Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Pare problemów z moją jawką 50\20

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mateuszrjzr
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:35, 03 Sty 2012    Temat postu: Pare problemów z moją jawką 50\20

Witam
Jestem nowy w temacie jawek i ostatnio naszło mnie parę pytań, które umieszczę w jednym temacie tak, żeby nie było śmiecenia na forum.

1. Wybiłem ostatnio łożysko, na którym opiera się wał, i moim oczom ujrzała się tajemnicza dziurka która najprawdopodobniej prowadzi od silnika, i nie wiem, co nią leci, smar, czy co?? (zdjęcie niżej) Czy nic się nie stało jak wybijałem to łożysko babką, znaczy przyspawałem do niego pręt i metalową tuleją wypchnąłem do góry??

2. Rozebrałem także prądnicę i wg. tego schematu z prądnicy wychodzą trzy kabelki, a nie dwa. Najprawdopodobniej chodzi o to, że 2 cewki są połączone razem szeregowo, ale co mam je rozciąć, czy jak??? I co robi kabel 58b??

3. Poblem wystąpił gdy rozebrałem lagi przednie. Na zdjęciach niżej widać, że z jednej strony taka tuleja jest gdzieś zapadnięta co przeszkadza w ruszaniu się, gdyż czuć, że tam gdzie jej nie ma, są wyraźne opory, i jak mam ją wydostać, nalać wd40 i rozruszać?? Kolejny problem jest z malowaniem. Czy mam oczyścić całe przednie zawieszenie i oddać w całości do malowania, czy może element po elemencie??

4. Jak to jest z dokręcaniem śrub w np. w magneto, jest jakaś liczba obrotów, czy na czuja?? Tak samo, jak mam ustawić tą zębatkę nadawczą na wale, w sensie jak głęboko, mam to cały czas korygować suwmiarką, żeby była na równi z odbiorczą sprzęgła. Czy robić to tak, że po prostu ją podgrzać i nałożyć?? Nie straci w tedy swoich właściwości, tzn, rozhartuje??

5. Głowica- wiele osób mówi, żeby nie rozwiercać oryginalnej przy cylindrze 60ccm, ale czy to prawda, czy może wszystko pójdzie z dymem??

6. Czy istnieje jakaś książka serwisowa, poradnik do tego motoru, bo widziałem, że są w moim sklepie takie do simsonów, do jawek 250, ale do mojego modelu akurat nie ma i nie było Rolling Eyes .

7. Byłbym wdzięczny gdyby odezwały się osoby, które mogą jeszcze dodać swoje "trzy grosze" do tego tematu, lub miały problem z tulejami na tylnim wahaczu i już go rozwiązały.

Otwór na łożysku
Zły lag
Dobry lag

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Wto 21:45, 03 Sty 2012    Temat postu:

1. To otwór do smarowania łożyska, olej leci z silnika jednym kanałem (ten z oringiem).
2. Żadnych cewek nie rozcinaj !
3.
4. Zębatkę nabijasz na wał, można pomóc sobie kawałkiem rurki, potem tylko nakrętka z podkładką i tyle. Będzie i tak równo.
5. Cylindry 60 ccm to 55ccm.
6. Są, nawet na forum była, może ktoś ma jeszcze.
7. Trzeci post od dołu przeczytaj ( w tamtym temacie ), on Ci dorobi te tulejki.

EDIT: mój błąd, foty są w linkach. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AmaSoft dnia Wto 21:47, 03 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateuszrjzr
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 14 Paź 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:43, 05 Sty 2012    Temat postu:

więc jak mam podłączyć, tak, aby się zgadzało ze schematem?

wiem, że nakładam, ale chyba najpierw muszę rozgrzać, bo otwór w zębatce atakującej jest o wiele mniejszy od średnicy wału. A to magneto mam dokręcać na czuja?

Patrząc na gaźnik zauważyłem taką małą dziurkę z małą wypustką (nie wiem jak to nazwać Very Happy), i nie wiem, co to jest, dodatkowy wlot powietrza?? Ponadto jak szlifuję krucieć, na te 2,2 cm, czy 2,8cm?

kolejna sprawa to toczenie głowicy. Tam gdzie zaznaczyłem strzałką jest bardzo mało aluminium, i jak podszlifuję to kapke, to będzie nieszczelne, a musze, bo akurat brakuje tego 1 mm. Jeżeli wstawiłem ten wzmacniany cylinder tj. 60ccm (55 ;D) to toczę to co jest czerwoną, czy to co jest czarną strzałką do 40,5 mm, bo już nie wiem.

Te przednie lagi się jakoś rozkręca??

sorki, że tyle upierdliwych pytań, ale to jest moja pierwsza jawka i chciałem ją zrobić na tip po, a nie po rusku Very Happy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d71c9cfc6f066983.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e8c907493b7af01.html



witam
Co mam usunąć w tym tłumiku, bo w starych się jeszcze orientuje, ale to jest jakaś nowa konstrukcja i nie za bardzo chcę ciachać bez uprzedniego zapytania.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dbb7e0fbc7334b61.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mateuszrjzr dnia Czw 18:50, 12 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin