Ogar mi szarpie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maister200
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:52, 10 Lut 2012    Temat postu: Ogar mi szarpie

Mam pewien problem z moim ogarem, otóż gdy jadę na drugim biegu strasznie szarpie, tak jak gdyby sprzęgło samo się załączało, czym dłużej jeździłem tym dłuższe było to szarpnięcie, na innych biegach tego nie wyczuwam, dodam jeszcze że silnik miał robiony remont generalny, wymienione zostały łożyska, uszczelniacze, pierścienie, i kilka małych rzeczy jak podkładki i śrubki, silnik był składany i rozbierany trzy razy, ponieważ nie mogłem go odpowiednio złożyć, przed remontem nie miał czegoś takiego, w końcu postanowiłem popatrzeć na rożnych forach co o tym piszą i jedyne czego się dowiedziałem to możliwość, pękniętego tryba w skrzyni, na początku nie wierzyłem ponieważ wiedziałem że skrzynie w jawach są tak mocne że praktycznie nie trzeba do nich sprzęgła, jednak rozebrałem silnik i jedyne co zrobiłem to zmarnowałem komplet uszczelek, składając sprzęgło zauważyłem że tarcze są trochę starte, chociaż wątpię żeby to była tego wina, PROSZĘ O POMOC

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 15:58, 10 Lut 2012    Temat postu:

jeśli tylko na jednym biegu to wina leży w skrzyni, tryb wcale nie musi być uszkodzony bo wtedy słychać było by stukanie, zapewne uszkodzone jest sprzęgło kłowe albo są zbyt duże luzy osiowe na skrzyni, najpewniej włożyłeś minimalnie grubsza uszczelkę do silnika i teraz wszystko wyszło...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 17:08, 10 Lut 2012    Temat postu:

Z tego co się orientuję, to za grube uszczelki nie przyczynią się do nieprawidłowego działania 2 biegu. Luzy na wodziku tez raczej nie.. Jedyne co mi przychodzi, to ścięty wielowpust na trybach. Chyba, że problem występować może na zbyt luźnym łańcuszku sprzęgłowym, wyrobionej zębatce wału..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Pią 18:31, 10 Lut 2012    Temat postu:

To mogą być wydarte wodziki, ale ja myślę że to wina i wodzików i wielowpustu, przed remontem mój ogar miał tak samo. Sprawdź wałek z zębatką zdawczą bo mogą być na nim obcięte ząbki. Zanim cokolwiek rozkręcisz po prostu dokręć aparat zmiany biegów. Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 19:37, 10 Lut 2012    Temat postu:

plusminus: złe dystansowanie skrzyni jest powodem wyskakiwania 2 biegu w shl 175 3 biegowej, a jak wiesz żeby dobrze zdystansować skrzynię trzeba zmierzyć uszczelkę.
To jest oczywiście moje przypuszczenie ale jest to bardzo prawdopodobne, tulejki się wyrobiły na wałku pośredniczącym i zrobił się luz, oryginalna uszczelka jest dość cienka, teraz przy remoncie poszła nowa uszczelka (powiedzmy 0,3 grubsza) i luzy się dodały co przeważyło już szalę i sprzęgło kłowe nie do końca się zazębia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Pią 19:47, 10 Lut 2012    Temat postu:

Tu akurat się z tobą zgodzę moskit122, uszczelka mogła to popsuć. Ale w tym przypadku myślę że to akurat nie to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek200
Częsty bywalec
Częsty bywalec



Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 211
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łowicz

PostWysłany: Pią 20:16, 10 Lut 2012    Temat postu:

na 90% wyrobiły się tulejki i są luzy na skrzyni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
plusminus
Moderator
Moderator



Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 2330
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 102 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lubelskie

PostWysłany: Pią 20:41, 10 Lut 2012    Temat postu:

Aż byłem teraz sprawdzić w garażu skrzynię w jawce i jednak się pomyliłem ze skrzyniami. Dystans może rozłączyć 2 bieg. Ale nie wiem jak wielki musiałby być ten dystans, żeby to się stało.. Tulejki nie wiem czy aż tak mogą się wytrzeć, żeby dawały taki luz do przeskakiwania trybów. Nadal pozostaje przy swoich propozycjach usterek..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
moskit122
Wymiatacz
Wymiatacz



Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 2699
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 120 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: [Wlkp.] Poznań/Kobylin

PostWysłany: Pią 20:50, 10 Lut 2012    Temat postu:

1,5 mm z każdej strony daje 3mm, uszczelka 0,5, luz na wodziku 2mm tak grubo liczone i chyba już mamy więcej niż wysokość kła, oczywiście to tylko hipotetyczne przypuszczenie, trzeba rozebrać i dokładnie sprawdzić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maister200
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:47, 10 Lut 2012    Temat postu:

w skrzyni trybiki są w super stanie, każdy zdejmowałem i sprawdzałem, wątpię też żeby to była wina kła, silnik jest skręcony tak że pomiędzy jedną a drugą połową silnika uszczelki praktycznie niema, zresztą przed skręceniem silnika sprawdzałem jak ta cała skrzynia chodzi i wydaje mi się że niemożliwe jest żeby to coś w środku przeskakiwało, prędzej już bym się spodziewał że to wina sprzęgła ale szarpie mi tylko na dwójce

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Pią 22:01, 10 Lut 2012    Temat postu:

Jest jeszcze jedna możliwość: z wodzika wystaje do góry taki bolec, jeżeli ma luz to
wymień. Prawdopodobnie każdy z nas ma część racji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maister200
Nowy
Nowy



Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 7:22, 11 Lut 2012    Temat postu:

no właśnie to jest najgorsze, będę musiał wszystko sprawdzać Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wesoły Koń
Bywalec
Bywalec



Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Józefów( pod Warszawą)

PostWysłany: Sob 11:52, 11 Lut 2012    Temat postu:

Rozpoławianie nie takie straszne, najgorsze sprzęgło. Sad . Jeżeli obawiasz się tego że nie
poskładasz skrzyni biegów to zobacz tutoriale.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wesoły Koń dnia Sob 11:56, 11 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AmaSoft
Moderator
Moderator



Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Żabieniec [Maz.]

PostWysłany: Sob 15:29, 11 Lut 2012    Temat postu:

Wystarczy sobie zrobić prosty przyrząd do napinania sprężyn i sprzęgło się 5 minut składa Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damian9827
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupiec

PostWysłany: Sob 15:53, 11 Lut 2012    Temat postu:

a mógłybys powiedzieć jak taki przyżąd sobie zrobić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum JAWA 50 i OGAR 200 FORUM Strona Główna -> Usterki Wszystkie czasy w strefie GMT
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Bluetab template design by FF8Jake of FFD
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin