeby zobaczyć jak się sprawuje.Silnik rano jak już sie rozgrzał trochę zaczął powoli zwalniać na obrotach i zgasł, świeca była mokra czy to mogło być zalanie?Oczywiście na luzie to było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jawkowicz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pon 13:00, 18 Sie 2008    Temat postu:

Tak, zalał się. Jak jest zimny silnik to potrzebuje więcej paliwa, jak się zagrzeje to nie. Obniż poziom paliwa w komorze pływakowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 5:23, 19 Sie 2008    Temat postu:

Wczoraj zrobiłem nim małą rundkę, podjechałem pod okna kumpla przegazówka lekka, gaszę ogra każę mu zejść żeby popodzwiał machinę i kumpel pyta:"czy w końcu wszystko jest już sprawne?Ja mu na to-sam zobacz odpala za pierwszym kopem.Kopię i nic.Pięć razy kopię dzięsięć w końcu na podwórko go wziąłem do niego, żeby zobaczyć co się stało.Na pych chcę odpalić, wrzucam bieg i dziwię się bo na 2 mogłem go przepchać bez żadnych problemów, ale nadal nic.W międzyczasie spotrzegłem się, że nie przykręciłem osłon skrzynek na narzędzia,nie założyłem stożka no i z hamulcem nożnym niepodciągniętym jechałem, no ale trudno.Hamulec podciągnięty, zacząłem znowu kopać.Przelany był,już chciałem świecę wykręcać, ale kumpel klucza nie miał co bardzo mnie zdziwiołoWink no i po pół godziny skapnąłem się, że przełącznik na zapłonie bateryjnym wyłączyłem:P.Przełącznik pstryk kopajka w ruch no i odpalił bez problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pks100
Moderator
Moderator



Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 2617
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: z Rudy Slaskiej

PostWysłany: Śro 20:00, 27 Sie 2008    Temat postu:

He, he bywa. Ale to znaczy ze masz przelacznik przed cewka tak?? Ja mam tak jak w orginalnej instalacji(stacyjka). No to temat do zamkniecia, chyba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Deathraw
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:03, 31 Sie 2008    Temat postu:

tak przełącznik mam przed cewkąWink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin