Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Remont silnika - pare pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 13:56, 09 Lip 2011    Temat postu: Remont silnika - pare pytań

Witam! Postanowiłem zrobić Jawke raz a dobrze czyli remont silnika i tu mam pare pytań. Kupiłem nowe łożyska PPL i te co idą na wał mają osłonki i nie wiem czy zostawić je z obu stron czy tylko od strony simeringów tak żeby od strony wału były smarowane tak jak w oryginale. Druga rzecz to wał - chyba będe regenerował stary (chodzi o fundusze) no i pytanie czy taka regeneracja jest dobra czy lepiej kupić nowy wał ? Kolejna rzecz to czy wyrwane dwie nóżki cylindra nie będą przeszkadzać w pracy silnika ? Następne - czy jikov da rade na cylku czeskim rozwierconym na 40,50 mm i z 4 plukami czyli 55/4 ? Ew dysze większą dać ? Jak będe kupował tłok to go odchudzić czy zostawić jak będzie ? Sworznie to wiem że są dwa rodzaje - lżejszy i cięższy to chyba lepiej lżejszy dać ? Kolejna rzecz to łożysko w pokrywie łańcucha - jak je wyjąć ? Próbowałem wbijać pod nie śrubokręt itp ale niestety nie wychodzi :/ macie jakieś rady ? Puki co to wszystko, jak sobie coś przypomne to napisze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Nowicjusz
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 8:16, 10 Lip 2011    Temat postu:

Ja osłonki wyjmowałem z obu stron i jest dobrze. Zazwyczaj z wałami to jest tak orginał regerowany to mniej-więcej tak samo dobra część jak nowa ówczesna (chyba że korba orginał). Wg mnie jinkov da rade bo on sam z siebie daje bogatą mieszanke, ale nie jestem pewny (moje przypuszczenie). Do tuningu to by trzeba tłok przepolerować by mieszanka miała łatwiejszy obieg. Sworzeń-ideał lekki, cienki i niezniszczalny. Do łożyska w pokrywie to najlepiej przyspawać nakrętkę M8 lub M10 i wkręcić śrubę. Osobiście nie testowałem tego sposobu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
doman30
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 360
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Nie 17:28, 10 Lip 2011    Temat postu:

Pomysł z nakrętką super! jutro go chyba wypróbuje ;d

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kawula9
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 13 Lut 2010
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:32, 11 Lip 2011    Temat postu:

Osłonki zdejmij z łożysk.Wał daj do regeneracji bo wyjdzie taniej (A jakość ta sama).Ja dałbym inny do tego cylka inny gaźnik bo jikov nie będzie dawał rady.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin