Wysłany: Sob 13:56, 09 Lip 2011 Temat postu: Remont silnika - pare pytań
Witam! Postanowiłem zrobić Jawke raz a dobrze czyli remont silnika i tu mam pare pytań. Kupiłem nowe łożyska PPL i te co idą na wał mają osłonki i nie wiem czy zostawić je z obu stron czy tylko od strony simeringów tak żeby od strony wału były smarowane tak jak w oryginale. Druga rzecz to wał - chyba będe regenerował stary (chodzi o fundusze) no i pytanie czy taka regeneracja jest dobra czy lepiej kupić nowy wał ? Kolejna rzecz to czy wyrwane dwie nóżki cylindra nie będą przeszkadzać w pracy silnika ? Następne - czy jikov da rade na cylku czeskim rozwierconym na 40,50 mm i z 4 plukami czyli 55/4 ? Ew dysze większą dać ? Jak będe kupował tłok to go odchudzić czy zostawić jak będzie ? Sworznie to wiem że są dwa rodzaje - lżejszy i cięższy to chyba lepiej lżejszy dać ? Kolejna rzecz to łożysko w pokrywie łańcucha - jak je wyjąć ? Próbowałem wbijać pod nie śrubokręt itp ale niestety nie wychodzi :/ macie jakieś rady ? Puki co to wszystko, jak sobie coś przypomne to napisze.
Ja osłonki wyjmowałem z obu stron i jest dobrze. Zazwyczaj z wałami to jest tak orginał regerowany to mniej-więcej tak samo dobra część jak nowa ówczesna (chyba że korba orginał). Wg mnie jinkov da rade bo on sam z siebie daje bogatą mieszanke, ale nie jestem pewny (moje przypuszczenie). Do tuningu to by trzeba tłok przepolerować by mieszanka miała łatwiejszy obieg. Sworzeń-ideał lekki, cienki i niezniszczalny. Do łożyska w pokrywie to najlepiej przyspawać nakrętkę M8 lub M10 i wkręcić śrubę. Osobiście nie testowałem tego sposobu.
Osłonki zdejmij z łożysk.Wał daj do regeneracji bo wyjdzie taniej (A jakość ta sama).Ja dałbym inny do tego cylka inny gaźnik bo jikov nie będzie dawał rady.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach